כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

האם מחזירים את עולם התרבות לחיים? המתווה הממשלתי

בהודעה שיצאה הערב מלשכתו של שר התרבות והספורט עולה כי עולם התרבות חוזר לשגרה, שר הבריאות אדלשטיין ושר התרבות והספורט טרופר סיכמו הערב על מתווה להחזרת עולם התרבות לחיים, כל הפרטים

האם ההחלטה של שני השרים היא המתווה המצופה אצל מנהלי המועדונים ואולמות המופעים?

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו על מתווה להחזרת עולם התרבות לחיים החל מתאריך 14 ביוני. המתווה יהיה באופן הבא:

ניתן יהיה לקיים הצגות ומופעים באולמות ברחבי הארץ. אולם הם יוכלו להתקיים בתפוסה מקסימלית של 75 אחוז. התנאים – תבוצע מדידת חום בכניסה למתחם, שמירה על ריחוק, עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה. למופע ניתן יהיה לרכוש כרטיס באופן מקוון בלבד. כל מי שירכוש כרטיס בהזמנה אחת יוכל לשבת יחד במעין קפסולה. בין הקפסולות תהיה הפרדה של כסא אחד. במופעים לא יהיו הפסקות.

במידה ותפוסת קהל של 75 אחוז משמעותה מעל 500 איש יידרש אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט בהתייעצות עם משרד הבריאות.

כך מסר השר אדלשטיין: "הגיע הזמן שאנשים יוכלו ליהנות ממופעי תרבות. אבל גם זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו ימלא אחר הוראות משרד הבריאות".

ובמקביל הצהרתו של השר טרופר: "אני שמח על כך שהצלחנו להזרים היום חמצן לעולם התרבות ושבשעה טובה הוא מתעורר לחיים. מדובר בצעד משמעותי ביותר שהשגנו לאחר מאמצים מרובים יחד עם גורמים נוספים. זהו צעד ראשון וחשוב ביותר בדרך לפתרון המשבר. ברצוני להודות לשר הבריאות מר יולי אדלשטיין על השותפות. אני מתחייב להמשיך במאמץ להשיב את עולם התרבות לשגרה".

בהחלטה המשותפת לא נמסר דבר לגבי הופעות המתקיימות בעמידת קהל או בהופעות המתקיימות במועדונים הנוהגים להציע מזון ומשקאות לבאי המקום סביב שולחנות או ליד באר.

כזכור בסוף השבוע התקיים אירוע בו נטלו חלק אלפי צופים בפארק ע"ש צ'ארלס קלור שאמנם היה תחת כיפת השמיים. המופעים הראשונים המתוכננים להתקיים במקומות סגורים הם החל מתאריך 18 ביוני הופעתו החשמלית של דודו טסה במועדון בארבי, שכבר הכרטיסים אליה הולכים ואוזלים ולמחרת מופע של להקת מרסדס בנד באותו מועדון. האם יכנסו רק 499 איש להופעות אלו?

ביום שני בשעות הבוקר תתקיים פגישה בין מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים לבין התקשורת במהלכה  במהלכה יוצג לראשונה לקהל הרחב לוח מופעי ואירועי הקיץ במסגרת החזרה לשגרה. בנוסף יוצג התו הסגול לאירועים ומופעים. על פי דברי המארגנים המתווה עליו הוכרז הערב משאיר מאחור סקטורים רבים בענף ובכוונתם להמשיך ולהיאבק עד לפתיחתם המלאה, זאת לצד מתווה כלכלי שיעניק סיוע ל-150 אלף עובדי התעשייה שנפגעו אנושות בחודשים האחרונים.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא