כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 1.07.2017

בעיצומו של הקיץ, עושים דחקות על להיט מצליח אחד, מנסים לזנב בהצלחה.

כן, אני יודע שיש הרבה שירים ואלבומים חדשים, אולם הפעם המיקוד הוא בתוצרים שנבטו לאחר ההצלחה המדהימה של שיר לטיני אחד שגרם לכל התעשייה להבין באיזה צד של הפרוסה, או יותר נכון הסצנה, מרוחה החמאה, או השמנת. אני מתכוון ומכוון ללהיט שבזמן כתיבת שורות אלו חצה את רף שני מיליארד ורבע צפיות ברשת יוטיוב, השיר שמבוצע בידי לואיס פונטי ודדי ינקי – Despacito או בתרגומו לעברית – באיטיות…

כבר מזה זמן רב שיוצרי הלהיטים בתעשייה המקומית הבינו מה נצרך עכשיו מעל רחבות הריקודים, מה מתנגן בסמארטפונים של בני הנוער ואלו להיטים נמצאים בראש רשימת ההורדות בתשלום (או שלא) ולקחו את עצמם לכיוון הזה, מעבר די מהיר מהצליל הימתיכוני אל הרגאטון כבסיס לביט השולט במקצבים, חיתוכים גנרים של מעברים ומבנים מתנגנים או מושרים.

כל אלו מלווים בהשקעה כספית נכבדה כדי להפיק וידאו קליפ שישרת את אותה מטרה – לתפוס את תשומת הלב של מאות האלפים שרוצים דספסיטו תוצרת ישראל ואין זה משנה אם מלבישים על המקצב ראפ, היפ הופ, סלסולים או פופ ימתיכוני, המתכון הבסיסי דורש הפקה הכוללת מצלמות רחפנים, חוף ים או בריכה בוילה, ליהוק של הרבה בנות שנראות טוב פלוס פלוס עם בגדי ים זערוריים, בנים שמתלבשים כמעט כמו פימפ אפרו אמריקאי מצוי והרבה תפאורה של קיץ, כי עכשיו קיץ וצריך להיטים למסיבות, חתונות ושמחות אחרות. מזלנו שלהיטים אלו ייעלמו יחד עם המדוזות ששוטפות את חופי ארצנו…

אז אחרי שהבאנו את הגיגים של סטטיק ובן אל שהתוו את הקו הנכון, ואחרי שמוטי טקה בלבל לנו את האגן בצליל המקביל הנה כמה דוגמאות שיצאו לאחרונה לצלילי ריקוד של קיץ.

 

תמר אנטלר והוד מושונוב BEMET – Tudobemet + BRASIl

הוד, המוכר כקלידן המקפץ בימבה של הפקות הכי חמות בגרוב הישראלי ומעבר לים עושה דחקה מעולה ללהיט שובר הרשת של סטטיק ובן אל, כשהוא מגייס את הזמרת יוצרת תמר אנטלר בתפקיד הברזילאית התורנית ויוצא אל מדרחוב נווה שאנן בלב התחנה המרכזית הישנה כדי להרים את הגרסה שלו לטודו בום. אבל הגיג האמיתי של הוד ותמר מתחיל בדיוק כשנגמרו הצילומים והם משחררים גם סינגל בלי קלים העונה לשם – BRASIl  זהו שיר צבעוני וקליט בו כותבת תמר או בטייטל  Tommy על חווית ילדותה בעיר החוף רסיפה בצפון ברזיל וכן, ניתן לשמוע בתחילת השיר סימפול אמיתי ! (דגימה) של סבתה איתה גדלה באותה העת בהודעה שהשאירה לה במשיבון כשהייתה קטנה. מקצב השיר מושפע מסגנון הביילאפ׳אנק (Baile Funk)- סגנון מאוד פופולרי בפאבלות, וכמובן, קשה שלא לשים לב למנגינות ההודיות שמתובלות בסאונד המיוחד של הקיטאר האלקטרוני עליו מנגן BEMET. תרקדו!

שקד קוממי – פיסטוק תות בננה

שקד קוממי פעם זמר מזרחי עם קווי מתאר של מיתרי קול תימניים פותח את הקיץ עם שיר שמבקש להיות הלהיט החדש של רחבות הריקודים בלוויית קליפ קיצי שמשדר את האווירה המתבקשת.  את המילים כתב שקד יחד עם אדיסו זמרו, שקד הלחין בעצמו ונתן לינון יהל להפיק.

דניאל אסייג, עדי אלון וגל מלכה – מתחיל הקיץ

שיתוף פעולה בין השחקנים דניאל אסייג ועדי אלון שמגלמים את הדמויות הראשיות בסדרת הטלוויזיה  "האחים מני ושלום אסייג" לבין דיג'יי גל מלכה הוליד את שיר ההרקדות הנוכחי המתיישב על המקצב הנכון ויוצר "ישרגאטון" חדש. את השיר כתב והלחין דניאל אסייג, גל מלכה הפיק.

אושר אריכא, עומרי סבח ומאור שטרית  – אמסטרדם

עומרי סבח, חובר בשיתוף פעולה עם הזמר והיוצר אושר אריכא, יוצא תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" שהגיע לשמיניית הגמר המכובדת  ועם המפיק המוזיקלי מאור שטרית על מנת ליצור להיט רחבות נוסף ומטילים את משימת צילום הקליפ המלווה לואדים מכונה.

מומי לוי וטדרוס – החום עולה

מומי לוי, שועל היפ הופ ופופ וותיק חובר אל הראפר טדרוס המוכר לכם בוודאי מהצמד "אקסום"  ליצירת להיט קיץ משלהם, טדרוס כותב את המלל יחד עם ניר מימון ומלחין אותו יחד עם מומי עצמו שגם סוגר את ההפקה המוסיקלית. הם מגייסים את הבמאי גיא גבע וחברת ההפקה Teamax כדי להגיש קליפ מרענן עם אנרגיות קיציות, ובדרך אגב הם בצעו אותו בזמן הופעתם בפסטיבל הרגאטון ביום חמישי האחרון…

אלעד לוי וליהי בנין – קצת ממך

אמנם אלעד לוי, מנחה רדיו וכוכב רשתות חברתיות אינו בדיוק כוכב הרגאטון הישראלי החדש, הוא יותר בקטע של ימתיכון חדש, כדי להביא את גרסתו ללהיט הקיץ הוא חובר לזמרת ליהי בנין, סוג של כוכבת רשת בעצמה, השניים מגייסים את איילון ששון, קטריקס ואבי מסיקה כדי לכתוב, להחין ולהפיק שיר חדש, קצת סטיגמטי מזרחי לייט אך עדיין עושה את העבודה, ניסיתן לרקוד עם סטילטו על החוף?..

בר יונה – אין מצב

גם בר יונה היא סוג של כוכבת רשת פופולרית בקרב בני הנוער, בר מגייסת את עומרי 69 סגל שיכתוב, ילחין ויפיק מוסיקלית להיט קיץ במיוחד עבורה. משפחתה מגייסת חברת הפקה שתרים וידאו קליפ של בריכת קיץ בוילה פרטית והתוצאה המרקידה לפניכם, בר, בוגרת הקונסרבטוריון של פתח תקווה מכיתה א ועד לגיוסה, זכתה להופיע בבמות בינלאומיות, להתחרות בתחרויות שירה בינלאומיות ואף להופיע בארץ לצד אמנים כמו: מתי כספי, מירי מסיקה, דוד דאור, אהוד מנור, נחום היימן, הראל סקעת ואחרים. יש לה את זה.

איתי לוי, עומרי 69 סגל וHEVI LEVI – הלו מאמי

איתי לוי, עומרי 69 סגל  ו Hevi Levi (שלומי לוי) חוברים יחד ומבקשים להוציא את הלהיט החדש של הקיץ כדבריהם. השיר שנע על הז'אנר המזרחי לייט עם קריצה לכל מחוז מוזיקלי עכשווי בסצנת הריקודים נכתב והולחן ע"י עומרי 69, רון ביטון ומאור שטרית ומדבר על דור הבחורות שנמצאות כל היום בפלאפון וברשתות הדיגיטליות בלי רגע של שקט ולא נותנות יחס לבן הזוג. יאללה תנו בריקוד!

עידו ונה ובמבוק ג'יני – הקיץ שלה לה

עידו ונה, יוצא תוכנית הטלוויזיה המוזיקלית X Factor ישראל, שם הגיע עד לגמר הגדול, יחד עם מאור זכריה המוכר יותר בטייטל במבוק ג'יני חברו כדי לכתוב ולהלחין בהפקתו המוסיקלית של ליאור חביב להיט ימתיכוני היושב על אותן רצועות סגנון שמבקש להיות הוא הוא להיט הקיץ הבא, השקיעו כאן המון, כסף ומאמצים, אז תאזינו, תצפו ותרקדו.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא