כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

נתן גושן – באתי לחלום – ההופעה

נתן גושן חזר להאנגר 11 במסגרת סדרת ההופעות של זאפה גולדסטאר סאונד סיסטם עם אורחים מיוחדים - עמיר בניון ועדן חסון ועם הרבה אהבה. צפו בקטעים מהמופע

צילומים: תומר וניקה גילת

האנגר 11, נמל תל אביב, אחד הימים הקרים של החורף הישראלי, קר בחוץ ורותח בפנים. זאפה בשיתוף עם גולדסטאר ארגנו לנו אירוע מושקע, במה מוארכת לטובת ה-catwalk  שהוא תמיד פינוק לצלמים, אומן מוביל, אורחים משובחים והרבה נשים מתוקתקות ונרגשות.

אז כמו בכל הופעה זפאית, הגענו מוקדם התרשמנו, התמקמנו ועכשיו צריך לאכול, אין על הנקניקייה בלחמנייה של זאפה אך הפעם בחרנו להסתפק בפופקורן, בירה וסיגריה. ואללה סגר לנו פינה והרגשנו בהיכון שיא לתחילת ההופעה.

נתן גושן. צילום: ניקה גילת
נתן גושן. צילום: ניקה גילת

הבנות (טוב, לא רק, אבל בעיקר) שתפסו את מקומן בקידמת הבמה לפני שעה וחצי כבר לא יכולות לחכות, הסמארטפונים מוכנים לשליפה והאורות יורדים…לכמה שניות יש שקט מהול בהתרגשות אדירה ואז זה קורה, נתן מופיע מתוך החושך ונותן לכולן את מה שהן ציפו לו, "באתי לחלום", ההתרגשות הייתה בשיאה, שמעתי בעיקר את השירה של הבנות מסביבי, לא הצלחתי להתאפק והצטרפתי די מהר לשירה המדבקת (אף הופתעתי שאני מכירה את רב המילים).

נתן גושן. צילום: תומר גילת
נתן גושן. צילום: תומר גילת

ההתחלה של גושן הייתה רגועה, הרבה רגש מתפרץ יחד עם איפוק ממכר. היה שם קסם על הבמה והטענה רוחנית חזקה שלא פסחה על איש. בין השירים היה את "חיכיתי", אולי שיר קצת פחות מוכר אבל מאוד מזוהה עם נתן בכל הקשור לתהליך של החזרה בתשובה אותו הוא עובר. לאחר מכן המשיך ל"עדיין ריק", שיר שנכתב ע"י גושן עבור לירן דנינו שהפך ללהיט, זה היה עוד לפני שגושן פרץ לחיינו כתגלית השנה לשנת 2011 עם הסינגלים "את כל מה שיש לי", "איפה את" ו"גבולות הגיון" (כולם בוצעו בהמשך ההופעה) שבמהרה הפכו להיות חלק מאלבומו הראשון והמוצלח "נתן גושן".

מיד לאחר "thinking about that" המוכר והאהוב על כולם, גושן ביצע את "סיפור אחר", הפסקול לסרטו של אבי נשר "סיפור אחר" שגושן כתב, הלחין וביצע. בסרטו של נשר, גושן מגלם זמר שחזר בתשובה, תפקיד שבאופן טבעי הוא התחבר אליו במיידי מהסיבות הברורות. החיבור בין גושן לנשר היה כמעט קוסמי ולכן נשר לא חשש לתת לזמר לגלם תפקיד ראשי אולי העובדה הידוע מראש, שפסקול הסרט יצליח בוודאות נתנה לנשר גושפנקה ללכת על זה, ואכן הייתה הצלחה.

אז כמה מילים על נתן גושן, הוא נולד בשנת 86 בלוד בשם מתן גושן, בגיל 14 הרגיש שמשהו חסר ויצא מהבית לטובת חקר עצמי, נסע להרים עם הגיטרה והתבודד. בתקופה הזאת התחבר לדת, עבר לגור לתקופה ב"מאה שערים" והתקרב לזרם הברסלב שחיבק את רצונו להתפתח בתחום המוזיקה. לאחר פטירת אביו, גושן שינה את שמו ל"נתן" בהמלצת רבניו.

ולפני שעוברים אל האורח הראשון, פנינת מעריצים קטנה, לפני כשנה וחצי פתח נתן גושן עמוד אינסטגרם נוסף תחת הכותרת Goshen Uploads אליו העלה גושן עשרות שירים חדשים בגירסאות אינטימיות וללא כותרת כאלו שלא מצאו את עצמם באלבומים או כסינגלים (עדיין). מתוך העמוד הזה שמענו את השיר הבא:

בנימה זו, נעבור לאורח הראשון לערב זה, עמיר בניון. בניון בא להתארח לארבעה שירים. הראשון, "הכל עד כאן" שירו של בניון שהוא גם שמו של האלבום החמישי שלו. "תמיד אותו דבר" שיר שגושן כתב והלחין לבניון, הסינגל יצא ממש עכשיו חם מהתנור והביצוע בהחלט חימם את ליבנו.

עמיר בניון ונתן גושן. צילום: תומר גילת
עמיר בניון ונתן גושן. צילום: תומר גילת

מכאן עמיר ונתן עברו לדואט "נחכה לך", הסינגל האחרון ששחרר גושן ובמקור הוא מבצע אותו עם ישי ריבו. בניון נכנס לנעליו של ריבו ונתן ביצוע לא פחות טוב, ככל הנראה בזכות החיבור שנוצר בהופעות המשותפות הרבות שהיו להם לאחרונה ביחד עם אמיר דדון.ולקינוח, "ניצחת איתי הכל" המצמרר.

עמיר בניון ונתן גושן. צילום: ניקה גילת
עמיר בניון ונתן גושן. צילום: ניקה גילת

גושן והקהל נפרדים מבניון באהבה גדולה ועוברים ישר לשרשרת להיטים מחשמלת, הקהל וגושן מתמזגים לשלם אחד והופכים להיות פצצת אנרגיה של להט, אדרנלין וסקספיל שמתפרצים לכל עבר. ה-  catwalk מאפשר גישה מאוד נוחה לקהל בה גושן השתמש לא מעט פעמים לאורך ההופעה. על הדרך הוא הזכיר לנו שאהבה זה "כל מה שיש לי", ושגדל פה "דור הסתלבט" וזה די בולט בעיקר כש"את באה אלי" עם כל הבלבלות שמאפיינות את הדור הזה. ואז הפציץ עם "זה שלנו", "עוד" ו"דברי איתי יותר".

בשלב הזה פשוט הייתי בשוק, פתאום הבנתי כמה להיטים יש לבן אדם הזה, לאומן הזה, לאיש הכל כך מוכשר הזה. זה פשוט לא יאמן איך הוא מצליח (ודי בקלות הרשו לי לציין) להחזיק את הקהל באנרגיות שיא לאורך כל ההופעה. שאפו! פשוט מדהים. מספר פעמים תפסתי את עצמי מורידה את המצלמה כי הייתי מהופנטת ממה שקורה באולם ורציתי לספוג כמה שיותר מזה.

נתן גושן. צילום: תומר גילת
נתן גושן. צילום: תומר גילת

ונעבור לאורח הבא (ועוד אחד בהפתעה גמורה) – עדן חסון, הוא רק בן 25 וכבר הספיק לכתוב ולהלחין שירים לאמנים כמו פאר טסי, עדן בן זקן ואיתי לוי. פרץ לחיינו בשנת 2017, במשך שנתיים הוציא חסון לא מעט סינגלים שתפסו תאוצה, ביניהם היה גם את "שמישהו יעצור אותי" ו"אין יותר מועדונים". ב2019 הוציא אלבום בכורה שכלל בתוכו את כל הסינגלים.

עדן חסון ונתן גושן. צילום: תומר גילת
עדן חסון ונתן גושן. צילום: תומר גילת
עדן חסון ונתן גושן. צילום: ניקה גילת
עדן חסון ונתן גושן. צילום: ניקה גילת

גושן נתן כבוד לאורח והם ביצעו ביחד שני שירים של חסון הלהיט "אין יותר מועדונים" והשיר החדש ששוחרר כסינגל ממש בדצמבר האחרון "מה עובר עלי". גם את האורח הקהל קיבל באנרגיות חמות ווהשירה הקולקטיבית המשיכה גם כאן. הייתה כימייה מעולה בין גושן וחסון, טוב, זאת כבר לא הפעם הראשונה שהם מופיעים ביחד, במאי השנה חסון אירח את גושן באמפי שוני והחיבור צלח גם אז.

הקהל על הרגליים במלוא מובן המילה, "26"!!!!!! גושן מתחיל שוב לשחק באש ומתקרב למעריצות ונותן להן מעצמו, תמונות, מגע וקירבה.

נתן גושן. צילום: ניקה גילת
נתן גושן. צילום: ניקה גילת

נתן גושן – באתי לחלום – ההופעה, האנגר 11, תל אביב 2.1.2020.
אורחים: עמיר בניון ועדן חסון
להקה: תופים : גלעד שמואלי קלידים : אמיר קובלסקי גיטרות : מיכאל הרשליקביץ בס : אייל רווה
המופע נערך במסגרת פסטיבל "זאפה גולדסטאר סאונד סיסטם". יחסי ציבור: עופר מנחם, שלומית עמיר ומרין גלמי

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

 

.

 

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא