כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

טל גורדון חוזרת לקדמת הבמה

יום הולדת ומופע חדש של טל גורדון לצידו של שחף סגינר, מוצ"ש, 07.11.2015, קפה ביאליק, אורח – אבי בללי.  הצלמת מיכל גור חוזרת עם מראות ורשמים.

טל גורדון, קפה ביאליק. צילום: מיכל גור
טל גורדון, קפה ביאליק. צילום: מיכל גור

חפירה – טל גורדון לא באמת חזרה לבמה, היא הייתה שם כל הזמן, חלקו בנישות מקבילות, למן הפריצה הגדולה שלה בשנות התשעים הזהובות של הרוק הישראלי כמוזיקאית היוצרת ומבצעת עם להיטי זהב, שיתוף פעולה עם מוסיקאים אחרים, הגשת תכניות תרבות בערוצי הטלוויזיה דוגמת "תוצרת הארץ" בערוץ הראשון ו"תרבות, רחוב" בטלוויזיה החינוכית ולאחריה "הכל תרבות" באותו ערוץ, כתיבה במסגרת "הבמה" לצד פעילות לקידום אמנים צעירים וכתיבה יוצרת, אולם לאחרונה חיידק הבמה דגדג לטל גורדון ביתר שאת והיא החליטה כי יום הולדתה ה-46 הנו תירוץ מצוין כדי לחזור ולהופיע אחד על אחד מול קהל.

אמש התקיים מופע של טל גורדון בקפה ביאליק כאשר לצידה המוסיקאי שחף סגינר ובהפקתו המוסיקלית של אבי בללי. מיכל גור, צלמת הופעות מצוינת הייתה שם כדי לחוות, להנציח את הרגע ואף לספר.

טל ושחף, המורה והתלמיד. צילום: מיכל גור
טל ושחף, המורה והתלמיד. צילום: מיכל גור

אחרי שאספתי את המצלמה מהבית עשיתי דרכי לקפה ביאליק כדי לפגוש את טל גורדון אשר אחרי שנות שתיקה החליטה לשבור אותה ולחזור להופיע עם שירים חדשים וישנים. הקפה היה מלא בקהל ובחוץ המתינו עוד הרבה אנשים על מנת להיכנס ולהאזין לשיריה. טל עלתה לבמה יחד עם שחף סגינר, מדובר בשילוב מרגש במיוחד באשר המפגש הראשון ביניהם התרחש במסגרת פרויקט מופע שטל הנחתה. כבר אז ידעה טל שהם יעבדו יחד בעתיד. על הבמה החיבור ביניהם נראה לעין והורגש היטב בנגינה, בשירה ובכימיה. במהלך ההופעה עלה לבמה אבי בלילי סולן ובסיסט להקת ״נקמת הטרקטור״, אשר עמו עבדה טל בעבר ועדיין עובדת.

טל גורדון ואבי ובללי, קפה ביאליק. צילום: מיכל גור
טל גורדון ואבי ובללי, קפה ביאליק. צילום: מיכל גור

בין השלושה שררה הרמוניה מופלאה, שהועברה היטב לאורכו של המופע. טל גורדון הנה זמרת ומוזיקאית מדהימה והשתיקה הזו, ללא ספק עשתה לה רק טוב.

טל גורדון, עם חומרים חדשים. צילום: מיכל גור
טל גורדון, עם חומרים חדשים. צילום: מיכל גור

וידוי קטן – את טל פגשתי לראשונה לפני כשנה וחצי, במסגרת קורס המשלב טקסט/תמונה כחלק מלימודי הצילום שלי, זכיתי להכיר אישה עוצמתית, אנרגטית, מלאת שמחת חיים וכמובן כישרונית במיוחד. לפגוש אותה שוב בהופעה שלה ועוד ביום הולדתה היה מאוד משמח ומרגש במיוחד. נהניתי מאוד מההופעה ואני ממש לא היחידה. ממליצה בחום לראות אותה בהופעה הקרובה שלה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: מיכל גור

פליי ליסט הד ארצי משירי אלבומיה של טל גורדון (בהמשך יצורפו קטעי וידאו מהמופע)

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא