כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יום התקליט באוזן השלישית

תמצית מאירועי יום התקליט 2012 בחנות האוזן השלישית, 21.04.2012. צילם – יובל אראל. הדיווח מתפרסם גם באתר "מגפון".

התקליט –  "זהו המוצר היחידי ששרד מהמורות ותהפוכות בתרבות הצריכה. הוא לעולם ימשיך להסתובב, להתנגן להפיק צלילים חמים, עמוקים ומדויקים ולמשוך סביבו המוני חובבי מוזיקה, אספנים ושוחרי תרבות. התקליט הוא התרחשות. הוא יצירת אומנות לכל דבר וכל שנותר הוא להחליף צד ולחזור אליו" – כך מצהירים אנשי האוזן השלישית.

קרולינה ואורי כינרות, זהר, יום התקליט. צילום: יובל אראל
קרולינה ואורי כינרות, זהר, יום התקליט. צילום: יובל אראל

יום התקליט – Record store day, הוא אירוע שנוסד לפני כארבע שנים בניו- יורק, במסגרתו מוציאות חנויות תקליטים עצמאיות אלבומים מיוחדים ועורכות יום של הופעות חיות, מבצעי הוזלות, השקות והוקרה לאותו מוצר חם, אמין, רומנטי ואיכותי, שממשיך לנכס לעצמו ובצדק, את הסטאטוס הדומיננטי, הרלוונטי, והמעניין ביותר בתחום צרכנות המוזיקה כיום – הוויניל.

נערות ריינס, בהילוך איטי, יום התקליט. צילום: יובל אראל
נערות ריינס, בהילוך איטי, יום התקליט. צילום: יובל אראל

התקליט האמיתי הראשון שלי (אחרי שהספקתי להאזין לכמה תקליטי בקליט כבדים במהירות 78…של ארכאים דוגמת פט בון ועוד) היה אלבומם של חברי עוזי והסגנונות, עם מיטב השירים שלהם, כולל "חברים" ו"רכבת הבוקר", זוכר את החבורה, בלוריות שיער מתנפנפות, מכנסי דלפון, צועדים בסך על הפסים אי שם בתחנת רכבת צפון…הבא בתור היה האלבום הכפול של סגול כהה Made in Japan והשאר היסטוריה…

נערות ריינס, קהל בחנות התקליטים. צילום: יובל אראל
נערות ריינס, קהל בחנות התקליטים. צילום: יובל אראל

לאחרונה יותר ויותר אמנים, יוצרים והרכבים, חוזרים (או מעולם לא זנחו..) למהדורות 12 אינץ' ומוציאים גרסאות מיוחדות של תקליטי LP,  בדרך כלל במהדורות מוגבלות. החל ממדונה, אדל, איימי ווינהאוס, 'רדיוהד' 'פרל ג'ם', או U2 , דרך 'דסמבריסט',  'קינגס אוף ליאון' 'מגזין', 'אוף מונטריאל' ורבים אחרים, וכולל גם אמנים מקומיים כמו עוזי נבון ומכרים, דודו טסה, יוסלס איי.די, יאיר יונה ועוד, שמקפידים לגעת במחט ולהוציא את אלבומיהם בוויניל.

שלמה ידוב, קצת אחרת, אלבום נדיר. צילום: יובל אראל
שלמה ידוב, קצת אחרת, אלבום נדיר. צילום: יובל אראל

את היום הזה חגגו אתמול במספר חנויות תקליטים בארץ, האירוע המרכזי התקיים בסניף התל אביבי של האוזן השלישית, אירוע שכלל מכירה מיוחדת של אלבומים ותקליטונים במהדורות מיוחדות שנרכשו במיוחד בחו"ל, וכדרכם בחרו אנשי האוזן השלישית לערוך סדרת הופעות, חלקן מיני השקות חגיגיות של כמה מהטובים, המיוחדים והמצליחים בהרכבי המוסיקה שנתנו את הטון לאחרונה עם אלבומיהם החדשים. נערות ריינס במופע קצר  לרגל השקת האלבום "לשמור על החברים", שלמה יידוב בהופעת אורח, למי בקהל יש את האלבום של קצת אחרת? מחפשים אותו באוזן..ולקינוח – קרולינה עם אורי כינרות בראונר בהופעה בעקבות השקת האלבום "זהר".

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהיום

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150747977699654.423839.721654653&type=1&l=fe625cf702

וידאו – אורי כינרות וקרולינה – זהר

ועוד קליפים שצילם צוות האוזן…

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

    1. ערן, ראשית, אני לא בא להגן על צוות האוזן, את קטעי הוידיאו שצילמתי בהופעה של נערות ריינס גנזתי בתיאום עם הלהקה, כשגיששתי לשאול בנושא הסאונד התברר לי שבאוזן בר הייתה חזרה של רותם אור ולכן המופע תוכנן רק לחנות, מדובר במופע חשמלי ולא אקוסטי כפי שבדרך כלל מתבצע, ואכן הייתה בעיה עם העברת השירה למערכת ההגברה, חבל, אבל לפחות זכינו במופע נדיר של שלמה ידוב ובביצוע של שיר הנושא מהאלבום של קרולינה "זהר", שיר שלא בוצע במופע ההשקה עצמו…

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא