כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס הקול השבועי 05042013

השבוע של המצות, הקניידלך והמופלטות קצת הכביד על השירים, אבל כעת, כשהשתחררנו מכבלי המסורת הנה שלל השירים והקליפים שיצאו לאור, השתחררו להאזנה והופצו במהלך השבוע החולף, בחר הבלוג ארבעה זמרות וראפר אחד, עם השירים הטובים, החשובים והמעניינים עבור הגולשים, האזנה, צפיה, תאריכי הופעות.

 

 

 

תם הטקס של דלית קלמר

דלית קלמר. צילום: יחסי ציבור
דלית קלמר. צילום: יחסי ציבור

דלית קלמר משיקה שיר נוסף – "תם הטקס" מתוך אלבום הבכורה שבדרך – "סירת מפרש", "תם הטקס" הוא שיר המבטא רוח ישראלית ומתכתב עם שירי זיכרון ישראליים, אך ברוח צעירה ומלודית שעדיין פורטת על מיתרי הלב.

את השיר כתבה דלית עקב מותו המצער של סבה שהיה דמות משמעותית עבורה, אך למרות המשמעות האישית הטעונה, השיר מתאר תחושה אוניברסאלית שמוכרת לכולנו כאשר הוא עוקב אחר תהליך פרידה מאדם והחלל המבלבל שהוא מותיר אחריו.

"תם הטקס, התחיל לרדת גשם

עכשיו הכול נגמר הכול מתחיל

אני לא קולטת שלא תהיה פה, בעצם

הם אומרים שגם השמיים בוכים"

 


גלי חי – "שלח לי מקום"

גלי חי. צילום: יפעת ורצ"יק
גלי חי. צילום: יפעת ורצ"יק

לאחר שלושה שירים מוצלחים – "בין שבילי החצר", "באתי לרגע", "בואי אל גני ", ורגע לפני אלבום הבכורה, משיקה גלי חי את הסינגל הרביעי – "שלח לי מקום" אותו כתבה והלחינה. זהו שיר תפילה, דיבור אישי עם אלוהים. תהייה וחיפוש אחר מקום בעולם הזה והרצון לקבל תשובות וסימנים.

"כסף מעוור עייני אנשים חלשים שמתחבאים גם מעצמם לפעמים, לא רק ממך אלוהים.יופי מסנוור כן גם אותי אלוהים טעיתי כן, לא יודעת כמה פעמים אני מלאה בשקרים"



זמן הנצח של מיקי קם

מיקי קם. צילום: רונן אקרמן יח"צ
מיקי קם. צילום: רונן אקרמן יח"צ

מיקי קם, שהחלה את דרכה האומנותית, כבר בלהקת הנחל, דרך הצגות תיאטרון,סרטים ישראליים,סדרות בטלוויזיה, ערביי יחיד ועוד,נשאלה לא אחת "למה אינך מוציאה תקליט?"! לפני כשנתיים, החלה בעבודה אינטנסיבית על אלבום הבכורה שלה שייראה אור בחודשים הקרובים בהפקתו של בן זוגה יהודה עדר. "זמן הוא נצח" הוא הסינגל הראשון מתוכו. בימים אלו נמצאת מיקי בחזרות למופע המוזיקלי אשר ילווה את השקת האלבום. יחד עם עידו זלזניק על הקלידים, מאיה בלזצמן על הצ'לו ומתן אפרת בתופים ובפרקשן.

מופע ההשקה לאלבום הבכורה יערך ב 26.4.13 בשעה 13:00 צוותא בתל אביב.

 

 

מירב פלדמן – "להחזיק חזק"

מירב פלדמן. צילום: יחסי ציבור
מירב פלדמן. צילום: יחסי ציבור

"להחזיק חזק" הוא שיר שני מתוך אלבום הבכורה של היוצרת והזמרת מירב פלדמן. הפעם עוסקת מירב בשדים הפנימיים החבויים בכולנו, על הצורך בלשחרר מעט מהאחיזה העצומה והשליטה הנדרשים מאיתנו בכל יום מחדש, ולתת לחיים לעשות את שלהם.

בימים אלה עובדת מירב על מופע חדש עם להקה שתלווה את יציאת האלבום שבדרך. לצידה של מירב ינגנו על הבמה- יוני ליפשיץ- תופים, טל אברהם- גיטרות, אן שטרייכמן – קלידים והפקה אלקטרונית, תומר שמי- הפקה אלקטרונית. מעבד ומפיק מוזיקלי- דורון פלסקוב.

 

 

הפוליטיקה של קאשי

קאשי. צילום: יחסי ציבור
קאשי. צילום: יחסי ציבור

"איבדנו את החופש, ואת הביטחון, הפחד אוכל אותנו…מעשים טובים מחפשים נפש חפצה", שר קאשי את המציאות הפרטית שמרכיבה את הביחד שהוא מדינת ישראל בשנת 2013. בעוד בעבר נהג קאשי לעסוק בשיריו ברגשי והאישי שלו עצמו, מתוך שאיפה מתמדת להתבוננות יותר פנימית מאשר חיצונית, שירו החדש – המורכב יותר מ-"אנחנו" מאשר מ-"אני" ומוצג בקליפ חדש בליווי סנאפשוטים מההיסטוריה וההווה של הישראליות – עוסק, באופן טבעי, ברגשי והאישי של כולנו.

"כולם נהיו פתאום שלטים עם דעות, איפה הלבבות?", תוהה קאשי, ומבקר את הנטייה של עם ישראל – בראי הבחירות והמלחמה האחרונה שחידדה והקצינה עוד יותר את דעותיו של הפרט – ללכת בעיניים עצומות אחרי מנהיגים פוליטיים מפוקפקים המוכרים לנו אשליות והבטחות בדבר נכונות עמדתם ודעתם.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא