כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

החשמל של נערי בלוז הגבעות

המופע של סדריק ברנסייד במסגרת הפרויקט, סוגר סבב ישראל, ראשון 17.05.2015 מועדון בארבי תל אביב, אורח ומופע פותח דני דורצ'ין. פוסט למביני בלוז בלבד. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

סדריק וטרנטון, בלוז הגבעות. בארבי. צילום: יובל אראל
סדריק וטרנטון, בלוז הגבעות. בארבי. צילום: יובל אראל

פותח בחפירה – קהילת הבלוז בארץ היא לא ביג דיל, להערכתי אפשר להכיל ולצופף את כל חובבי הבלוז ברפת אחת נטושה של איזה קיבוץ בנגב, ככה בין שרידי מספוא וכמה מכונות חליבה. מי שמציל את המצב בארץ מבחינת העמקת הידע ושימור השורשים קדימה זו בחורה אחת מעג'מי ביפו, ימית הגר שמה, מספרים לי שהיא נולדה בעיר המנוחה ימית, אשר "זכיתי" לשהות בה בימיה האחרונים בהחלט ולהיות האדם האחרון שהתרחץ באמבטיה עם ברווזי גומי לאור נרות כשהדחפורים החלו עם שחר להפוך את הקירות לעיסת בטון וחול.

סדריק ברנסייד. בלוז הגבעות של המיסיסיפי. צילום: יובל אראל
סדריק ברנסייד. בלוז הגבעות של המיסיסיפי. צילום: יובל אראל

טוב, כשאני מצליח להחלץ מהחפירה הזו אני יכול רק לאמר כי ימית המנהלת חברת הפקות עצמאית בתחום הבלוז והאמריקנה בדגש למוזיקאים מדלתת המיסיסיפי והסביבה, עוסקת ימים ולילות באיתור מוזיקאים אפרו אמריקאים שהבלוז על נגזרותיו הם לחם חוקם, לדעתי בכל מסע שלה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות היא בועטת בדלתות של אסמים עזובים, אורוות מעלות קורי עכביש וחוות נטושות או סתם פונדק דרכים מט ליפול אך ורק כדי לאתר את אותם אנשים שנולדו עם היוקלילי סלש גיטרה אקוסטית סלש חשמלית סלש פסנתר סלש מפוחית ויודעים לנגן את הסולם הבלוזי מכל זווית ובכל צבע אך ורק כדי לאלץ אותם לערוך ביקור בירושלים העתיקה, נצרת, סובב כינרת וים המלח, ועל הדרך גם לתת אור לנשמות חובבי הבלוז הישראליים.

טרנטון איירז, חשמל של בלוז. צילום: יובל אראל
טרנטון איירז, חשמל של בלוז. צילום: יובל אראל

כך היה גם בשבוע החולף, ימית דאגה שאחד, סדריק ברנסייד שמו, המתגורר בממפיס, טנסי, המתמחה בסגנון הבלוז החשמלי בגיטרות ותופים, יוצר, כותב, מלחין ומבצע, המטייל מגיל 13 בסיבובי הופעות בעולם עם סבא שלו – אר.אל.ברנסייד. יגיע לארץ יחד עם אחד מטובי אמני הבלוז של צפון מיסיסיפי, טרנטון איירז, במסגרת הרכב דואו המשמר את הבלוז של הגבעות הצפוניות של המיסיסיפי.

 

כאמור, אחרי שימית עשתה לשניים טיול תיירות ברחבי הארץ תוך כדי הופעות בפריפריה ממטולה ועד רמת השרון (!) נחתו אמש השניים במועדון בארבי בתל אביב על מנת לאפשר לפליטי הבלוז המקומיים לטעום את צליליהם.

סדריק, טרנטון ודורצ'ין, מחשמלים את הבארבי. צילום: יובל אראל
סדריק, טרנטון ודורצ'ין, מחשמלים את הבארבי. צילום: יובל אראל

בלי להתפלסף ובלי להיכנס לתיאורי ניתוח מוזיקלי, כי אנשי בלוז לא ממש צריכים מילים, הם יותר בקטע של להאזין ולראות,  אציין כי אמש הצטרפתי לאותם פליטים שמלאו את שולחנות המועדון וקיבלו שעתיים שלמות של בלוז טהור, מחוספס, מחשמל, צווח, מלא גיטרה, מלא כאב, הרבה קצב וכמה צלילי מפוחית שתרם דני דורצ'ין, איש הלהקה של אדם אחד אשר בנוסף לחימום הפתיחה שלו לפני המופע התכבד לסשן עם הצמד כדי להרתיח את האווירה המחשמלת ומלאת הגרוב שהייתה באולם, יש וידאו כאן למטה…

טוב, מי אמן הבלוז הבא שאת מביאה לישראל, ימית?

בקטנה – יש, יש גם לוקלז – ירון בן עמי ישיק את אלבום הבכורה שלו באוזןבר בתאריך 27 במאי, ויש עוד, ימית מארגנת כאן איזה פסטיבל בלוז גדול, תהיו בכוננות!!!

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא