כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 27.05.2017

הנה תם לו עוד שבוע, מותיר אחריו אסופת שירים, קליפים ואלבומים, האזנה.

חיטה, ביכורים, שבועות, CC
חיטה, ביכורים, שבועות, CC

סל ביכורים טרי מהשבוע החולף, כמעט לחג השבועות, מניין קליפים, שירים, אלבומים ומופעים, אף מילה על חלב או גבינה.

 

תומר יוסף – Holy Water

עוד הפקה מצוינת מבית היוצר של תמיר מוסקט והסינגל לייבל שלו Ape, הפעם הוא חובר לשותפו בבלקן ביט בוקס, תומר יוסף כדי להרים וידאו קליפ לשיר העומד בהצלחה רבה מול פלישת הראפ והארנבי האפרו אמריקאי כשיר מחאה המאזכר את כל הסממנים הרלוונטים למאבק לשוויון זכויות, בין המצנפת של חברי הKKK לבין הגראפיטי המקועקע מגיש תומר יוסף שיר קצבי ומתריס, תתחילו לנוע, נוע, נוע..

 

תמר לינדר – שיר נחמה

רגע לפני שיוצא אלבום הבכורה של אמנית הספוקן וורד, המשוררת והמלחינה תמר לינדר, היא  משחררת סינגל חדש – "שיר נחמה" המלווה בקליפ שתמר ביימה בעצמה , על חוף ימה של יפו, לבושה בבורקיני פרחוני.

  

תלאתה – כדורים

אוריאל נגר, נתנאל פורטל ומיכאל אשש הם שלושת הזמרים המהווים את השלישייה הווקלית תלאתה, החיבור ביניהם נוצר בעקבות השתתפותם בתוכנית הריאליטי הטלוויזיונית "הכוכב הבא" כאשר מפיקי התוכנית זיהו פוטנציאל לחיבור בניהם שתוצאתו הסופית הייתה מצויינת. כעת לאחר החשיפה ההיא ולאחר שהחליטו לשמור את הקשר ולהמשיך הלאה, הם החלו בסבב הופעות ברחבי הארץ, בד בבד אף לשקוד על הוצאת אלבום בכורה. כדורים הוא הסינגל הראשון מתוכו עליו אחראי המפיק המוסיקלי צ'ינו נעים שגם תמלל והלחין את השיר לצידם של אמיר שדה ובן מאור. התוצאה שהומחזה והוסרטה מציגת תמונה רגעית של אווירה יםתיכונית המקבלת השראה מהסצנה המוסיקלית הלטינית העולמית, יש מצב לריקוד.

 

לואי עלי – חראם

לואי שנחשף במסגרת התוכנית "אייל גולן קורא לך" הוא זמר מהכפר מרר שבגליל, דרוזי, שהפך למבוקש ביותר באירועי שמחות ונוטל חלק בהרכב "סלמת" בניהולו של ירון אילן, חראם מהווה סינגל בכורה המעיד על יכולותיו הווקאליות של לואי, מילים ולחן – אופיר כהן, הפקה מוסיקלית – דודו קומה, תנו בכפיים במגדלי YOO..

 

מוקי – הולך על מים

בדרכו לאלבום חדש ואחרי עבודה של כשלוש שנים, משחרר מוקי סינגל חדש, השלישי במספר – הולך על מים, מילים ולחן מוקי, הפקה מוסיקלית אורי אבני, השיר משמר את סגנונו הייחודי של מוקי אך מציג רעננות מסוימת, האלבום הצפוי יכלול עשרה שירים שנכתבו בידי מוקי ובין המלחינים מצויים אמנים כדודו טסה, מוש בן ארי, שלמה ארצי ועוד, יש למה לצפות.

 

שלומית אהרון – שיר פשוט

שיר ראשון מתוך אלבומה הבא של שלומית אהרון, את השיר כתב והלחין עופר בשן המצויין בהפקתו של תומר בירן. הנה מילותיה של שלומית על השיר ועל העבודה עם עפר בשן ותומר בירן – "את "שיר פשוט" קיבלתי מעפר בשן, שהוא זמר ויוצר מרגש, רגיש ומיוחד, שנוגע בנימים הדקים של הנפש. הוא בעיני שיר של בקשה, כמעט אזהרה, שבאה מתוך תחושה שאיבדנו משהו, כחברה. את הסובלנות. את הרוך. תחושה שהדברים נהיו גסים. שאנחנו בקרב במקום בקירבה. בתקופה אלימה ומתלהמת. ואולי צריך לעצור, ולהיות בשקט לרגע. ולנסות להיזכר, בעדינות. ברגישות. שאולי אפשר עוד להציל אותם. אולי אפשר לקרוא לו גם שיר נאיבי. ואולי לא תזיק קצת נאיביות. זהו שיתוף הפעולה הראשון שלי עם תומר בירן. שעיבד והפיק מוזיקאלית את השיר של עפר. תומר הוא מוזיקאי בעל כישרון מתפרץ. מקשיב טוטאלית לצורך של השיר. אני מרגישה שהוא הביא אותו למקום המדויק שלו. אהבתי והתרגשתי מהעבודה עם עפר ותומר."

 

דודי בר דוד – פרחים בפה

סינגל ראשון לקראת אלבום חדש של דודי בר דוד, זמר, כותב ומלחין בהפקתו המוסיקלית של גלעד שמואלי, כך דודי על הסינגל החדש – "השיר נולד בתקופה שברק ואני היינו נוסעים לעיר העתיקה ברמלה ובלוד כדי לצלם, לאכול חומוס ולחפש השראה. מתוך הנסיעות ועל רקע פרידה שחוויתי, הטקסט נכתב. .את המנגינה, כתבתי תוך דקות על הגיטרה שכאילו הייתה בי תמיד ורק חיכתה לצאת לעולם. מודה שבהתחלה התביישתי להשמיע את השיר שמאז ומתמיד הריח ״מזרחי״  היות והייתי שבוי כל כולי בתדמית של רוקר שדאגתי לטפח., תוך טשטוש הזהות הלודאית – גיאורגית שלי שהטבעתי בהוויה התל-אביבית. במבט לאחור, ״פרחים בפה״ פתח בפני מעיין שלם של מילים ומנגינות שהובילו לשיתופי פעולה מרתקים עם המון זמרים, זמרות ויותר מכל סלל ועיצב עבורי את הצליל של האלבום החדש שלי…״

 

גבריאל – ואם זה יגמר

גבריאל פוטזניק, או כפי שהוא מגדיר את עצמו Gabriel‎, התחנך על מוסיקה קלאסית ורק בגיל 16 החל לנגן ג'אז, המשיך בלימודי מוסיקה באקדמיה בירושלים שם התפתח כזמר ואף ניסה את מזלו בתכנית הריאליטי "אקס פקטור" אך הודח בשלבים הראשוניים. הלימודים וההתנסות הובילו אותו לעבוד על אלבום בכורה לצד המפיק המוסיקלי חן מצגר-אדר, כעת הוא משחרר את הסינגל הרביעי מתוכו, זהו שיר העוסק במערכת יחסים אינטימית וקרובה ובפחדים המתלווים אליה, פחדים הצצים כשאנחנו מתאהבים באמת. גבריאל ישיק את אלבום הבכורה שלו בתאריך 14.6 באוזן בר בתל אביב, אורח מיוחד: אוהד חיטמן

 

איה זהבי פייגלין  אמריקה

אני ממליץ להאזין לאלבום החדש של איה זהבי פייגלין, אצלה כל מילה שוקלת זהב או לפחות אבן טובה, ולא אמרתי מילה על המוסיקה וההפקה, היא תחגוג את השקת האלבום במוצ"ש בבסקולה שזה ממש לפני היציאה מהעיר, הנה האלבום, הנה איוונט

 

 

שרית ברקן – הולך ונעלם

אלבומה השני של שרת ברקן, הפעם כולו בשפה העברית, מגיע לאחר עבודה מאומצת של שנתיים וחצי ובסיוע קהל המאזינים באמצעות פלטפורמת הדסטארט, מילים, לחן, שירה, פסנתר, קלידים – שרית ברקן, גיטרות והפקה מוסיקלית עומר הרשמן, יובל שנהר, ועוד הרבה חברים שמעורבים בהקלטה ובכלל. אלבום מצויין.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא