כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

המוזיקאי והזמר ג'קי אלקיים הלך לעולמו

מי שפרץ כתקוות הרוק הרומנטי של שנות השבעים, עבר תהליך של חזרה בתשובה, המוזיקאי ג'קי אלקיים, הלך היום לעולמו בגיל 70

ג'קי יצחק אלקיים נולד במרוקו ובהיותו בן שלוש עלה עם משפחתו לישראל וגדל בבאר שבע. בתחילת שנות השבעים השיק אלקיים את אלבום הבכורה שלו שנקרא על שמו וכלל עשרה שירים באנגלית שאלקיים, כתב, הלחין וביצע, אחד משירי האלבום –  I've Got To Love Again אשר הופק בידי שלמה גרוניך כיכב במצעדי ההשמעות בתחנות הרדיו באותם ימים וסימן את אלקיים כתשובה הישראלית לסולנה של להקת "בנה של אפרודיטה" דמיס רוסוס, הן בשל צבע קולו, סגנונו המוזיקלי ודמותו החיצונית עטורת הזקן.

עוד בטרם פרסומו נפגש אלקיים עם הזמר היהודי אנריקו מסיאס במהלך ביקורו בישראל, מסיאס והתרשם מסגנונו המוזיקלי של אלקיים, ואף הציע לו שני שירים שכתב והלחין. שנה לאחר מכן הופיע אלקיים לצידו של חוזה פליסיאנו שביקר בארץ וקיים סבב הופעות.

בשלב מאוחר יותר עבר אלקיים תהליך של חזרה בתשובה וכך גם יצירותיו המוזיקליות, למעט המנון לקבוצת הכדורגל מכבי תל אביב הפכו לשירים וצלילים בעולמות האמונה. והוא בעצם נעלם מעל מפת הפופ המקומית הרחבה. אלקיים עבר להתגורר בקרית גת.

לפני חצי שנה העלה ג'קי אלקיים בערוץ היוטיוב שלו גרסאות אקוסטיות אינסטורמנטליות לשירים מאותו אלבום בכורה.

כאמור אלקיים הלך לעולמו והוא בן 70.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא