כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הברבור מהגליל

מופע השקת אלבום בכורה "ברבור – Swan" לדנה ליקוורניק, מועדון זאפה , הרצליה. אורחים – גיא מר (הדג נחש), גילי יאלו (זבולון דאב סיסטם), שלומי אלון (הדג נחש) ויוסי פיין. 28.07.2013. נכח, חש את הגרוב, תיעד ומדווח – יובל אראל.

דנה ליקוורניק, השקת אלבום בכורה. צילום: יובל אראל
דנה ליקוורניק, השקת אלבום בכורה. צילום: יובל אראל

כאשר ראש העיר בה נולדת וגדלת מגיע למופע השקת אלבום הבכורה שלך, סימן שאתה אמיתי, דנה ליקוורניק, שאת ילדותה ונעוריה העבירה בעיר הגלילית נצרת עילית, למדה ברימון והשיקה אמש את אלבום הבכורה שלה "ברבור – Swan", היא אמיתית ועוד איך.

אינפו קצר – דנה ליקוורניק היא זמרת ויוצרת בשפות עברית ואנגלית. בגיל 7 כבר עלתה על בימת הפסטיגל,  הצטרפה ללהקה העירונית של נצרת עילית – "נוער עילית" כסולנית ושירתה כזמרת בלהקות הצבאיות של חיל החינוך ופיקוד צפון, למדה בבית הספר למוזיקה "רימון" במגמת כתיבה הלחנה עיבוד וביצוע, וקטפה פרס שני בתחרות "שירימון 2008". בשנת 2010 החליטה להגשים חלום והחלה לעבוד על אלבומה הראשון אותו עיבד והפיק יוסי פיין.

וגם חפירה קצרצרה – לפני מספר חודשים גונבה לאוזני השמועה על דנה, אמרו לי שאני חייב לראות ולשמוע אותה, פספסתי את המופע הראשון בו חגגה את השקת הסינגל הראשון שלה "Maybe" בבית היוצר, אך השלמתי פערים כאשר הגעתי לקראת חצות למועדון סאבליים החדש להופעת מוצאי שבת שלה, אז כתבתי את המשפטים הללו – "בשיחה מקדימה שהייתה לי עם דנה לפני המופע היא אמרה שאחת ההשפעות החזקות על הוויה המוזיקלית שלה היא ארתה פרנקלין, אין ספק שעם השראה מוזיקלית שכזו וכל כך הרבה כריזמה שיש בדנה כשהיא עלתה על הבמה ונתנה מופע מלא בגרוב ועוצמה היא תגיע רחוק, אולי בכלל מעבר לים, יש לה את זה!…"

וכך כתבתי אחרי ההופעה – "שימו לב מה אני אומר – בסצנת הגרוב ישנן שתי נסיכות, הראשונה, היא כבר אמא, קרולינה אברץ, השנייה – אסתר רדא. אבל הנה מגיעה הנסיכה השלישית, בצעד אמיץ ובגרוב אדיר – דנה ליקוורניק, הילדה מהגליל התחתון צועדת ברגל בטוחה היישר לסצנה התל אביבית עם שני סינגלים מצויינים ואלבום שעומד לצאת לחנויות בהפקתו של יוסי פיין, אלבום הבכורה כולל שמונה שירי פופ, סול, רית'ם אנד בלוז מקוריים בעברית ואנגלית שנכתבו והולחנו בידי דנה."

דנה, מכניסה צבע לצלילים. צילום: יובל אראל
דנה, מכניסה צבע לצלילים. צילום: יובל אראל

אז הנה, הגיע היום, יותר נכון הערב, ויותר נכון, או מוקדם יותר, האלבום, דנה יצרה (כתבה את התמלילים לשירים והלחינה אותם) כאן אלבום עם הרבה מחשבה קדימה, אשת עסקים נבונה עם ראייה לטווח רחוק, האלבום הטרי "ברבור", או בשמו האנגלי "Swan" קורץ בשתי עיניים לשני סוגי קהלים, מצד אחד יש בו ארבעה שירים בשפה העברית – "כן רוצה", שכבר נחשב לסינגל מצוין, "ברבור לבן" שנכתב לפני מספר שנים והוא למעשה שיר הנושא, "נוגעת", סוג של טיזר מדגדג קליט להמהום חוזר ונשנה (אני מהמהר עליו כחומר שימצא את מקומו כפס קול לפרסומת כלשהיא (זה כסף וזה טוב מאוד..) ו"אלייך", העברי האחרון, סוג של דו שיח חרשים עם אהבה, וחוכמת חיים.

מצידו השני של האלבום (אופס, סליחה זה לא ויניל, עדיין) בחלקו השני, הדיסק הולך אל מעבר לים, קורץ בעין פקוחה היטב לגלובאליות, לפרוץ קדימה למחוזות הנכספים באמת, לארצות הגרוב, ארבעה שירים בשפה האנגלית, להיטים אחד אחד, בנויים נכון, מביאים את הרוח של הפאנקי, הסול, ההיפ הופ והריתמ'בלוז הנשי למאזין שאינו יכול לשלוט באגנו ומתחיל להתנועע אפילו במקום מושבו.. גם מארבעת אלו כבר מסומנים סינגלים, ביניהם "Maybe" שכבר תופס תאוצה עם קליפ נלווה ביוטיוב שמגיע ל- 90 אלף צפיות תוך 3 חודשים בלבד..

אז מה היה במופע? ערב יום ראשון, יותר הערב הנכון של כל אותם ברים ופאבים קטנים במרכז תל אביב, לסצנה העצמאית, הפעם נדדה דנה עם מופע ההשקה קצת צפונה לסניף ההרצלייני של רשת זאפה, אולי לקצר קמעה את הדרך למשפחה והחברים\ות המגיעים מהגליל, הם מקרינים עליה אהבה, כמה פעמים במהלך המופע הושלכו לעברה שושנים, אדומות, צהובות..

דנה, נסיכת גרוב חדשה...צילום: יובל אראל
דנה, נסיכת גרוב חדשה…צילום: יובל אראל

גם בהופעה זו ראיתי איך דנה ליקוורניק שולטת, מובילה ללא ערעור את ההרכב בקצב גרובי נכון לביצוע של השירים, מאחוריה עומד האיש שמאחורי הכלים, המפיק המצויין, יוסי פיין, הערב הוא רק בבחינת נגן הבס, תפקיד לא מבוטל בסגנון המוזיקלי של הקצב השחור, את הקבלות שלו שומעים בעיבוד וההפקה מעל גבי האלבום שנחטף כמעט בידי כל רוכש כרטיסים באותו ערב.

ובכלל, האורחים, יש כאן אמירה, להביא מצד אחד את גילי יאלו, איש הראגאי, הסולן של זבולון דאב סיסטם (ובן זוגה של נסיכת הגרוב אסתר רדא), מצד שני לארח את גיא מר, איש הדג נחש כזמרים אורחים בשירי האלבום, מציב את דנה היטב במרכז הערכה שסצנת הגרוב המקומית מעניקה לה.

יש גם רומנטיקה וקצת רגשנות, בשיר מוקדש לאב, נראה כי הוא דמות די מוכרת ומכובדת שם בגליל, בנצרת עילית, גם שיר המוקדש לסבא, איש נמוך מאוד שהקים להקת ליליפוטים, כבוד הדדי לבחורה שללא שמץ של היסוס מספרת ומקדישה. כן, מדובר במופע השקה, בהליך די מזורז, היא פורצת לתודעה, מספיקה להשיק סינגלים, מספיקה לשלשל לידי ימים מספר קודם לכן בהזדמנות עותק אי.פי אנגלי, ומספיקה להשיק הערב אלבום שלם, בשל, מרקיד, מלהיב, מתנגן ומצויין, וכמו שאמרתי אז אני חוזר ואומר – "הנסיכה השלישית – היא תגיע רחוק, אולי בכלל מעבר לים, יש לה את זה".

  

 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

לקט מהשירים באנגלית

לקט מהשירים בעברית

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא