כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

E אי של שפיות

מוזיקאים באים לעשות את האקורד E כדי ליצור E בודד של שפיות……הגיח, שמע, ראה, צילם ונאנח בשקט – יובל אראל.

אי של שפיות בשדרה של טירוף
אי של שפיות בשדרה של טירוף

טוב, אז מהיכן אתחיל…מלאון "נפולאון" פלדמן שחבר לבנו הנדלר ועוזי רמירז לארגן ג'ם סשן בשדרה כחלק מהמחאה המתמשכת, אי של שפיות, בדמות נגינת האקורד E. או מכך שהעזתי סוף סוף, אחרי חודש וחצי במזגני בתי החולים לצאת החוצה לאוויר הלח והחם של לב תל אביב?

אז מסתבר שלאון, בנו ועוזי ישבו והגו את הרעיון, הם החליטו על עריכת ג'ם סשן עם אמירה – אי של שפיות – גיטריסטים ומוזיקאים באים לנגן את האקורד "E" ליצירת אי בודד של שפיות במדינה ולתמוך במחאה הכללית!

בשבוע שעבר ליין הופעות האינדי והאלנטרנטיב של לאון "לכלוך באוזן" הגיע כאות הזדהות עם מחאת האוהלים אל המאהל ועבר הסבה לשם "לכלוך באוהל". הרכבים ולהקות רבות הגיעו אל המאהל לתת הופעה.

שפיות זמנית בשדרת העיר
שפיות זמנית בשדרת העיר

והנה נקבע שהערב, יום רביעי 10.08.2011 בשעה שש בדיוק , יתכנסו הגיטריסטים והמוזיקאים שיכולים להגיע לכמה דקות לשדרה, כל אחד שיכול יביא עימו את הכלי שלו, עדיף אקוסטי, וביחד ינוגן התו או האקורד E , וכך ייווצר ביחד אקורד של מחאה .

בשיחה עם תום יער מבלוג המחאה – צדק חברתי "הרעיון הוא לאו דווקא לתת איזה שהוא מסר כייפי," אומר בנו הנדלר, מפיק מוזיקלי, בסיסט והוגה הרעיון, "הרעיון הוא להשמיע משהו שיישמע כמו אזעקה, משהו שבתור מוזיקאי שלא כותב אני מרגיש שעליי להשמיע. כולם ביחד משמיעים תו ארוך, מונוטוני, שירעיד את השדרה."

כולם ביחד מנגנים מיייייייייייי
כולם ביחד מנגנים מיייייייייייי

והסיפור שלי? לפני יום התייצבתי לביקורת בבי"ח איכילוב, לבדוק מה שלומם של השברים בעצמות הכתפיים, וכך מצויד בשלל צילומי רנטגן עדכניים זכיתי לשמוע מהרופא את ההמלצה לחזור ולשחות חזה ולהרבות בפיזיותרפיה, את הכאבים לסבול בשקט אבל להתחיל לחזור לעניינים…

אז החלטתי להגיע לשדרה, להיות עד לג'ם המיוחד, להתנסות שוב בתחושה של הצילום ההסרטה, כן חזרתי לתחושה, אמנם עדיין היו כאבים, אבל גם תחושת האדרנלין ששוטפת אותך תוך כדי מבט במוניטור של המסרטה, תוך כדי לחיצה על כפתור הצמצם במצלמה, את הזיעה השוטפת במאמץ לתפוס, ללכוד את הזוית הנכונה, את התמונה המתאימה, לרדוף אחרי התנועה של כלי הנגינה.

לחצו כדי לצפות בגלריית התמונות מהג'ם סשן E של שפיות

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150274932269654.348465.721654653&l=26f17fc714&type=1

15 דקות E אי של שפיות

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא