כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הירח מציץ מבעד לענני העמק..

כן, אלבום מופת נוסף חוגג השבוע 40 שנה להשקתו, Obscured by Clouds – מוסתר על ידי עננים, אלבום זהב של הרכב הרוק המיתולוגי אם לא הא…פינק פלויד. האלבום הושק השבוע בשנת 1972, תשעה חודשים לפני השקתו של הצד האפל של הירח והשאר היסטוריה..פרט לעוגה והנרות ארגנתי כמה הפתעות..

Obscured by Clouds עטיפת האלבום
Obscured by Clouds עטיפת האלבום

האלבום היווה למעשה את פס הקול לסרט צרפתי La vallée – העמק, סרט דרמטי הזוי מה שבחן נושאים כחופש מיני, שינוי התודעה וחיפוש אחר גן עדן, שנות השבעים המוקדמות על רקע מפגש עם שבט מיער הגשם בהרי פפואה גינאה החדשה.

לא היה זה האלבום הראשון שחברי פינק פלויד השיקו כפס קול קולנועי, בשנת 1968 הם ביצעו מוסיקה עבור הסרט More  – עוד. הם גם היו עסוקים באותה עת בעבודה על אלבום המופת שלהם בכל הזמנים The Dark Side of the Moon – הצד האפל של הירח וכמו שציינתי למעלה השאר היסטוריה.

חברי ההרכב הוטסו במיוחד לצרפת מאנגליה על מנת לנגן את הקטעים עבור פס קול הסרט, ניק מייסון סיפר כי בעקבות הצלחת האלבום הקולנועי הקודם More הם הסכימו לבצע את פס הקול, הזמן היה דחוס מאוד, תוך שבועיים הם סיימו את ההקלטה.

הפשטות בהפקת האלבום, ללא עיבודי על, שימוש בטכנולוגיות מתוחכמות, מדגיש את גדולתם של הפלוידים, גם בפרוייקט צד מסחרי לחלוטין וללא הכנות מוקדמות הם הוכיחו כי הם מסוגלים לשמר את הצליל הייחודי שלהם

חשיבותו של האלבום למרות היותו מסחרי לחלוטין ומיוצר על פי הזמנה בהיותו המודל האחרון לפני הפריצה הכלל עולמית עם יצירות מושלמות שאחריהן הגיעה הדעיכה, הפירוק, המריבות וניסיון הקמבק הפאתטי בשנת 2005 בפרויקט "לייב 8".

למעשה זהו האלבום הטוב ביותר של פינק פלויד, הוא מהווה את הגשר בין תקופת הפסיכדליה האימפולסיבית בצעירותם לבין הבלוז והרוק הבוגר של הצד האפל והבאים אחריו.

האזנה לאלבום מחזירה אותי ובני גילי לתום הנעורים דאז, הדורות הצעירים יותר אמורים ללמוד שאפשר ליצור מוסיקה בפשטות וגאונות, כל שצריך הוא מתת אל (או אלה, תלוי בהשקפת עולמכם…).

בחור טוב, והנהלת יוטיוב מאפשרים להאזין לכל האלבום בתצורת רימסטר  משנת 2011.

סרט הקולנוע המלא עם כתוביות באנגלית, תכינו פופקורן ושבו לצפות…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא