כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

רוק אקוסטי בתאטרון חולון

גבע אלון ומאור כהן פוגשים את פסטיבל ימי זמר בתאטרון חולון עם גיטרה אקוסטית, הציץ, נפגע ומדווח – יובל אראל.

גבע אלון, פסטיבל ימי זמר, תאטרון חולון. צילום: יובל אראל
גבע אלון, פסטיבל ימי זמר, תאטרון חולון. צילום: יובל אראל

שני מופעים אקוסטיים מיוחדים של שני מוסיקאים יוצרים, מאור כהן וגבע אלון. ערב פולק-רוק מקורי עם מיטב השירים מכל האלבומים, כך הוכרז בתוכניה של פסטיבל ימי זמר שמתקיים בחול המועד פסח זו שנתו העשרים.

מיהרתי וסימנתי לי את המופע המיוחד הזה, בו רוקרים איכותיים מגיעים לאולם הוינטאג', על מנת להגיש לקהל טעמים שונים במקצת מהזמר הישראלי המורגל במקום.

הראשון, גבע אלון, אחד היוצרים והמלחינים המוכשרים בארץ, אחרי שבעה אלבומי פולק רוק באנגלית יצא בשנה האחרונה עם אלבום שכל כולו פנימיות וזיכרונות ילדות, האלבום הראשון בו פונה גבע לכאן, בשפה העברית – "תהיי איתי", עליו אמרתי "…עצמו את העיניים והאזינו, פשוט האזינו…"

מאור כהן, פסטיבל ימי זמר, תאטרון חולון. צילום: יובל אראל
מאור כהן, פסטיבל ימי זמר, תאטרון חולון. צילום: יובל אראל

והשני, מאור כהן, עליו אמרתי בעבר – "… הוא ילד מטורף וגאון, תנו לו לעשות מה שבא לו, הוא תמיד יפתיע", כן, הילד הפרחח מ"זקני צפת", מפרויקט בודלר לאקספרימנטלי המשובח של "צמד ראות", להקת "הזבובים", "הבליינים" ועוד, הוציא לאחרונה אלבום ליבה קרה, רק מאור והגיטרה האקוסטית – "אולי?",  כך מאור מספר – "אחרי שנים של עשייה מוזיקלית עם עוד אנשים, רציתי לצאת לטיול מוזיקלי של מיני אלבום והופעה והפעם לבדי. הרגשתי שזאת חובתי הקטנה כלפי הקהל, לקבל אותי אחד על אחד מולם, לטוב ולרע. לעשות משהו שהוא הכי קרוב לאוטנטיות שקיימת בראשוניות, להביא אליהם את שלב הרעיון, הרישום והקו כשהם עדיין קרובים לרגע שנולדו במוחי. כמו שאמר פעם אריק קלפטון אומנם על הבלוז אבל זה מאוד תפס אותי : "הכול מתחיל ונגמר באדם לבד עם גיטרה כנגד כל העולם"".

טלו את שני אלו, טרובדורים מוכשרים, קחו אולם מופעים מהודר שכסאותיו מרופדים בבד אדום ורך, הציבו כסא בודד על הבמה האינטימית ותנו לשניים הללו לתנות אהבים עם הגיטרות האקוסטיות והמילים, כל אחד מהם בחלקו, הקהל יכול להחזיר בתשואות.

לדאבוני, הפטנט הסודי שלי, להיות בו בזמן בכמה מופעים לא כל כך עבד הפעם, זמני המופעים של השניים התנגשו עם חלקו האחרון של מופע המחווה לשלמה גרוניך שהתקיים באולם הסמוך בתאטרון חולון, כך שהחמצתי חלק ניכר מהמופע הראשון מבין שני הטרובדורים והגעתי רק לחלקו האנגלי, הישן יותר של שירי הפולק המתייסר של גבע אלון, אך גם קמצוץ זמן זה עימו היה שווה כל שניה וכל פריטה על הגיטרה, את חלקו השני של המופע פתח הילד המטורף, הגאון, מאור כהן, עם כמה מהשירים החדשים, יה! זה היה שווה.

סוג של טעימות קינוחים העומדים בפני עצמם, ומוגשים בזה אחר זה, ניתן לאמר כי הדיזרט המוזיקלי בפסטיבל ימי זמר היה איכותי ומהנה.

אז מתי הם חוזרים שוב לבמות?…

 

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא