כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ספיר וולך – שיר ערש

גרסתה של ספיר וולך לשירו של יהודה עמיחי מציגה גוונים חדשים לשיר הוותיק, צפו בקליפ

בדרך לאלבום נוסף, הפעם בתצורת אי.פי שיענה לשם "זכיתי באור מן ההסגר" משיקה ספיר וולך שיר ישן חדש, ישן על שום שאת מילותיו של השיר "שיר ערש" שכתב יהודה עמיחי, הלחין יוני רכטר בשנת 2012 וביצע אותו יחד עם יעל צבי ויעל נחשון. חדש על שום שספיר לקחה את הטקסט ונתנה לו פרשנות מוזיקלית אישית שלה מבלי לטוות קוים מקבילים לביצוע הקודם. השיר נראה כאילו ונתפר בידי עמיחי ממש לימינו אנו ולמעשים שאנחנו עדים להם ברווח בין הממשל לעם. כל מילה מיותרת מעבר לעובדה שהפעם נראית ספיר שונה ומפתיעה מכל מה שהכרנו, מאז שפגשתי בה על גג בדרומה של תל אביב בין סגר אחד למשנהו היא הצליחה להפתיע אותו שוב. על הקליפ אחראי הבמאי עומר פלג.

כך ספיר על השיר החדש – "ואת שיר הערש הזה, הייתם שרים לילדים שלכם?💰⚖️ 'שיר ערש' הוא טקסט מבריק ומדויק של יהודה עמיחי האהוב עליי במיוחד. הלחנתי אותו ב 2016 בסדנה מאוד מיוחדת עם שלמה גרוניך. מאז הוא אצלי במגירה, מחכה. התקופה ההאחרונה הרגישה לי כמו סרט רע מאוד שמי יודע מתי ייגמר ובער לי בכל הגוף לצעוק אותה החוצה. בזכות האנשים הכי טובים בעולם השיר הזה יצא מהמגירה וקיבל חיים חדשים ומדוייקים משחשבתי. עכשיו הוא כאן לפניכם."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא