כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

כשהמדינה מתקמצנת מייסד צ'ק פוינט מריוס נכט מסייע לתעשיית התרבות

המיליונרים ענבר ומריוס נכט תרמו באמצעות הקרן הפילנטרופית שלהם מיליוני ש"ח לטובת 700 עובדי במה

ידיעה משולחן החדשות הכלכליות שיש בה משום עניין גם לצרכני המוזיקה, ובמיוחד לעובדי תעשיית המוזיקה – הקרן המשפחתית של המיליונרים הישראלים ענבר ומריוס נכט מתגייסת לטובת העובדים בענפי המוזיקה, שחוו פגיעה כלכלית קשה ביותר בעקבות משבר הקורונה.

הקרן תעניק ליותר מ-700 נגנים, טכנאי תאורה, טכנאי הגברה, מנהלי הצגה ובק-ליינרים מכל רחבי הארץ מענק מיוחד בגובה של כ-5,000 ש״ח לאדם. רבים מהעובדים הם פרילנסרים או עצמאים, שאינם נהנים מרשת ביטחון סוציאלית או דמי אבטלה. המענק יועבר ישירות לחשבונות הבנק של העובדים בהתאם לקריטריונים שנקבעו. העקרונות למתן המענקים נקבעו בין השאר בהיוועצות עם אגף התרבות המחלקה למופעים של עיריית תל אביב-יפו, לאור מעורבותה הרבה של העירייה בתמיכה באמנים בעת משבר הקורונה ובהיכרה את צרכי הקהילה האמנותית.

הרשימה כוללת כאמור כ-700 עובדים מכל רחבי הארץ.

הקרן מעמידה לטובת הפרויקט סכום ראשוני של כ-3.5 מיליון ש״ח, מתוך מטרה לרתום גופים נוספים – פרטיים וממשלתיים – כדי להרחיב את מספר האנשים שיהיו זכאים לסיוע.

נחמן רוזנברג, מנכ"ל הקרן: ״תעשיית המוזיקה הישראלית מורכבת, בנוסף לאמנים וליוצרים, ממאות עובדים המצויים ביום-יום הרחק מאור הזרקורים. עבודתם המסורה ואהבתם הגדולה למוזיקה מאפשרת לציבור הרחב להנות מיצירה ומפריחה של מוזיקה ישראלית. רבים מהם משתכרים שכר-מינימום והם נמנים עם הקבוצות שחוו את הפגיעה הקשה ביותר במשבר הקורונה. הסיוע שהקרן תעניק להם מהווה תמיכה כלכלית והכרת תודה״.

הקרן, שהוקמה על-ידי עו״ד ענבר נכט, הגדילה מאוד את פעילותה במהלך משבר הקורונה. בין היתר יזמה הקרן הקמת מוקד ייעודי לתמיכה בקשישים במהלך המשבר, בשיתוף עם ארגון ״איחוד הצלה״; הקרן גם הזניקה את הקמפיין לגיוס כספים לארגון לקט-ישראל, להענקת ארוחות חמות לרבבות נזקקים. במסגרת זו גויסו לפרויקט 8 מיליון שח; בנוסף, מעניקה הקרן ייצוג משפטי פרו-בונו לעצמאים ואמהות חד-הוריות שנפגעו ממשבר הקורונה; הקרן גם מימנה קמפיין במגזר החרדי להסברת חשיבות השמירה על הנחיות משרד הבריאות; כמו כן, הקימה הקרן רשת היסעים ארצית לחולי-סרטן במהלך תקופת הסגר בה הושבתה התחבורה הציבורית.

מריוס נכט הוא איש עסקים ישראלי, ממייסדי חברת צ'ק פוינט ויו"ר החברה. בדירוג פורבס לשנת 2012 נכט מוקם במקום ה-11 ברשימת עשירי ישראל.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

5 תגובות

  1. יובל ידוע לך מה הקריטריונים ואיך מגישים בקשה במידה ועונים עליהם? זה לא צויין בשום מקום.

  2. המיליונר רוצה לעזור
    אבל הוא לא מבין איפה כדאי לעזור.
    האנושות הורסת את כל החי והצומח על כדור הארץ.
    אז השאלה היא איך הופכים בני אדם
    ליצורים פחות מזיקים ופחות מטונפים.
    ולא תרומה לתרבות.
    התרבות לא כל כך חשובה באופן יחסי
    הרבה יותר חשוב שבני אדם יפסיקו להיות הזבל שהורס את כל הפלנטה

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא