כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

קלקסיקו חוזרת לישראל

להקת הקאנטרי- אמריקנה Calexico חוזרת לישראל להופעה לרגל צאת אלבומה החדש – "Algiers". מתי? 28.2.13, 21:00, בארבי ת"א.

קלקסיקו. צילום: ג'יירו זוולה - יח
קלקסיקו. צילום: ג'יירו זוולה – יח"צ

שלוש וחצי שנים אחרי ביקורם ההיסטורי בישראל, Calexico, מהלהקות המייסדות של "הגל החדש של הקאנטרי", ואחת המקוריות והמשפיעות שפועלות בעולם המוזיקה כיום חוזרת לישראל עם אלבום חדש ובהרכב מורחב לרגל צאת אלבומה החדש "Algiers". האלבום שהוקלט בניו אורלינס, נחשב לאלבום המצליח ביותר שלהם עד היום.

הלהקה שהוקמה בידי הזמר והגיטריסט ג'ואי ברנס והמתופף ג'ון קונברטינו, אשר החלו את דרכם המשותפת בשנת  1990 כשנגנו בלהקת "ג'יאנט סאנד". שם הלהקה הסמלי לקוח מעיירת הגבול בין קליפורניה למקסיקו ואכן המקום ממנו מגיעה הלהקה זוכה לאפיון מיוחד: כור היתוך מופתי המשלב בין השורשים ההיספניים למוזיקת מערבונים של מדבריות אריזונה, בתרכובת עם ג'אז ישן, סלסולי גיטרות ו- SURF פסיכדלי המלווים בחצוצרות מריאצ'י, אקורדיונים וכמובן דיסטורשנים.

מאז הוקמה לפני שבע עשרה שנה, הוציאה שבעה אלבומים ויותר מעשרים "ריליסים" נוספים כולל יצירת מופת משותפת עם איירון אנד ווין, אלבומי הופעות ואי.פיז. באמתחתם שיתופי פעולה יוצאי דופן עם אמפרו סנשז, ווילי נלסון, ננסי סינטרה, נקו קייס ג'ים ג'יימס ועוד. הלהקה הפיקה  וכתבה את פסקול הסרט על בוב דילן "אני לא שם" ואף השתתפה בסרט.

קלקסיקו הגיעו לראשונה לישראל באוגוסט 2009, ונתנו צמד הופעות בלתי נשכחות שנכנסו לפנתאון "ההופעות הטובות ביותר בישראל". באחת ההופעות גם ארחו את אהוד בנאי לגרסת כסוי לשיר של מאנו צ'או.  עתה חוזרים חברי ההרכב בהפקה של נרנג'ה, סוכנות ההפקה המקומית האחראית על הבאתם לארץ של ג'ואנה ניוסום, בריאן ג'ונסטאון מאסקר, אוף מונטריאול, וואי? מכירת כרטיסים:  179 ש"ח ל 400 הראשונים. מחיר מלא – 220 ש"ח, בארבי און ליין לרכישה מקוונת.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא