כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

קיץ של הופעות נוסטלגיה בישראל

אחד אחד נוחתים וינחתו כאן השמות הגדולים באמת של עולם המוזיקה, מה מביא אותם לכאן? הדיווח מתפרסם במקביל גם ב"מגפון" עיתון עצמאי ברשת.

מתקפה רחבה של מוזיקאים יוצרים ומבצעים מהאלפיון העליון של כוכבי המוזיקה הבינלאומיים נחתה על ישראל, לצד שטף של מופעי רוק ופופ צעירים יותר, אז את שלהי האביב האחרון חגגנו עם אחת מגדולות ביותר, ברברה סטרייסנד, עם שישים נגני תזמורת, בן ואחות, בצמד הופעות סולד אאוט מול עשרות אלפים שמלאו את אצטדיון בלומפילד שלבש חג.  לאחרונה חווינו את המופע של אחד הקשישים אם לא הצעיר שביניהם, מבחינת החיות והרעננות על הבמה, סר קליף ריצ'רד, וכעת אנו מתחילים להתארגן לקראת בואם של אורחים נוספים, כן, הקהל שעבר את גיל החמישים מכיר אותם היטב, האחד הוא עיוור בעל קול פעמונים ואצבעות מהירות על המיתרים, חוזה פליסיאנו הפורטו ריקני מגיע לביקור נוסף בישראל, אולם השם החם ביותר הוא "פצצת הסקס"  הוולשית, הבחור ההוא עם פאות הלחיים, שיער החזה המציץ מבעד למחשוף החולצה הלא מכופתרת והשירים ההם, שליחם עדיין טרי ומרקיד – טום ג'ונס.

סר טום ג'ונס, עם קול הבריטון החזק, עם רקורד מרשים של 36 להיטים בטופ פורטי של אירופה ואנגליה ועם מספר מכירות תקליטים שעבר את המאה מיליון, עם להיטי זהב "זה לא יוצא דופן", "דלילה", "אהב אותי הלילה", "מה חדש, חתלתול" ואת "נשיקה", יופיע בישראל בקיץ הקרוב.

גם אריק ברדון, סולנה של להקת האנימלס, הזכורים עם הלהיט "בית השמש העולה" המהווה עד היום תרגיל מס' 1 לכל תלמידי הנגינה בגיטרה, מי שחבר בזמנו גם להרכב האפרו אמריקאי "מלחמה" – War לתקופה מסויימת ושילב את הריתמנ'בלוז לתוך הפאנקי השחור, חכך סוף סוף בדעתו ושם פס על האיומים והבקשות שנשלחו אליו להימנע מלהגיע לישראל, כן גם אריק ברדון מגיע לכאן הקיץ, הופעתו תתקיים לצדה של להקת תיסלם ביום חמישי השבוע באמפיתאטרון בשוני.

מה מביא את כל אותם וותיקים, אלו שכיכבו במאה הקודמת במצעדים, בשערי המגזינים ובהיכלי העולם הרחב? האם זו התחרות עם המוזיקאים הצעירים שמניעה ומובילה אותם להמשיך ולחתור לעוד הופעות בעוד מקומות בעולם? האם זה הרצון להישאר בשליטה? או שמא מדובר במשא ומתן מוצלח של אמרגנים מקומיים שזיהו את המסלול הגיאוגרפי במסעותיהם ודאגו לשיבוץ תל אביב וישראל על מפת המסעות?

כך וכך זה כלל לא משנה העובדה היא שלהרבה ישראלים חובבי מוזיקה ניתנת כעת ההזדמנות לעשות וי על הופעות של השמות הגדולים בקלאסיקה של המוזיקה הקלה.

אז בואו ונעשה לכם סדר ביומן – תתחילו לרשום (תתחילו גם לחסוך…) –

  • אריק ברדון יופיע עם תיסלם באמפי בשוני בתאריך 01.08.2013. כרטיסים – 220 ש"ח בטלפון 9080 *.
  • חוזה פליסיאנו יופיע בנוקיה בתאריך 10.10.2013. כרטיסים החל מ- 350 ש"ח ועד 800 בטלפון 9066 *.
  • טום ג'ונס יופיע בנוקיה בתאריך 26.10.2013, כרטיסים החל מ – 250 ש"ח ועד 950 בטלפון 8780 *. (המכירה נפתחת במוצ"ש 03.08.2013 בשעה 21:00.)

ובינתיים קצת צלילים ומראות..

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא