כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

הגיטריסט אדי ואן הלן הלך לעולמו בגיל 65

ואן הלן, מייסד להקת הרוק Van Halen נאבק במחלת הסרטן בשנים האחרונות, על מותו הכריז בנו וולפגנג ואן הלן - "אבי אדוארד לודוויק ואן האלן הפסיד הבוקר את מאבקו הארוך והמפרך בסרטן, הלב שלי שבור ואני לא חושב שאחלים לגמרי מהאובדן הזה"

בשנת 1972 הקים אדי יחד עם אחיו אלכס את להקת ואן הלן אליהם הצטרפו הבסיסט מייקל אנתוני והזמר דייוויד לי רות'.

אדי נחשב לאחד הגיטריסטים הטובים ביותר בכל הזמנים. הוא פיתח סגנון ייחודי, שהיה שונה מסגנון הנגינה הבלוזי שהיה נפוץ ברוק הכבד בשנות ה-70. סגנון הנגינה הייחודי שלו, שהתבסס על פריטה מהירה, טאפינג, והרמוניקס, יחד עם האישיות וההופעה המיוחדת של הזמר דייוויד לי רות', היו ההשראה הכי גדולה לז'אנר הגלאם מטאל שהיה סגנון הרוק הפופולרי ביותר בשנות ה-80.

בראיון של אדי למגזין המוזיקה האמריקאי רולינג סטון הוא סיפר – "אני לא יודע כלום אודות סולמות או תורת המוזיקה, אני לא רוצה להיראות כגיטריסט המהיר ביותר בעיר… כל מה שאני יודע זה שגיטרת רוק אנד רול, כמו גיטרת בלוז, צריכה להיות מלודית, מהירה ועם טעם, אבל חשוב יותר, שיהיה בה רגש. אני רק רוצה שנגינת הגיטרה שלי תגרום לאנשים להרגיש משהו: שמח, עצוב, אפילו חרמן.”

כאמור ההודעה על מותו שוחררה בידי בנו וולפגנג

להקת ואן הלן הביאה לעולם כמה להיטים שהפכו להמנונים מעבר לזמן ולמקום ביניהם הכי מפורסם הוא Jump.

גרסת ואן הלן ללהיטם של הקינקס

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא