דיווח מהשטח

אביתר, תמיר ורחמים במועדון בארבי

המופע המשותף של אביתר בנאי ותמיר מוסקט עם חומרים משותפים וחדשים, יום חמישי, 05.09.2019, מועדון בארבי תל אביב, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. תמונות – קרינה סבצ'נקוב.

מה אפשר לבקש משני הטאלנטים אביתר בנאי ותמיר מוסקט שניתן לומר עליהם שכבר עשו הכל (כמעט) והגיעו לפסגות בקריירה שלהם? – בוא – ונשתעשע בניסיונות חדשים, ניצור פרוייקט משותף בו נרקח יחדיו את שני העולמות המוזיקליים לכדי תבשיל חדש, עשיר, מגוון, המסת גבולות בין גרוב, ביט ויצירת הרמוניה חדשה.

הכל החל במהלך החורף האחרון עת אביתר בנאי הגיע לאולפנו של תמיר מוסקט עם כמה רעיונות, טקסטואליים, מוזיקאליים. השניים ישבו יחדיו, נגנו, שוחחו ואף הקליטו, יצירות שהראו כי יש ביניהם כימיה מוזיקלית אמיתית.

תמיר מוסקט, בארבי. צילום קרינה סבצ'נקוב
תמיר מוסקט, בארבי. צילום קרינה סבצ'נקוב

בתחילת הקיץ הם שחררו את השיר "רחמים" על שמו של הסבא רבא רחמים בנא (בנאי) שעלה משיראז שבאירן במאה התשע עשרה, בשנת 1881, על חמורים וגמלים ואוניות משא, עם אשתו כאנום וארבעת ילדיו – אברהם, יצחק, יעקב (ממנו צמח שבט בנאי המפואר עם שלל האמנים והמוזיקאים, אביתר ביניהם, דור חמישי או יותר…) וראובן והתיישב בירושלים.

אביתר בנאי, בארבי. צילום קרינה סבצ'נקוב
אביתר בנאי, בארבי. צילום קרינה סבצ'נקוב

השיר רחמים המספר במשך שלוש דקות ועשרים שניות את סיפור המשפחה מרגע עלייתו של רחמים הפך ללהיט בקרב קהל הרבבות הנוהר אחר אביתר בנאי, החיבור בין אביתר ותמיר הצליח. הם מתכוונים להשיק בקרוב אלבום בתצורת EP שיכלול מספר מצומצם של שירים שיצרו יחדיו טקסטואלית ומוזיקלית.

אביתר, איתמר ותמיר. צילום קרינה סבצ'נקוב
אביתר, איתמר ותמיר. צילום קרינה סבצ'נקוב

אחרי המופע של אביתר במהלך חודש יולי האחרון בהיכל התרבות בטייטל "עד האהבה" כשם אלבומו האחרון ושיר הנושא שלו, במהלכו אירח את תמיר מוסקט והשניים בצעו יחדיו את השיר "רחמים", ההזדמנות הראשונה בהפתעה לטעום את החיבור בין השניים, כל שנותר הוא ללכת על סבב הופעות, אם כי די מצומצם, של השניים יחדיו.

אמש הם צרפו אליהם שני נגנים, כל אחד מהם הביא את "הנדוניה" מצידו – אביתר את רועי חרמון המלווה אותו כבר זמן רב בקלידים, סמפלרים וחצוצרה, תמיר את איתמר ציגלר (בלקן ביט בוקס, החצר האחורית) בגיטרת בס וגיטרה חשמלית (סלייד סטיל).

אביתר בנאי, תמיר מוסקט, איתמר ציגלר ורועי חרמון. צילום קרינה סבצ'נקוב
אביתר בנאי, תמיר מוסקט, איתמר ציגלר ורועי חרמון. צילום קרינה סבצ'נקוב

מועדון בארבי היה מלא אמש במופע שהוכרז SOLD OUT במה שהיה אווירה די נינוחה ולא צפופה יותר מידי, אך יחד עם זאת שרתה במועדון אווירה די אינטימית יחסית, נוכחות של קהל רב העוקב שנים אחר יצירתו של אביתר והגיע במיוחד כדי לטעום את החיבור החדש בין אביתר לתמיר.

במהלך המופע בוצעו שירים רבים מארסנל היצירות של אביתר לצד כמה חומרים חדשים שאמורים להיכלל באלבום שבדרך, כאשר ניתן היה לטעום את החיבור המוזיקלי החדש שיצר והפיק תמיר מוסקט שכדרכו היה מחובר רק לכלי ההקשה במופע והותיר את הבמה הווקאלית לאביתר ולשני הנגנים הנוספים, הן בחומרים החדשים והן בחומרים המוכרים של אביתר שקיבלו טוויסט רענן ושונה.

כעת כל שנותר לכם\ן הוא לבדוק מתי המופע הבא של אביתר בנאי ותמיר מוסקט ומתי יוצא האלבום שבדרך…

קטעי וידאו מהמופע

תגים
הצג עוד

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
Close