כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

גיבורי גיטרה – הו, שדות השיפון הנצחיים…

בפרק הראשון בסדרה היומרנית אודות גיבורי הגיטרה שלי ושל סצנת האינדי הישראלית זכה ניצן חורש מלהקת אלקטרה, בפרק זה שהנו השני וכבר התבשל אצלי זמן רב אתמקד בעוזי פיינרמן המוכר יותר כ"עוזי בלוזי רמירז". עקב אחר הגיבור, צילם, הסריט, תיעד וכעת כותב – יובל אראל.

עוזי – תזמורת של אדם אחד
עוזי – תזמורת של אדם אחד

מי מבין הצעירים הפוקדים כיום את מועדוני ההופעות התל אביבים לא שמע את שמו, אין כמעט אירוע שופע וויב ושמחה שעוזי לא נמצא בו, או שהוא מופיע עם להקתו "האחים רמירז", או שהוא נותן תצוגה של "וואן מן בנד" עם גיטרה, מפוחית ומערכת תופים" או שבכלל הוא מתכבד להתארח ולחזק הופעות השקה, ערבי נושא ושמחות אחרות.

את עוזי ראיתי לראשונה לפני קצת יותר משנה באחד מהערבים המיוחדים שלאון "נפולאון" פלדמן ארגן באוזן בר, אז קראו לעסק "נא באוזן", הערב השמונה עשר בסדרת "לכלוך באוזן", ליל קיץ בחודש יוני 2010. הכל החל כשהבמה פונתה במיוחד עבור עוזי, הוא התיישב על מערכת התופים, אוחז בידיו גיטרה חשמלית עם תיבת תהודה, על רגלו האחת תוף מרים עם פעמונים מרשרשים והוא פוצח בנגינה, מוסיקת קאנטרי שורשית, קצבית ומקפיצה משמע היינו ישובים מסביב למדורת נערי הפרות באחד ממישורי המרעה במרכז ארצות הברית, ותוך כדי הנגינה החל לשיר:

Baby, don't you understand
Yes, I wanna be your man
Ooh baby, don't you understand
Ooh, I wanna be you man

הקהל הרב שגדש את האולם הישן באוזן בר יצא מכליו, מקפצים, מרקדים, שמחה וששון. חשבתי לעצמי, הי, זהו גיטריסט מזן אחר, ביצים של שור ועוצמות של פנתר. כך היה המפגש הראשון עם המוסיקה של עוזי "רמירז" פיינרמן, בשיר אשר בשלב מאוחר יותר שילבו באלבום אישי אותו הוציא לאור באוקטובר – Lick My Heart.

בדרך כלל כשאני נדלק על מוסיקה, אמן או להקה, אני לא נרגע עד שיש בידי כמה שיותר מידע אודותיהם, כך היה גם אז, חרשתי את הרשת, חיפשתי חומר על התופעה, נחשפה לפני תמונה של אומן ש"רץ" הרבה בסצנה העצמאית\ אלטרנטיבית בארץ, ההקמה והפעילות בלהקת בום פם.

ואם כבר מדברים על בום פם חייבים לחזור שנים אחורה, לימי הילדות, באחת הפגישות שהיו לי עם עוזי הוא סיפר לי כי בצעירותו עשה מספר שנים עם משפחתו בשליחות מעבר לאוקינוס, הספיק להעביר כמה שנים טובות בקליפורניה ואחר כך באיווה..שם ספג את הצלילים השורשיים של מוסיקת הקאנטרי, לדבריו בביתו האזינו לכוכבות קאנטרי כדולי פרטון ואחרים, סצנה שהשתרשה בדמו המוסיקלי עד היום.

כאשר שבה משפחתו לארץ פנה ללימודי מוסיקה בתיכון על שם תלמה ילין, שם הכיר את אורי בראונר – כינרות ואת יובל זולוטוב עימם הקים את להקת בום פם, הלהקה הנחשבת ובצדק כיום מחלוצות ובכירות מוסיקת השמחה בישראל ובעולם הרחב, לא צריך להרבות במילים על הלהיטים ועל הגוונים הבלקנים\יוונים שמאפיינים את המוסיקה המקפיצה שלהם.

לדברי עוזי, בשלב מסויים חש כי עליו לפרוץ שוב את המסגרת ולפרוש מההרכב המצליח, לא לפני שצרפו אליהם את איתמר "הילד" לוי על התופים, ואת כתיבת המוסיקה שלו החל לעשות ביחד עם חברי ההרכב החדש שהקים – "האחים רמירז".

אין ספק כי מבחינה מוסיקלית צלח ההרכב החדש את דרכו, הסגנון שנוצק בעוזי בילדותו היווה את הבסיס למוסיקה החדשה, כן, רוטב "האמריקנה" השתלב יפה ונתן את הטעם המיוחד לסגנון המוסיקלי של "האחים רמירז" שמאחד בין בלוז, פאנק ורוקבילי – עוזי פיינרמן בגיטרות, ספי סזלינג בחצוצרה ואיתן אפרת על התופים.

הדוגמה הקלאסית שנולדה הוא הלהיט – The elevator goes up and down. מתוך האלבום של הלהקה שנקרא פשוט "האחים רמירז", האלבום שהושק בינואר 2009 בלייבל "אודיו מונטאז'" הוקלט במחסן צעצועים ביפו, בהקלטה אנלוגית בטייפ סלילים ובהפקתו של אורי וורטהיים מ"התפוחים".

כבר הכתירו אותם כטריו משובח שרכש לעצמו לא מעט מעריצים ושמו מתגלגל על שפתי מביני עניין. ההרכב, שהופעותיו כבר זכו למעמד של קאלט, היו עד היום סוד תל אביבי שמור היטב, אבל עם יציאת אלבום הבכורה מופצת בשורת הרמירז ברבים.

כך גם עם אלבום נוסף "One night" אשר הושק בחודש מאי 2010 בחגיגה אמיתית במועדון הקומפורט 13 – הפעם שקדו האחים רמירז על אלבום אי-פי חדש שכולו קאברים. באלבום ניתן להאזין לגרסאות מחווה לאמנים כ אליזבת קוטון, וודי גאת'רי ואלביס, בין היתר. ובסופו גם חגיגה ישראלית עם השיר "ארבע לפנות בוקר" של יהודית רביץ….

אחת החגיגות הגדולות שהעניק עוזי לקהל התל אביבי הייתה תצוגת דו קרב בין שתי הלהקות בהן פעל – הראשונה בום פם והשניה האחים רמירז, במופע שהתקיים בתחילת אוגוסט 2010 נאבקו שתי הלהקות זו בזו באמצעות נגינה לקול תרועות הקהל הרב, ממש רב, שנאסף, יום חמישי ה-5 לאוגוסט הקומפורט 13 הפך לזירת איגרוף מוסיקלית ומיוזעת במיוחד – בפינה הימינית , חמושים בטובה גיטרה ותופים הפאוור טריו הבינלאומי – בום פם בפינה השמאלית , שעל גופם חצוצרה גיטרה ותופים בלבד האחים הקניבלים הידועים בכינויים – האחים רמירז. את כל הרויאל ראמבל ארח הכרוז האחד והיחיד – לאון "נפולאון" פלדמן… נחסוך מכם את הסיפור – מי זכה? החברות נצחה עבור שתי הלהקות…

הדו קרב הגדול בין רמירז לבום פם
הדו קרב הגדול בין רמירז לבום פם

עוזי וחבריו מוצאים את עצמם בכל הזדמנות שרק קיימת ובכל מקום אפשרי לעמוד ולנגן בפני הקהל, כך היה באחד מלילות הקיץ החמים והלחים בשלהי אוקטובר 2010, מסיבת רחוב במרגוזה, הביאה מאות אנשים לתפוס מקום מסביב לשלישייה הגרובית.

חגיגת רחוב עם האחים רמירז בשוק הפשפשים, יפו
חגיגת רחוב עם האחים רמירז בשוק הפשפשים, יפו

וכמובן איך אפשר לכתוב על עוזי בלי להזכיר את ההתרחשויות ברדיו תדר, תחנת הרדיו האינטרנטית שפרצה לאוויר בקיץ 2010 למשך 120 יום, כשבסיסה בקומה השנייה של פאב שכונתי למרגלות בית הכנסת המרכזי ברחוב אלנבי בתל אביב, מקום שהיווה מתחם מינגלינג לצעירי העיר, ובימת הופעות לטובים שבסצנת האינדי בעיר.

חגיגה ברדיו תדר לקראת השקת אלבום הסולו של עוזי
חגיגה ברדיו תדר לקראת השקת אלבום הסולו של עוזי

כן, ואיך אפשר בלי עוזי, גם את חגיגת סיום הקיץ בתדר חגגו עם עוזי ולהקתו…

חגיגת סיום עונת הקיץ הראשונה 2010 ברדיו תדר
חגיגת סיום עונת הקיץ הראשונה 2010 ברדיו תדר

עוזי, כפי שציינתי, מגיע לכל מקום ואירוע, כשלאון "נפולאון" פלדמן השיק את הערב מס' 20 בסדרת "לכלוך באוזן" אותו הקדיש לגיבורי גיטרה, תפס עוזי מקום מכובד ביותר, את הוויב וההערצה\הערכה ניתן היה לחוש בקהל שהצטופף אל מול הבמה באוזן בר.

עוזי בערב גיבורי גיטרה, מיסודו של לאון פלדמן
עוזי בערב גיבורי גיטרה, מיסודו של לאון פלדמן

שעוזי מגיע לכל מקום אמרתי? אז הנה הוא מנגן כ"וואן מן בנד" במסיבת רחוב לכבוד חנוכת בית מרזח בקרן הרחובות אלנבי ולבונטין…

עוזי, שוב תזמורת של אדם אחד
עוזי, שוב תזמורת של אדם אחד

ושוב, אורח כבוד במופע השקת האלבום של להקת TREE באוזן בר, פסיכדליה אמיתית המקבלת חיזוק משמעותי בדמותו של עוזי כאורח המפתח של הערב.

עוזי, אורח בהשקה של TREE
עוזי, אורח בהשקה של TREE

וגם מחוות לחברים עושה עוזי, כשהגיע עם חברי להקתו הפרטית, בדרך לאלבום הבכורה שלו, כדי לחגוג חגיגה מוסיקלית את יום ההולדת ללאון "נפולאון" פלדמן באוזן בר…"לכלוכלדת"

עוזי ולהקתו מתארחים ביומולדת לכוהן האינדי בתל אביב
עוזי ולהקתו מתארחים ביומולדת לכוהן האינדי בתל אביב

ועוד השקת אלבום חגיגית וברור שעוזי מגיע ומתארח כאחד הכוכבים, הקולקטיב עושים זאת בבארבי, עוזי על הבמה.

עוזי והקולקטיב
עוזי והקולקטיב

ואם כבר מפליגים אל תוך שלל ההופעות והג'מים ראוי לציין ולהתייחס ברצינות להשקתו של אלבום הסולו הראשון של עוזי – Lick My Heart. כן, היה זה מופע גדול וחגיגי כמו שצריך, מאות הצעירים שהגיעו למועדון הקומפורט 13 באוקטובר 2010 זכו לחגיגה אמיתית, כך משיקים אלבומים, כך כתבתי אז על האירוע – מוצאי שבת 23.10.2010 23:15 מועדון קומפורט 13 תל אביב, מופע השקה לאלבומו החדש של עוזי רמירז "לקק את ליבי", אומן אורח בארי סחרוב – כבוד!, המקום מפוצץ, בסוף הערב ניגש אלי בחור עם שיער שיבה ואומר -"זו היתה חתיכת הסטוריה הערב".

עוזי מלקק לכם את הלב, בקומפורט
עוזי מלקק לכם את הלב, בקומפורט

ואחרון אחרון חביב – בעקבות גל המחאה העממית שסוחף לאחרונה את צעירי תל אביב והפריפריה, השתתף עוזי בג'ם סשן מיוחד שהתייחס רק לאקורד E, פרטים נוספים כאן.

אי של שפיות בשדרה המטורפת
אי של שפיות בשדרה המטורפת

עוד סצנה אחת: יום שישי 10.06.2011 רדיו פופ אפ תדר, הר סיני 5 תל אביב, קבלת שבת בג'ם של שני וירטואוזי גיטרה תל אביבים, עוזי "רמירז" פיינרמן ואורי כינרות בראונר, רוקבילי, מחוות לענקי עבר, זהו שם המשחק, דואו גיטרות חשמליות של שעה תמימה, מתוכה פירסמתי חצי בקליפ הזה, וכן, יש כאן גם מחווה לוירטואוז גיטרה נוסף, צ'רלי מגירה, שבאותה עת הכין מנות מעוצבות במטבחו של התדר, גם זו דרך ביטוי.

עוזי ואורי בתדר
עוזי ואורי בתדר

אז לסיום, כן, עוזי פיינרמן "רמירז" הוא גיבור גיטרה אמיתי, הוא משקיע, הוא מנגן, הוא מתנדב, הוא מדריך, הוא החגיגה האמיתית, ובנוסף לכך הוא אמן שיודע להעריך ולתת, לא אשכח לעולם את אותו שבוע שהייתי מאושפז במחלקת הטראומה באיכילוב, אחרי תאונה קשה, היה זה היום בו התקיים אירוע "לילה לבן" בסימן אינדי בתל אביב, הייתי הלום מהתרופות כנגד הכאבים ומבואס מכך שלא יכולתי לממש את התוכנית לשוטט בין כל המופעים ה"אינדיאנים" באותו ערב, ולפתע אני פותח את עיני בחדר ורואה את עוזי בכבודו ובעצמו, יחד עם ספי סזלינג, מכבדים אותי ב"ביקור חולים", שעות ספורות לפני עלייתם לבמה, ג'סטה שלא אשכח לעולם.

ואתם, אם האזנתם לשירים, צפיתם בתמונות ובקליפים שצרפתי כאן בהמשך, יש לכם הזדמנות עוד הערב, יום חמישי, 11.08.2011 בשעה 23:00 באוזן בר לצפות בהופעה לילית של האחים רמירז, באוזן בר, המלך ג'ורג', תל אביב, קדימה תתארגנו ליציאה.

צפו בתמונות מערב לכלוך באוזן #18

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.411602054653.185295.721654653&l=a0bba0709b&type=1

צפו בגלריה מהדו קרב הגדול בין האחים רמירז לבום פם

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.420504044653.196148.721654653&l=694e57a166&type=1

צפו בעוזי וחברים באחר צהריים של פורענות ברדיו תדר

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.446900364653.246105.721654653&l=e58dbb4a65&type=1

צפו ברמירזים במסיבת רחוב במרגוזה שוק הפשפשים, יפו

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.452542014653.249318.721654653&l=a547d28049&type=1

צפו בגיבורי גיטרה באוזן – עוזי בשטח

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.469118419653.257843.721654653&l=e22621535a&type=1

צפו בעוזי במסיבת רחוב בלבונטין, ת"א

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.480545024653.264559.721654653&l=32cb0b77b1&type=1

צפו בעוזי מתארח בחגיגת השקת אלבום של להקת TREE

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.498600309653.277244.721654653&l=a1c6993343&type=1

צפו בתמונות מהשקת האלבום Lick My Heart

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.450654569653.248226.721654653&l=0399ba2965&type=1

מופע של איש אחד, לכלוך באוזן #18

האחים רמירז בקונטיינר חלק ראשון

האחים רמירז בקונטיינר חלק שני

האחים רמירז נגד בום פם, חלק ראשון

האחים רמירז נגד בום פם, חלק שני

האחים רמירז נגד בום פם, חלק שלישי

האחים רמירז נגד בום פם, חלק רביעי

עוזי עם אלקטרה ביומולדת לאוזן בר

עוזי רמירז בתדר אפ אמ – החלק הראשון

עוזי רמירז בתדר אפ אמ – החלק השני

השקת האלבום Lick My Heart חלק ראשון

השקת האלבום Lick My Heart חלק שני

השקת האלבום Lick My Heart חלק שלישי

השקת האלבום Lick My Heart חלק רביעי

האחים רמירז במסיבת רחוב במרגוזה, שוק הפשפשים

בני בשן ועוזי פיינרמן במחווה לאתניקס באוזן בר

עוזי במסיבת רחוב, חנוכת בית קפה בלבונטין

עוזי מתארח בהשקת האלבום של להקת TREE

עוזי פיינרמן ואורי כינרות בתדר, חלק ראשון

עוזי פיינרמן ואורי כינרות בתדר, חלק שני

שווארמה – סופר ג'ם – לכלוך באוזן 23#

אי E של שפיות

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

7 תגובות

  1. מה אני אגיד לך, עברתי על רוב היוטיובים. פשוט לא יודעים לנגן.

    !!!!!

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא