דיווח מהשטח

אסף אמדורסקי – 20 שנה למנועים שקטים

יום חמישי תשע בערב, טור ארוך של כמה מאות מטרים מחוץ למועדון התיאטרון היפואי, ככה זה שכל הכרטיסים נמכרו מראש וכולם מגיעים בדקה התשעים, כן, גם אנחנו לא נבדלים, באמת הייתה תכנית להגיע מוקדם.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

ביום שלישי השבוע, פתח אסף אמדורסקי את סבב חגיגת יום ההולדת לאלבום "מנועים שקטים" בהופעה סופר חגיגית בהיכל התרבות עם מופע מושקע ואורחים חגיגיים מאוד – שלומי שבן, קרני פוסטל ואביתר בנאי, ההכרזה על ההופעה הייתה כבר לפני כמה חודשים וגם הכרטיסים נגמרו מהר, שתי הופעות שבאו בתור במועדון התאטרון, גם הן באותו השבוע, הפכו במהירות לסולד אאוט ואנחנו הגענו להופעה הראשונה במועדון בשדרות ירושלים יפו.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

מנועים שקטים יצא ב-1999, אלבום שלישי לאסף אמדורסקי בקריירת סולו שהחלה לפני 5 שנים, ב-1994 עם עזיבתו את תערובת אסקוט והוצאת אלבום הבכורה שכלל את הלהיטים הנצחיים "אהבה חדשה" ו-"יקירתי". שנה אחר כך ואלבומו השני של אסף יצא, אלבום יותר קשה לעיכול מקודמו, יצירות ארוכות ומורכבות ושימוש שהקדים את זמנו במוזיקה אלקטרונית, השירים הבולטים מהאלבום "והוא האמין לה" ו-"השמים הכחולים" לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של הסינגלים מהאלבום הראשון.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

ארבע שנים עוברות, שנים שבהם אמדורסקי לומד ומפתח את הצד האלקטרוני, במקביל גם פותח בקריירת DJ (שנמשכת עד ימים אלו) וכך מתוודע לסצנת המועדונים שם המוזיקה האלקטרונית שולטת, זהו גם המקום לעבוד עם הקהל ולשכלל נוסחאות ורעיונות, לראות מה הופך שיר לקליט ומה גורם לאנשים לזוז. האלבום "מנועים שקטים" נוצר כתולדה של כל ארבעת השנים, אמדורסקי הרכיב תמהיל מאוזן ומדויק בין פופ למוזיקה אלקטרונית ויצר שירים קליטים מלווים בסאונד אלקטרוני חדשני, הסינגל הראשון "15 דקות" והשירים הבאים אחריו "חלום כהה" ו-"במערבולת" שמו במהרה את אמדורסקי במעמד של סופר-סטאר והעבירו אותו מהשוליים האלטרנטיביים למיינסטרים הישראלי.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

וחזרה למועדון התאטרון, השעה כבר עשר, הטור הארוך בחוץ כבר נעלם והאולם על שני מפלסיו מלא לחלוטין, מופע פתיחה של Xen Berg לחימום מנועים ואנחנו מתקדמים אל "41 שניות" קטע הפתיחה של האלבום, כולם כבר יודעים מה הולך לבוא אחריו, "15 דקות" הלהיט האלמותי של "מנועים שקטים", אנחנו מתרגשים, ומתרגשים עוד יותר שאל הבמה עולה ספי ציזלינג עם החצוצרה לסולו המפורסם מהשיר (במקור אבישי כהן), כדור מראות ענקי מציף את האולם בעיגולים כסופים ואסף לא מפסיק לזוז לרוחבה של הבמה ולאורך ה-Catwalk המרשים שנבנה במיוחד.

ספי ציזלינג במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

מתקדמים הלאה בשירי האלבום, ההפקה המרשימה צובעת כל שיר בגוון אחר, וידאו ארט תואם וכמות מרשימה של גופי תאורה מלווים בספוט דרמטי (נו בכל זאת, מועדון ה"תיאטרון"), על הבמה פרצופים מוכרים, אורי קוטנר על הבס והתיכנות, טל כהן על התופים, רם אוריון בגיטרות, יונתן דסקל על הקלידים, ארבעתם מלווים את אסף בשנים האחרונות, אליהם הצטרפו אוהד קוסקי על גיטרות וסטלה גודשטיין על מיקס ושירה.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

בניגוד להיכל התרבות לא צויינה בהופעה זו רשימת אורחים מיוחדת, מודים שקצת היינו מאוכזבים, אבל אז התחיל הלהיט "במערבולת", אסף מעודד את הקהל למחיאות כפיים בקצב השיר ופתאום מן האפילה מגיח מי אם לא ברי סחרוף! עשו לנו בכוונה הפתעה ועכשיו כולם באקסטזה במיוחד שברי לא רק מלווה בגיטרה אלא גם שר את כל השיר, מתאים לו בול, פתאום זה נשמע שיר סחרופי כזה. השיר הבא "נגיעות" של סחרוף הוציא אותנו ממסגרת האלבום, אבל זה היה מסט, במיוחד שכמו הקודם גם שיר זה הפך לדואט עם אמדורסקי.

אסף אמדורסקי וברי סחרוף במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

שאנחנו מסופקים ממשיכים הלאה עם שירי האלבום ואז מגיע תורו של הלהיט הבא "חלום כהה", אשר נכתב בזמנו בהשפעת מותה של ענבל פרלמוטר בתאונת דרכים, השיר גם כלל סימפול מראיון איתה בהופעה אמש קטע זה גם הוקרן על בד כסוף שהחזיק אמדורסקי וכולנו שוב התרגשנו, כמונו, גם מרבית הקהל, דור שנות התשעים גדל על אסף, המכשפות וענבל.

יעל קראוס במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

ואנו כבר מסיימים את חלקו הראשון של הערב, אסף והלהקה ירדו להפסקה קלה ואל הבמה עולה יעל קראוס (חברתו להרכב המחווה לחלונות הגבוהים), מלווה בפסקול אלקטרוני טהור היא מבצעת לבדה בחינניות האופיינית לה את "מעיין" מהאלבום השני של אמדרוסקי. אל הבמה מצטרף ספי ציזלינג והסולו הופך לדואט שירה-חצוצרה מהפנט שיעל רוקדת לאורכו של ה-Catwalk. רגע קסום והלהקה חוזרת לשירי הדרן, "יקירתי", "אהבה חדשה" ורבים אחרים, ככה זה עם אסף, גם השירים הישנים מקבלים עיבודים חדשים מעודכנים כל פעם לתקופה אחרת.

אסף אמדורסקי במועדון התאטרון. צילום תומר גילת

שיר אחרון לערב זה, כבר מגיעים לפתחו של יום שישי, מקנחים עם איך לא? "רכבת לצפון" חייבים לצאת עם פזמון קליט מהאולם "אם את רוצה מתוק לכי הכי רחוק, את לא צריכה לחשוב עלי, לא צריכה לחשוב עלי", כל הדרך לאוטו ובנסיעה חזרה", כן! נשאר מתוק.
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

וידאו

תגים
הצג עוד

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button
Close