כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

חזרתו של הפיל הכחול

לירון אטיה, מי שייסד לפני תריסר שנים את להקת הפיל הכחול, מבקש לחזור כעת ולחדש את ימיה של הלהקה ולהשיק אלבום חדש, השלישי במספר, לשם כך הוא פנה לקהל הרחב באמצעות פלטפורמת הדסטארט על מנת לגייס הון מההמון.

לירון עטיה, קמפיין הדסטארט לפיל הכחול

כזכור להקת הפיל הכחול קרמה עור וגידים לאחר שלירון נפגע בתאונת סנובורד שהותירה אותו משותק בפלג גופו העליון, מספורטאי אקסטרים גולש בים ובשלג נאלץ לירון להתמודד עם המציאות החדשה בה הוא מרותק לכסא גלגלים או לזוג קביים. לירון כתב והלחין שירים רבים בסוגות הרוק הפוסט גראנג'י בשפה העברית, שירים שהפכו למעין המנונים בקרב צעירים רבים במיוחד מקהילות גולשי הגלים והפריפריה. בשנת 2009 הושק אלבום הבכורה של הלהקה והשיר "יסמין" מתוכו הצליח לפרוץ את מחסום הפלייליסט הגלגל"צי, לשהות 13 שבועות במצעד מתוכם 4 במקום הראשון. הלהקה השיקה אלבום שני בשנת 2012 ומאז קולה כמעט ולא נשמע למעט הופעות בודדות.

כעת יוצא לירן בהכרזה כי הוא שוקד על כתיבה והלחנה של חומרים חדשים, רק הפעם הוא יוצר את הרוב לבד – לכתוב, להלחין, לשיר ואפילו לנגן על רוב הכלים. לדבריו זה היה מאתגר. במיוחד עם בשל מצבו הפיזי, כמה שירים כבר עלו לאינטרנט, לירן הופתע לגלות שאנשים ממש התחברו לשירים החדשים, אפילו יותר מהקודמים.

אז גמלה בליבו ההחלטה ליצור אלבום, כאן מגיע החלק של הקהל, באמצעות פלטפורמת הדסטארט הוא מבקש לגייס את הסכום הדרוש להפקת האלבום העומד על סך 70 אלף ₪ מתוכם נכון לזמן כתיבת שורות אלו גויסו מעל 50 אלף ₪, התמיכה באמצעות רכישת האלבום בפורמטים שונים או בתוספת תשורות ועד השתתפות ממשית בתהליך ההפקה. כל הפרטים מצויים בעמוד הפרויקט.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא