כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

עוזרים לקפה ביאליק

פרויקט גיוס תרומות למען המשך פעילות קפה ביאליק, כל הפרטים

נתחיל בעובדה כי אין זה סוד שגורלו של קפה ביאליק, כמקום ומוסד לתרבות ומוזיקה כבר נחרץ בעקבות התוכנית של בעלי הבניין לפעול במסגרת פינוי בינוי, ההחלטה על כך נפלה לפני עשור, ההליך עצמו יצא לפועל ככל הנראה בעוד שנה.

הבניין בן הקומה הניצב בקרן הרחובות ביאליק, אלנבי וטשרניחובסקי הוקם בשנות העשרים של המאה שעברה, ממש לפני מאה שנים. והתקיימו בו במהלך השנים שורה ארוכה של בתי קפה מפורסמים, בקומת הקרקע ואף על גג המבנה – קפה ספיר, שלושה כושים קטנים, גן רווה, קפה פאר, והאחרון שבהם מזה 25 שנים – קפה ביאליק המהווה בשעות הערב אכסניה להופעות אינטימיות של מיטב האמנים הישראליים. במהלך השנים האחרונות ביקרנו לא פעם במקום על מנת לסקר הופעות שונות.

עם פרוץ מגיפת נגיף הקורונה, גם קפה ביאליק נאלץ לנעול את דלתותיו, אפס התעסוקה במהלך שלושת החודשים האחרונים הוביל לתפיחת החובות של המוסד התרבותי הזה. כעת כאשר כבר ניתן לחזור לשגרה ולו באופן חלקי ולפתוח בתי קפה, מבקשים בעלי המקום מהקהל הרב שנהג לבלות במקום במהלך העשור האחרון לסייע כלכלית על מנת שהמקום יוכל לחזור לתפקוד מלא ולהמשיך לתת במה להופעות האינטימיות כפי שהיו בו עד ימי המגיפה.

באמצעות פלטפורמת הדסטארט החל מסע גיוס תרומות העומד בזמן כתיבת ידיעה זו על 60 אחוזים מהסכום המבוקש – 130 אלף ₪. נותרו עוד שלושה שבועות וזהו בדיוק הזמן להכניס את היד לכיס ולסייע בהחזרת החיים לקפה ביאליק.

 

הצצה לכמה ביקורים שלנו בקפה

קפה עם דפנה ארמוני

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא