כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 27.06.2014

שבוע וקצת מסתיימים, זה הזמן להאזין לשירים, ועוד…

גם הקולות מהלילה הלבן מצטרפים. צילום: יובל אראל
גם הקולות מהלילה הלבן מצטרפים. צילום: יובל אראל

אכן, בסופו של שבוע ועוד, אני מניח את הקליפים, הסינגלים וכמה צבעים שצבעו את המראות והקולות של הימים האחרונים, התרווחו והאזינו.

 

אורי מרק – כשאבוא

אחרי כחמש שנים מאז השיק את אלבום הבכורה חוזר אורי מרק, סגן ראש מערכת החדשות בעיתון "הארץ", להווית הרוקנ'רול עם שיר חדש בדרך לאלבום הבא, יש קליפ.

 

 

אלון עדר ולהקה – קצת אהבה לא תזיק

בשנה וחצי האחרונה, הרחק מתל אביב, העתיק אלון עדר את מגוריו ופעילותו לקיבוץ כפר הנשיא (מקום הולדת אביו) וסיים את העבודה על אלבומו השלישי שרבים מצפים לו. "קצת אהבה לא תזיק", הוא הסינגל הראשון מהאלבום שצפוי לראות אור בחודשים הקרובים.

 

 

אדריאן לטקו – הגשר

מוזיקאי יוצר ומבצע צעיר העומד להשיק אלבום בכורה, בין השירים אותם שחרר להאזנה צדה אוזני את "הגשר" המלווה גם בקליפ מצויין, צפו והאזינו

 

 

DORINE LEVY – LENYROSE

בין פסטיבל לפסטיבל מעבר לים משיקה דורין לוי קליפ לסינגל Lenyrose שהושק בבריטניה בשבוע שעבר ונכנס בהפתעה לאתרIndie Shuffle  המוערך, גרר אחריו ביקורות נלהבות בבריטניה, מושמע ופורסם כשיר המועדף ע"י שדרן ה BBC 6 Tom Robinson שבחר את עשרת השירים הטובים של השבוע לצד Lana Del Rey. כמו כן, השיר נבחר כשיר הטוב ביותר בעיתון Shortlist המפורסם המחולק בלונדון. הקליפ פורסם באתרWonderland Magazine  המוערך וזכה ללמעלה מ 1,000 שיתופים ביום הראשון. אז ברור שנדגום אותו גם לגולשי הבלוג.

 

 

פלורה – Broken

אחרי סיבוב הופעות ראשון ומוצלח בדרום קוראה ויפן ואחרי שנה של סיבובי הופעות באירופה עם אסף אבידן כחלק מלהקתו חוזרת פלורה לארץ להשיק את סינגל חדש  ומיד לאחר מכן את האיפי

 

 

דנה ברגר – לבנות ולהרוס

דנה ברגר חוזרת עם סינגל שני מתוך אלבום חדש שבדרך בהפקתו המוסיקלית של יוסי פיין.החיבור המיוחד בין ברגר לפיין מביא עימו אלבום בעל סאונד מגובש וייחודי עתיר בהפתעות מוזיקליות מעיינות.

 

 

המפשעות – צרה צרורה

במשך שנים היו המפשעות להקת גראז'/רוק-נ'-רול פיקטיבית ואף אחד לא שמע אותם. כעת הם סוף סוף משיקים את אלבום הבכורה "אחת שתיים אמא אבא" הכולל 13 שירים באמצעות נענע דיסק. הסינגל הראשון השני המשוחרר הוא  "צרה צרורה", אני יכול לאמר כי האלבום כולו המצוי כבר בנגן הדיסקים האישי שלי הוא אכילת ראש מטורפת של רוקנ'רול עברי איכותי!!

 

ויש גם את הגרסה החייה הזו שצילמתי

 

ואת השילוב עם גרייט משין, אחותם המוזיקלית…

 

 

ניצן חורש והקאט אאוט קלאב משיקים השבוע שני סינגלים בו זמנית

”Out of My World” משגר לעולם הזה פצצת דיסקו-רוקנרול קייצית חכמה, עם שילוב סאונדים ייחודי לפרויקט: ריפים של פאז, סינתיסייזרים א-לה בריאן אינו, מקצב תופי קונגס וגיטרות Fאנקיות. הכל באריזה מודרנית מרשרשת, הגשה רוקית מוחצת של חורש שפוגשת שירת R&B של הבנות.

 

” 2 Seat Ride” הוא הזמנה לשמוע את האורקסטרה של שמונת המוזיקאים מנגנת בלייב, עם העושר הכלי המסוגנן, הגרוב הסקסי, ועם הוק בפזמון שרק תנסו להוציא מהראש (בהצלחה עם זה). זה סיפור על הרפתקאה רומנטית זוגית, שהופכת למסיבת אמריקנה עם דקורציה של גלאם-רוק, כשבמרכז הרחבה ביג בנד עם קולות גוספל נשיים, פסנתר הונקי-טונק וסקסופון מלהטט.

 

 

שמֶמֶל – ישבני

"ישבני" הוא הסינגל החדש של להקת שמֶמֶל, 3 שנים לאחר צאת אלבומם הקודם "הליום להמונים"

ושנה לאחר שחרור הלהיט הויראלי "אל תגעו לנו בעראק" שהסעיר את המדינה. תזיזו, את הישבן…

 

 

ומה בחדשות? קורטוב רשמים מאירועי הלילה הלבן

השנה בחרתי לקחת את המסע הלילי במסגרת אירועי לילה לבן בתל אביב הרחק ממופעי הרוק, לנסות וללכוד את הרגעים האקלקטיים, אלו המנציחים את הצלילים האוריינטלים בעיר הלבנה, מהצד הממסדי, המיינסטרימי מחד עם ביקור בחסות העירייה בכיכר ביאליק, ישיבה במרפסת גינתו של המשורר הלאומי לצד בקבוקי יין אדום, כריכים ופירות העונה, מנסה להנות מרוח הים העולה במעלה רחוב אידלסון בואכה הכיכר הכי אשכנזית המארחת הלילה בהפקת רדיו תדר וקפה קזינו סן רמו את מוריס אל מדיוני והאחיות A-WA. משם יציאה אל השוליים הכי בועטים בדרומה של העיר, לחגיגת לילה שחור במתחם "בית אחותי" ברחוב מטלון פינת צ'לנוב, מרכז תרבות ופעילות מחאתית על רקע שוויון זכויות נדרש לנשים מזרחיות שספג לא פעם את נחת זרועו של הממסד ושלוחיו, הלילה עבר הפעם בנחת כאשר הנוכחות הקריאו משירתן הבועטת, מורדת, מוחאת וגאה בקטע של נשים –זכויות –  מזרחיות –  גברים – אשכנזים…(מעין גרסה חגיגית ל"ערס פואטיקה"), את קטע החינגה הוביל יהודה קיסר שהתנדב כהרגלו להופיע במקום מלווה בזמר שי בשן, הופכים את המועדון למסיבת ריקודים. את קורטוב התרבות האחרת, קרי המשחק, טעמתי בביקור נוסף תוך שבוע בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בשכונת התקווה כאשר התלמידים הציגו הפעם אל תוך הלילה  ח"י ביצועים לשיריו של מתי כספי עם פרשנות מומחזת הלוקחת את השירים למקומות אחרים לחלוטין. האכזבה היחידה הייתה כאשר ערכתי סריקות וחיפושים בשכונת פלורנטין אחרי מיקומה של מסיבת רחוב זבולון שנעלמה בתוהו שנותרו ממנו כמה חתולי רחוב, פחי אשפה ושקט תהומי..

בקטנה – ניסיון ראשון לתיעוד באמצעות מצלמת גו פרו, קליפ מצורף, פעם ראשונה בים וכו…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא