כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

פריחת היסמין

מופע לציון השקת האלבום "רק עוד לילה אחד" של יסמין לוי, תאטרון גשר ביפו, רביעי, 22.2.2017. אורח – ברי סחרוף. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

יסמין לוי וברי סחרוף, תאטרון גשר. צילום: יובל אראל
יסמין לוי וברי סחרוף, תאטרון גשר. צילום: יובל אראל

משימה קשה הטילו עלי ועל קהל המאות שמילא אמש את האולם ספון העץ של תאטרון גשר בשדרות ירושלים ביפו. לחוות מופע השקה לאלבום חדש של זמרת הלדינו והספרדית (ספניולית במחוזותינו) הבינלאומית יסמין לוי, מדוע קשה? כי היי, האלבום טרם יצא, הוא עדיין בגדר כוונה, על פי המידע שנמצא ברשותי הוא יצא לאור רק בתחילת חודש מרץ, מרחק של שבוע וקצת, אז מה המהירות? מדוע לרוץ ולקיים חגיגה לרך שטרם נולד? יתכן ואילוצי בוקינג, "חורים" בסבב הופעות עולמי, אינני יודע, מה שאני כן יודע שזה מאוד מוזר ומתמיה. אבל, הי, הופעה מצויינת.

את יסמין ראיתי לראשונה,  לשנייה ובשלישית בערבי מוסיקה בהם התארחו מספר רב של זמרות מבצעות ויוצרות, האחד הוקדש לשירה בעקבות השורשים ושפת האם, השני הוקדש לפיוטי נשים, שם התארחה אף אמה של יסמין, כוכבה לוי, הערב השלישי הוקדש ליצירתו של יצחק נבון שהתבססה בין היתר על הרומנסרות שכתב אביה של יסמין, יצחק לוי.

יסמין, שקולה חד צלול ועמוק היא הסמן הספרדי בזמר הישראלי, עם שישה אלבומים בספרדית ולדינו היא משמרת את הצליל האותנטי של יהדות ספרד, יוצקת כעת את השורשיות מתוך עולם שלם של תרבות ומסורת. המופע אמש התקיים לאחר סיומו של סבב הופעות ברחבי אירופה והשתתפות בפסטיבלי מוסיקה בכל רחבי העולם, ככה על קצה המזלג – מאוסטרליה Cydney Opera House , ועד ניו יורק, Carnegie Hall, דרך לונדון  Barbican Center עובר ל- Womad Festival,  בהונגריה- Sziget festival , הופיעה יחד עם אומנים בינלאומיים רבים  דוגמת הלני ויטלי (יוון), אנריקו מסיאס (צרפת)  איברהים טטלסיס  (תורכיה), נטאשה אטלס (מצרים/ בלגיה),  קונצ'ה בויאקה (ספרד) ועוד…

אחרי שפתחה את פסטיבל הג'אז החורפי באילת, מגיעה יסמין לשדרות ירושלים ביפו עם מופע חדש (עד שהאלבום אכן יצא לחנויות המוסיקה) והרכב נגנים עשיר שכולל את יחיאל חסון בגיטרה ספרדית, אדם בן אמיתי בגיטרה חשמלית, אמיר שהסר בשירה, חליל וניי, הדר גרין בגיטרת באס, נדב ביטון בפסנתר והפקה מוסיקלית, ישי אמיר (בן זוגה) בכלי הקשה ומתן אפרת על התופים.

אז מה היה לנו?

אל מול אולם מלא (סולד אאוט בלעז..) הגישה יסמין לוי המלווה בנגנים המצוינים מופע בו שילבה בין שיריה המוכרים בספרדית ולדינו לבין כמה מהשירים החדשים בשפה העברית, לא הרבה מהם, העבריים, אך די כדי לתת הצצה של ממש לתכניו של האלבום המובטח, ממנו כבר יצאו לתחנות הרדיו שלושה שירים – "תני לעצמך להיות יפה", "שמועות" ו-"ביום האחרון של דצמבר" שאת תמליליהם כתב בן זוגה ישי אמיר ללחנים שלה, אל שלושת שירים אלו מוסיפה יסמין ביצועים חדשים עם "ככה זה לאהוב אותך" ו"רק עוד לילה אחד" אף הם חלק משירי האלבום הצפוי, כאשר בין לבין היא מבצעת מהמיטב שבשיריה לצד מחווה מרגשת לביצועו של חוליו איגלסיאס לשיר נטלי בגרסתה היא. (הי, חוליו אמור להגיע לסדרת הופעות בארץ, יש מצב שנזכה לדואט?…)

אחד מרגעי השיא במופע היה כניסתו של ברי סחרוף לבמה כאורחה של יסמין, ברי שלא מזמן חגג את השקת האלבום "היא הופיעה כמו הרוח" שכולו שירי לדינו בעברית יחד עם אהוד בנאי, ביצע יחד עם יסמין את "תני לעצמך להיות יפה" ולאחריו את להיטה חוצה היבשות Adio Kerida. לדינו, פלמנקו וספניולית מתערבבים בשפה העברית עם סיפורים קצרים וחוויות מהעולם, הזדמנות לקהל לטעום שעה ויותר עם יסמין לוי באחד המופעים הנדירים שלה במחוזותינו. שבעת הנגנים היושבים ברקע בחצי גורן מוסיפים את הצלילים, הקולות והטעמים הנכונים לקולה האדיר וצלול כאחת של יסמין ובשילוב התאורה והתפאורה המרומזת יוצרים חוויה אודיו וז'ואלית נכונה עבור הקהל שרק מצפה לנעימות ולחני בית אבא, היה זה ערב מתומצת עם מוסיקאית היוצרת, מלחינה ומבצעת שהפכה את המוסיקה שלה לסגנון אישי בעולם בינלאומי.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. כמי שמאד אוהב את יסמין לוי – הדיסק ממש רע, מלודרמטי, יומרני למדי ולא מתאים לזמרת כל כך טובה

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא