כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 13.06.2015

שבוע נוסף העמוס במופעים מגיע לסיומו, אך הפעם הסופ"ש עומד בסימן שבוע הגאווה בתל אביב, אירוע מוזיקלי ביסודו.

קהל המאזינים והצופים באירועי הגאווה. צילום: יובל אראל
קהל המאזינים והצופים באירועי הגאווה. צילום: יובל אראל

אכן, שבוע הגאווה הנחגג עתה מהווה קרקע פורייה לפרוייקטי מוזיקה מרקידה לא מעטים, אולם פס הקול השבועי, שפרסומו נדחה עד שבת עקב  עומס הופעות לא יתמקד בהם, הפעם תמצאו כאן שורה מצומצמת אך מאוד מכובדת ומרתקת של שירים ואלבומים נוספים ששוחררו לאחרונה להאזנה.

 

רמי פורטיסמעיר נעלמים

מעיר נעלמים", זהו השיר והבשורה הראשונה של רמי פורטיס מתוך "תולדות הכותרת", תקליט חדש וייחודי העומד לצאת בקרוב. פורטיס ממשיך להעשיר את הרפרטואר המפואר שלו בפסקול הישראלי בטקסטים אישיים ומעוררי מחשבה, האלבום עתיד לצאת בקיץ הקרוב במתכונת דיגיטלית וכתקליט ויניל בלבד! הפעם נוגע פורטיס ברעיון המצלמה ועל כן שירי האלבום מלווים בסדרת צילומים אומנותיים של הצלם הבינלאומי TINO VACCA שהנציח את אווירת האלבום באופן גאוני ומעיר לחיים בתלת מימד של וויזואל וצלילים. היצירות הוויזואליות בתקליט הינן חלק נוסף בפאזל האמנותי –יצירתי המשלים את חוויית המאזין. שיאו של הפרויקט יבוא לידי ביטוי על הבמה בערב חד פעמי שיועלה בבית האופרה בתל אביב בהופעה מיוחדת שתציג את האמירה האמנותית הייחודית של פורטיס המשורר והמלחין, עד אז ניתן לפגוש את פורטיס במקום הקבוע – 3 ביולי במועדון בארבי תל אביב.

 

בותימזוג – אני נולד תיקן

להקת "בותימזוג" של כפיר רימוך וחבורתו החלה כלהקת קומזיצים ונדדה בכל רחבי הארץ עם מטרה אחת ברורה – לעשות שמח.  רימוך שהיה פעיל בסצנה המקומית העצמאית ותרם רבות לקידום מוזיקאים עצמאיים בד בבד עם חברותו בהרכבים "הפיקלס" ו"לטאות הענק מכוכב הניבירו", החליט לעזוב את הבטון והאספלט לטובת חיים בקיבוץ "גניגר" שבצפון עמק יזרעאל שהרוויח בגדול פסטיבלי טבע על ימין ועל שמאל. השבוע משיקים חברי בותימזוג סינגל קליפ חדש המסמן את האלבום הבא, השיר "אני נולד תיקן" מדבר על חווית הילדות הישראלית הכל כך ייחודית, ומעמיד מנגד את חווית ההתבגרות האמריקאית, זו שאנחנו מורגלים אליה מצפייה בטלוויזיה. מדובר בבלדה מלאת הומור המסופרת מנקודת המבט של רימוך.

 

שירלי קונס – חייך למצלמה

שירלי קונס עם שיר חדש! מתוך אלבום חדש ההולך ומתהווה בתוככי הרשתות החברתיות, את האלבום, "המצאה" אפשר לשמוע ולהוריד רק ברשת. למעשה, מדובר ב"אלבום פתוח", שכל שיר בו הופק בשיתוף פעולה עם מוסיקאים ומפיקים מוסיקליים שונים דוגמת אלון עדר, שלום גד, דניאלה ספקטור, ערן זמיר, חי מאירזדה ועוד. במסגרת הפרויקט, כל שיר עולה לאתר Bandcamp, מיד עם סיום ההקלטות. "חייך למצלמה", אשר שוחרר כעת, הנו השיר החמישי באלבום ופרי שיתוף פעולה עם המפיק המוזיקלי והמעבד בן ספקטור. כך מספרת שירלי על הקליפ של "חייך למצלמה": "ביום שבו התחלנו לחפש חומרים לקליפ קיבלתי מחברתי, ענת קרמין, את אוסף השקופיות של סבא שלה, מרדכי (מקס) בורן, שתיעד את חייו דרך הצילומים. התאהבנו בצלם האלמוני. הרגשנו שניתנה לנו הזדמנות להיחשף לאוצר שמאגד בתוכו חיים שלמים של אדם שלא הכרנו. מתוך האוסף הרכבנו את העולם בו חיה הדמות המופיעה בקליפ".

 

פיטר רוט – הולך לי הפוך

העובדה שאני מפעם לפעם יושב עם פיטר רוט אצל שלמה ודורון בכרם על צלחת פול לא אומרת שאינני יכול לפרגן לשיר חדש שהוא משחרר, "הולך לי הפוך" מהווה סנונית ראשונה מתוך אלבום   EP שבדרך אשר ילווה בסיבוב הופעות אקוסטי שיחלו בקרוב. ליאת תורן ושחף וולמן כתבו, פיטר הלחין, עיבד והפיק. כך פיטר מספר על השיר – "הולך לי הפוך "הוא שיר המתאר מצב של אי שקט פנימי ואת ההתמודדות היום יומית האישית ,וזו של הסובבים אותנו. זו חוויה פרטית שלי, אך מה שמעניין זה שגם ברגע זה ממש מישהו מרגיש בדיוק או לפחות כמעט אותו הדבר…"

 

מאיה הרמן – כמו ויטמין

חודש לפני יציאת אלבומה השני, מאיה הרמן מוציאה לאוויר העולם את "כמו ויטמין", שיר הנושא מתוכו. השיר, שנכתב והולחן על ידי מאיה, עוסק במאבק היום-יומי להגשמה עצמית, ונכתב למעשה כהכרת תודה לקהל שמלווה אותה. מאיה הרמן שנחשפה לפני כשלוש שנים לתודעה עם אלבום הבכורה הפכה לפרסונה מוכרת ברשתות החברתיות כאינסטגרם ופייסבוק כשאלפים עוקבים אחריה. הבחירה שלה להיחשף מול הקהל תרמה להחלטה להקים פרויקט מימון חברתי באתר "הדסטארט", שעזר להפיק את האלבום החדש באופן עצמאי יחד עם אמיר צורף באולפנו בברלין, האלבום יצא בתחילת יולי וילווה במופע השקה חגיגי בזאפה תל אביב בתאריך 27.7

 

דפנה רכטר- עיוורון זמני

סינגל ראשון מתוך אלבום סולו שני, עליו עובדת דפנה בימים אלו בהפקתה המוסיקלית של קורין אלאל. הסינגל הראשון שנבחר ללוות את צאת האלבום הוא "עיוורון זמני", שיר שכתבה רכטר בעקבות האובדן של אמה השחקנית המנוחה חנה מרון ומוקדש לה. יחסיהן המורכבים היו ידועים לכל לאורך השנים, כמו גם הפיוס שהגיע רגע לפני פטירתה של חנה. סגנונה הייחודי של דפנה, הכתיבה הישירה עם הלחן המשותף לה ולקורין, יוצרים ביחד שיר עוצמתי ונוגע ללב.

 

אבירם צור והשמועות – לא

סינגל נוסף לקראת השקת האלבום  "פחות מרוחק" של אבירם צור והשמועות שיצא לאור החודש. הפעם מדובר בשיר מעודן המלווה בלחן נעים בעל מבנה כתיבה היוצר בסופו מעין הצהרת כוונות רומנטית, הוא תופס את האוזן ברגישותו המלודית ושווה האזנה. השקת האלבום המלא תתקיים בתאריך 2 ביולי בלבונטין7.

 

מתן אטיאס – בית

אלבומו השני של מתן אטיאס, אחד היוצרים המוכשרים שנתקלתי בו בשנים האחרונות, ככה לאט ובשקט הוא משחרר אלבום חדש בו ניתן דגש הן על התכנים והן על המלודיות המנוגנות, האלבום כולל עשרה שירים אותם כתב והלחין מתן ובהם הוא חושף את מחשבותיו, אהבותיו, תחושותיו והמהפך מרווק לאיש משפחה, מסמך אנושי מוזיקלי כנה ברגישותו ואיכויותיו, אני אהבתי. הערב, מוצ"ש, יחגוג מתן אטיאס את השקתו בתאטרון תמונע, בואו.

 

LET GO – Hoodna Afrobeat Orchestra

הודנא אפרו ביט הנה קבוצה בת 14 חברים של מוזיקאים היוצרים מוזיקה הניזונה, על פי שמם והגדרתם, ממקצבים השבטיים האותנטיים של יבשת אפריקה השחורה משולבים בתבליני ג'אז, גרוב, Fאנקי וקורטוב ימתיכוני, זהו אלבומם השני והמלא אשר במהלך הקלטתו הם ארחו את קרולינה, עידן K, אלרן דקל, קותימן ובן איילון, אכן, מדובר בגרוב אמיתי המזיז את הרגליים, השבוע הם חגגו את השקתו של האלבום וכעת אתם יכולים להצטרף לחגיגת ההאזנה, אני ממליץ להזיז את הרהיטים הצידה לפני כן…

 

תם צור – דברים לא קורים במקרה

"אוכל קדימה אוכל"…כך שר סבה של תם צור, מי שכיכב כמשוגע החופר את תל אביב בסרט תעלת בלאומילך, יוסף בומבה צור, תם היא זמרת, כותבת ומלחינה ישראלית בוגרת האקדמיה למוסיקה בירושלים שפעלה בעיקר בתחום האופרה והמוזיקה הקאמרית, לפני שנתיים החליטה ליצור בעצמה והאלבום אותו היא משחררת כעת משלב משלב שירים הכתובים בסגנונות שונים ממגוון ההשפעות המוסיקליות ששמעה תם בחייה, מפופ, פולק, אינדי ועד רוק, הכל מעובד לכדי אופי מלטף ומגובש.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא