כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהראיונות עם מוזיקאים

העין בשמיים – ראיון עם אלן פרסונס

השדרן ועורך המוסיקה המיתולוגי טוני פיין נפגש עם אלן פרסונס לשיחה לקראת המופעים הצפוייים שלו השבוע בתל אביב ובחיפה.

טוני פיין ואלן פרסונס. צילום: ירון אמיתי

אייקון המוזיקה, המפיק, הזמר והיוצר, אלן פרסונס, נחת אמש בישראל  ויופיע פה במסגרת סיבוב ההופעות החדש שלו "I ROBOT TOUR" במסגרתו הוא מציין  40 שנה לאלבומו "I ROBOT"

הופעותיו יתקיימו בתאריך 9  בנובמבר במרכז הקונגרסים בחיפה  ובתאריך 11 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים תל אביב בהפקתו של אודי אפלבוים. כרטיסים אחרונים אפשר לרכוש כאן.

אין זו פעם ראשונה שאלן פרסונס מגיע לביקור והופעות בישראל, הפעם האחרונה הייתה בשנת 2015 כאשר להרכבו המצוין הצטרפו הזמרים הישראלים אביב גפן ומרינה מקסימיליאן. הפעם, בשונה מהופעותיו הקודמות בסיבוב הופעות זה יבצע פרסונס לראשונה בלייב את השירים מהאלבום "I ROBOT"לצד להיטיו הגדולים.

היום בשעות הצהריים נפגש אלן פרסונס עם השדרן והעורך המוסיקלי המיתולוגי טוני פיין וענה על שאלות.

מתשובותיו של אלן פרסונס לטוני פיין עלה כי הצלחתו העולמית כלל לא הייתה צפויה, לדבריו הוא רואה את תהליך היצירה של ההקלטה כתהליך שיתופי. אלן עבד עם אביב גפן, ואף הופיע יחד עימו ועשה שני שירים באלבומו האחרון. על האלבום האחרון "שדרות אמוניה" סיפר אלן כי אריק היה קשה עם השירה, הוא בילה כמה ימים בהקלטה עד להגעה לתוצאת הקול המושלם. לדבריו אלבום חדש צפוי לצאת בחודש מאי 2018 אולם הוא אינו מעוניין לחשוף בשלב זה פרטים נוספים אודותיו.

לדבריו הקהל הצעיר מצפה כיום למוסיקה אלקטרונית ומסונתזת ולא אנלוגית כבעבר. אמנם השימוש בטכנולוגיה דיגיטלית חדשה יכול לחסוך הרבה זמן בחיפושים אחר הצליל הנכון. הוא עדיין חושב שתקליט ויניל יותר טוב מ- CD סטנדרטי.

לדבריו הוא רוצה לעבוד עם להקות כקולדפליי ורדיוהד ועוד אמנים חדשים. הוא לא מצפה להופיע אחרי גיל 70 אבל מעוניין להמשיך ולעבוד באולפן.

 

לחצו להאזנה לראיון המלא

 

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא