כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הזמן המתמוסס של יוסי סאסי – Melting Clocks

יוסי סאסי מההרכב הישראלי-בינלאומי אורפנד לנד משיק אלבום סולו – Melting Clocks – רדינג 3. 04.04.2012 22:00. מארח את טל פרידמן, מארינה מקסימיליאן-בלומין, רועי זוארץ, גדי אלטמן, דוד סאסי (האבא של). היה, עמד בסנטרום של קו הבמה, שמע ראה צילם ומדווח – יובל אראל.

Melting Clocks  - יוסי סאסי, השקת אלבום, רדינג 3. צילום: יובל אראל
Melting Clocks – יוסי סאסי, השקת אלבום, רדינג 3. צילום: יובל אראל

מה שהחל כהרכב מוזיקלי של כמה נערים בתיכון שביקרו בבתי כנסת עם אביו של יוסי, הפך ברבות השנים לאחת מהשגרירות הבולטות של מדינת ישראל. בהתבסס על המוזיקה ששמע מבית הוריו, ותוך שיתוף פעולה עם אביו דוד, אחותו, דודו ואפילו סבתו, הצליח יוסי יחד עם חבריו ב"אורפנד לנד" לגשר בין עמים ותרבויות מגוונות, ולפעול דרך המוזיקה כשפה אוניברסלית למען חיבור אנשים בעלי דעות ואמונות שונות.

לאחר שכבש את במות העולם בקרוב ל- 40 מדינות ומאות הופעות (עם מטאליקה, סטיבן וילסון, מרטי פרידמן, יהודה פוליקר ואחרים), עם ניסיון של מעל 20 שנה כמלחין, מפיק וממייסדי "אורפנד לנד" (שגרירת ישראל וחלוצת המטאל האוריינטלי בעולם), יוסי סאסי, המוח המוזיקלי של ההרכב, ממשיך להמריא לאופקים חדשים.

יוסי סאסי, ששיתף פעולה והקליט עם אומנים מכוויית ועד פורטוגל, הפיק הרכבים שונים, הופיע עם אומנים אלג’יראיים, תוניסאיים ועוד. עם דיסקוגרפיה שמכרה מעל רבע מליון עותקים, ממשיך ליצור ולהתקדם בין רוק ייחודי למוזיקה עממית עם נגינת גיטרה סוחפת בוירטואזיות מהפנטת.

Melting Clocks  - רועי זוארץ, אורח, רדינג 3. צילום: יובל אראל
Melting Clocks – רועי זוארץ, אורח, רדינג 3. צילום: יובל אראל

באלבום הבכורה יוצא הדופן שלו, "Melting Clocks" (שהוחתם ע"י Warner Music באירופה), מצליח יוסי סאסי להקיף את קשת הרגשות האנושיים כאומן סולו, אחרי שנים של ציפייה והמתנה ממיליוני מעריצים ברחבי העולם.

בשיתוף פעולה עם אומנים גדולי שם כמו מרטי פרידמן (27 אלבומי זהב ופלטינום עם מעל 12 מליון עותקים, 5 מועמדויות גראמי), יוסי סאסי מפיק יצירה שלוקחת אותנו למסע בין צלילים וכלים מגוונים, לרבות סאז, בגלמה, בוזוקי, עוד, צ ’ומבוש, פסנתר, כינורות ועוד!

הנה כמה דגימות, ענן הצלילים…

התוצאה היא אחד מאלבומי הבכורה המגוונים והאוירתיים ביותר שעולם המוזיקה שמע, ראה וחווה מעולם.

Melting Clocks  - מארינה מקסימיליאן בלומין, אורחת, רדינג 3. צילום: יובל אראל
Melting Clocks – מארינה מקסימיליאן בלומין, אורחת, רדינג 3. צילום: יובל אראל

ליל רביעי במועדון רדינג 3 בנמל תל אביב היה ערב מופע ההשקה המתוכנן, הפעם הגעתי חמש דקות לפני תחילת המופע, הקהל המתין כבר שעה וחצי לפני בסבלנות רבה, תוך זמן קצר פילסתי את דרכי לנקודה האמצעית, מרכזית מול הבמה, הנחתי את התיק ושלפתי את המצלמות, או אז לאחר מחיאות כפיים חזקות עלו חברי ההרכב – בן עזר בגיטרה חשמלית, שי יפרח על התופים, אורי שמיר בגיטרת בס, חן בלבוס בגיטרה שניה, כלי הקשה רועי פרידמן, ויוסי סאסי בגיטרה המובילה, המופע כלל 15 שירים, רובם מתוך האלבום החדש, כמה קטעים של להקת המוצא – אורפנד לנד, שחבריה נכחו באולם, זיהיתי גם ביצוע לאחד משירי ההרכב האמריקאי ZZTOP, יוסי סאסי ארח במהלך המופע שורה מכובדת של כוכבים – רועי זוארץ, דוד סאסי (האבא של), מארינה מקסימיליאן-בלומין, טל פרידמן, גדי אלטמן.

Melting Clocks  - יוסי סאסי ואורח – טל פרידמן, רדינג 3. צילום: יובל אראל
Melting Clocks – יוסי סאסי ואורח – טל פרידמן, רדינג 3. צילום: יובל אראל

יוסי סאסי מתאפיין בצניעות מה, למרות מעמדו בעולם המוזיקה הבינלאומי, הוא הצהיר כי מעתה ואילך, בכל מופע שיקיים בישראל, יזמין מוסיקאים צעירים בתחילת דרכם להצטרף כאורחים במופע, הוא גם שולט ללא גבולות בגיטרה, מפליא ליצוק צלילים עדינים לצד דיסטורשן, באצבעות זריזות, לשנות באחת את מצב ידיו על צוואר הגיטרה ולהכילה כאילו היא חלק מגופו, וכל זאת ללא הרבה פוזות של מוסיקאי במעמדו. הוא מגיש את הצלילים בחיוך, נהנה עם הקהל שדרך אגב לא דחף, לא השתולל אבל נהנה מכל רגע, מסתבר שאפשר לעשות רוק כבד בלי לדחוף…

כשהחל ההדרן, עם השירים הכי חשובים באלבום – Melting Clocks  ו- Simple Things כבר עשיתי דרכי לגלריה העליונה מעל הבר, לתפוס עוד זווית צילום רחבה, בכניסה כבר התארגן הצוות של שולחן המרצ'נדייז, יוסי הבטיח במהלך הערב כי עשר דקות מסיום המופע הוא יגיע עם נגניו לחתום, להצטלם ולפנק את קהל המעריצים הרב. מקצוען.

בחוץ כבר מרגישים את אוויר האביב החמים, הברווזים בין השיחים בגדות הירקון קרקרו לי כל הדרך עד הרכב. לילה טוב.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150708606094654.418291.721654653&type=1

וגם כמה קטעי וידיאו, דגמתי כשתי דקות מכמה ביצועים, תחושו את האווירה

 

הכתבה מתפרסמת גם בפורטל "בילויים".

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

5 תגובות

  1. כל הכבוד ליוסי. הוא הולך עם החלום שלו והאמת שלו עד הסוף ועשה משהו שאף אחד פה לא עשה לפניו.
    שימו לב לקטע הפתיחה של המופע – לקוח מתוך שיר שהפיק ללהקה בשם OCEANIC. שווה הקשבה!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא