כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 09.03.2018

סופשבוע הגיע, הזמן להניח כאן כמה שירים, כמה אלבומים, הגבירו הסאונד במערכת ופתחו חלונות שגם השכנים ייהנו, בכל מקרה הפכתי את סדר ההגשה מטעמי זהירות… 

טל תמרי – מתאמן בלא ליפול

אלבומו השני של המתופף הכי מיינסטרים אלטרנטיב אינדי שמינדי גרוב ועוד כמה מילים שכאלו, סוף סוף יוצא לאור אלבום פסיכו קוסמי וייחודי של תמרי שמתגלה לא רק כבנאדם שמכה על תופים אלא כיוצר רגיש ואינטלגנטי ברמה מעל הממוצע, נו, איך אומרים את זה, הקבצה א', מחוננים, פרויקט תלפיות, תקראו לזה איך שבא לכם, זה פשוט טוב, מצויין בעצם, תאזינו.

 

רגל סברס – אפס

רגל הם הרבה רעש של גיטרות שמיתריהן לא עברו שיוף והן יוצרים הרבה לכלוך באוזניים, בתכלס מדובר בהרכב שוליים איזוטרי שלא ישרוד את הבחירות הקרבות, אבל אפשר להאזין להם בנעימות אם יש לכם גג אסבסט מעוטר בצמיגים ישנים, ככה זה בבית פיתקית המקום הטבעי להרכב בסגנון שכזה להיות בו, או שלא. מכל מקום לחצו והגבירו, הניידת כבר תגיע..

 

בוטניקס – Interest

בוטניקס הוא השם שדורון בוטניק החליט לתת להרכב העכשווי שלו שזה בדרך כלל אינגה דינגו גם עמוס צימרמן ועוד חברים, בואו לא ניכנס לדקויות מול אמן שכל הזמן יוצר אלבומים מעלה ומוריד אותם לסירוגין מהרשת כי ככה. בתכל'ס בוטניק מקיים מופע הערב בשעה עשר בפסטיבל אורבני כלשהוא שמתקיים בסמטת המנור 15, תגיעו תזהו לפי הרעש, תכינו 30 ₪ למימון האירוע. אה, יש אלבום חדש, האזינו לפני שיעלם מהרשת.

  

האחים גולדמן – Laneway 13

אלבום הבכורה של ההרכב המפתיע והמבטיח הזה שיחגוג את השקתו במופע שיתקיים בתאריך 23 במרץ במועדון בארבי בתל אביב, לגבי השאר, לחצו פליי.

  

טל גבע עמיר – כל יום איתך ביחד

זהו סינגל שני מתוך אלבום הבכורה שבדרך לטל גבע עמיר, זמרת ויוצרת הנעה על מחוזות הפופ האלקטרוני הנשי, טל שגדלה בראש העין החלה את הכרותה עם עולם המוזיקה, השירה וההלחנה כבר בגיל 12 לאחר שקיבלה במתנה פסנתר מסבתה. כיום בגין 26, אחרי לימודים בביתה ספר למוזיקאים רימון היא שוקדת על אלבום הבכורה שלה. כמה מילים מפיה של טל על הסינגל החדש – "לכל אחד זה קרה, באחד מהערבים באביב מטיילים ליד הים ורואים מרחוק זוג מבוגרים שהולכים יד ביד. המחשבה הראשונה שעוברת לנו בראש היא "ככה אנחנו רוצים להיות כשנהיה זקנים – חברים הכי טובים, יפים וצעירים בנפשנו, אוהבים עד אין קץ, בריאים ובעיקר – ביחד." על הזוג המופלא הזה כתבתי את השיר "כל יום איתך ביחד", הוא נכתב על החיים, על כמה חשוב להעריך ולנצור כל רגע יחד ולמסגר לנו את התמונות שיישארו בלבנו לתמיד."

עמיר לב – סאנו ז'אוול  

עמיר משחרר סינגל ראשון מתוך האלבום החדש "חשמל מהשמש" שאמור לצאת בעוד מספר חודשים, ארבע שנים אחרי אלבומו הקודם "נוגע בדרכון". טקסט רפטטיבי המבקש להדגיש דבר מה מהווה בסיס לשכבות של צלילים שנאספים מתוך כלי ההקשה המלווים. משהו חדש מבצבץ כאן אצל הטרובדור הזה. הוא יחגוג יום הולדת לשיר החדש ולבטח לעוד כמה חומרים שבדרך במופע שיתקיים בתאריך 27 במרץ במועדון בארבי. תשמעו ותרשמו.

אריק סיני – כרתים

פיצוחים, כי את השיר החדש של אריק כתב והלחין עמיר לב (כן כן זה מעלינו..), מדובר בסינגל נוסף מתוך אלבום חדש של אריק סיני שמבקש לספר על שיתוף הפעולה החדש במילים אלו – " עמיר הוא אומן שאני מאד אוהב ומעריך. הוא כתב לי בעבר את "מכור" שעליו אף קיבל את פרס מלחין השנה מאקו"ם. פניתי אליו שוב כדי שיכתוב לי שיר נוסף וכך נולד כרתים. השיר מדבר על אהבה נכזבת וציפייה לטלפון שלא מגיע. דבר שכולם עוברים בשלב כזה או אחר בחייהם…. כרתים תמיד נקשרת אצלי לאיחוד עם בת זוג, לחזרתה של האהבה…"

 

שריף – לדבר עם העיניים

זוכרים את ילד הפלא הדרוזי מהמאה שעברה? אז הוא כבר לא ילד ועדיין יש לו קול עם הרבה נוכחות, הנה שיר חדש שהוא שחרר אשר נכתב והולחן בידי דודו מתנה, הייתי אומר שהשיר הזה בנוי בדיוק על מיתרי הקול של שריף, נוכחות, קצב, והרבה תבלינים של מזרח תיכון עכשווי, קחו מכאן רומנטיקה או גבריות, מה שבא לכם, השיר הזה עשוי לככב במסיבה הבאה של ערס פואטיקה. ובדרך אגב, לשריף יש תכנית רדיו חדשה ברדיו חיפה  בימי שישי בצהריים, האזנתי, זה בועט!

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא