כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ההיסטוריה הסודית של עילי אשדות

עילי אשדות חוגג את השקת האלבום "היסטוריה סודית" במופע בלבונטין 7, היינו שם

עיליי אשדות (26) הוא מוזיקאי, זמר ומפיק מוזיקלי ישראלי. בנם של המוזיקאי יזהר אשדות והסופרת אלונה קמחי. תוך שנתיים בלבד הפך עיליי אשדות ממפיק אלמוני לנשק הסודי של האמנים החשובים במדינה. מנונו (לה הפיק את אלבום הבכורה ׳סטטוס׳) ועד אלון עדר, לצד שיתופי פעולה מסקרנים שעתידים להשתחרר בקרוב עם אנה זק, רן דנקר, ואף אלבום ליהודית רביץ אותו הפיק יחד עם אביו יזהר אשדות.  אחרי הסינגל הראשון ״מלאך״ עם נונו שלווה בקליפ מהמם בכיכובם של נונו עיליי וחברים, יצא ״ארמון (אהבה שמזיזה את השמש)", שזכה לשבחים, השמעות רבות בסטרימינג ונכלל בפלייליסטים של תחנות מובילות. הסקרנות והתאבון לקראת האלבום המלא רק גברו, זה ברור.

באלבום ״היסטוריה סודית״, עיליי צולל להיסטוריה הסודית שעל שמה קרוי האלבום: המשפחה, עם כל הכאבים והפחדים והשדים שטמונים בה. ההפקה עתידנית-כמעט בעוד הטקסטים נעים על הגבול בין מיסטי ליומיומי לגמרי, במנעד שמזגזג באלגנטיות מושלמת בין משלבים, בין ״עוונותיי״ ל״דאונים״ בקלילות.

האלבום הראשון של עיליי אשדות, מסע הפופ הניסיוני ופעור-התודעה שנקרא ״חיים מקסימליים״, יצא בסוף 2021 בלייבל האמריקאי Records Milk Orange כשעיליי היה רק בן ,23 ושירים מתוכו הגיעו לפלייליסט ההייפרפופ הרשמי של ספוטיפיי וזכו לקהל מאזינים ברחבי העולם.

ערב רביעי ואחרי עשר בלילה אנו ממתינים לפתיחה במועדון לבונטין 7 (אנוכי לראשונה שם). יורדים למרתף לחלל הביתי והמגניב. טיפונת אחרי אחת עשרה..הקהל האיכותי וביניהם הזמר/ שחקן רן דנקר מקבלים את עיליי וההרכב בחמימות לבבית. בפתיחה להשקת האלבום "היסטוריה סודית" מבוצעים שלושה שירים חדשים  מתוכו, "נס": "באנו לברך על הטירוף הזה בול כמו כל פעם שמתחיל הקיץ אז לבשנו את הגוף הזה בכבוד וקפצנו למים מחפש אהבה.." ,"כבוד" ו"ארמון" המצליח, זה שבהחלט גרם לנו להתנועע ולהיכנס לקצב המתאים עם הביטים: "גם אם זה כואב המון בואי אליי נבנה ארמון כל מה שצריך זה קול כדי לשיר על הגל שיפיל אותו". הכל פרי יצירתו של עיליי אשדות הסופר כשרוני. ואם כבר מפזזים כאן בהנאה. .כמה שאהבתי את "משהו לדבר עליו" וללא ספק הוא נקלט אצלי כפייבוריט.." המשפחה שלי קטנה ויפה בנינו בית מכאב ואושר גדול אמא ואבא – גבורה וחסד היסטוריה סודית – אבל רואים עלינו הכל".. די מסכם יפה את יחסו למשפחתו האהובה. וגם בשיר החדש שמבוצע כאן לראשונה, "אותו חלום", הוא מודה לאביו: "תודה לאלוהים על תקלות תודה לאבא שלי אתה גאון". ב"שיכור" מזכיר את אימו: "נראה שיצאתי קופי אמא שלי". אל תפספסו את הקליפ היפהפה, "מלאך" עם נונו ביוטיוב ומייחלים לטוב, "היי עוד שנייה מתים – אין זמן ובא לי שנהנה נורא מאמי זה אני ואת".

עילי אשדות בלבונטין 7 צילומסך
עילי אשדות בלבונטין 7 צילומסך

עיליי משלהב בתנועותיו תוך כדי שירה והמקצבים סופר מגניבים. חלק נכבד מהקהל שמאגף את עיליי וההרכב אנרגטיים ושרים מילה במילה. מכבד ביותר. מתארח כאן ל "עץ או פלי" ו"עכשיו עכשיו עכשיו" על הפסנתר וחצוצרה מתן,  שהופיע כאן שלשום. זמר יוצר צעיר הוציא עתה את אלבומו הראשון ׳אל-בום׳, שמושמע במגוון תחנות הרדיו בישראל. כיוצר, מפיק וחצוצרן זוכה לעבוד לצד מגוון אמנים ואמניות כמו עלמה גוב, שי טרא ליטמן מיקה טל ועוד. מוענקת לנו מעטפת לבבית ותמציתית כאשר לקראת הסיום השיר "כל פאקינג פעם" שלא רק מבשר את בוא הקיץ הקרב ובא אלא גם עוטף בתשוקה קסומה סטייל סיני על החוף. כמו כפפה ליד, "עונג פסיכי יאללה" על הפינאלה .." בא למכור ת׳אגו תנו לחיות פה מגה".

עיליי אשדות הכשרוני בטירוף, אלוף בהפקה, מילים ולחנים ואנו מאחלים רק טוב והמשך הצלחה. אופטימיות ותקווה.

 

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא