כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

צלילי החורף – הפרח בגני

התזמורת הפילהרמונית בניצוחו של מאסטרו תום כהן במופע מחווה ללהיטי הזמר הימתיכוני של שנות השבעים, מבוגרים לצד צעירים, מופע פתיחת פסטיבל צלילי חורף לשנת 2024 , היינו שם

זה היה מופרך מצד אחד ומצוין מהצד השני, שוו בדמיונכם – 2460 צופים, מתי מעט מהם בני עדות המזרח, חלק ניכר מהם נמנים על מנויי התזמורת הפילהרמונית וחוג ידידיה, ממלאים את האולם הגדול של היכל התרבות תל אביב-יפו בערב הפתיחה של פסטיבל 'צלילי חורף' לציון 66 שנים להקמת היכל התרבות תל אביב-יפו. אני לא סתם נוקב בעדתיות ובז'אנרים, כל הקטע הוא שמופע המחווה שהרימה התזמורת הפילהרמונית שמשכנה הקבוע בהיכל התרבות תל אביב הוקדש ללהיטי הסצנה הימתיכונית שצמחה בשנות השבעים ולרוב התנגנה בדוכני הקסטות בשווקים.

המאסטרו

את התזמורת הוביל הפעם המנצח מאסטרו תום כהן, מי שעומד בשגרה בראש תזמורת ירושלים מזרח מערב הידועה בהברקות ההפקתיות שלה וחיבורי מזרח מערב כשמה, הפעם הוא קיבל את המושכות של התזמורת האחראית בדרך כלל לקונצרטים של יצירות מלחינים וקומפוזיטורים מהמאות הקודמות, כאלו קלאסיקות… היה זה שיתוף פעולה ראשון של היכל התרבות תל אביב והתזמורת הפילהרמונית הישראלית

המאסטרו תום כהן. צילום יובל אראל
המאסטרו תום כהן. צילום יובל אראל

מחווה עשירה

בעבודה מצויינת של בחירת שירים, עיבודם עבור כלי הנגינה של התזמורת ובניהולה האמנותי של אתי אנטה – שגב הגישה אמש התזמורת מופע שכל כולו מחווה לקלאסיקות הגדולות של הסצנה הימתיכונית.

בן גדסי. צילום יובל אראל
בן גדסי. צילום יובל אראל
אסתר רדא. צילום יובל אראל
אסתר רדא. צילום יובל אראל
בר צברי. צילום יובל אראל
בר צברי. צילום יובל אראל
שימי תבטרי. צילום יובל אראל
שימי תבורי. צילום יובל אראל
נופר סלמאן. צילום יובל אראל
נופר סלמאן. צילום יובל אראל
אביהו מדינה, צילום יובל אראל
אביהו מדינה, צילום יובל אראל

לצידם של המנצח והנגנים עלו על הבמה כמה כוכבי זמר ים תיכוני וותיקים לצד הדור הצעיר, התחלנו עם בן גדסי שהחליף את אביו אבנר שלקה בהצטננות או דלקת במיתרי הקול, בן הוא מאלו עליהם ניתן לומר שהתפוח לא נופל רחוק… הוא לא אכזב והגיש ביצועים מצויינים ללהיטי הענק של אביו – "הגברים בוכים בלילה" ו- "נפרדנו כך" לא לפני שאבנר עצמו עלה לבמה וביקש את סליחת הקהל שמילא את ההיכל. בן המשיך לדואט עם השחקנית והזמרת אסתר רדא בשיר "נכון להיום", מחווה לזוהר ארגוב, ביצוע מצוין שהיווה את הסיפתח לביצוע ארגובי נוסף והפעם רק של אסתר שעשתה לנו נינט טייב עם השיר "ים של דמעות", בכלל המנצח תום כהן "גייר" את אסתר לעדה התימנית והפך אותה ל"מן חג'אנה", הפרק הנוכחי הוקדש לארגוב, קטעי וידאו נדירים הוקרנו בפני הקהל שצפה והקשיב לדבריו של המלך שהלך לעולמו ברגע של קשיים בחיים. השיר "אלינור" בוצע בפי הזמר בר צברי המככב בימים אלו בדמותו של זהר ארגוב במחזמר הנושא את שמו ועוסק בחייו של ארגוב המנוח בהפקת התיאטרון העברי בבימויו של גדי צדקה.

שימי, תום והמנגינות

הפרק הבא במופע זימן את שימי תבורי בכבודו ובעצמו שביצע את שיריו כפי שרק הוא יודע – "אתמול היית שונה", "כינור דוד" ו"עוד סיפור אחד של אהבה" אותו עיבד תום כהן בטוויסט ממזרתי כאשר שיבץ במלודיה את נעימת הסרט "סיפור אהבה"…

בן גסי ואסתר רדא. צילום יובל אראל
בן גדסי ואסתר רדא. צילום יובל אראל
אסתר רדא ונופע סמלאן. צילום יובל אראל
אסתר רדא ונופר סלמאן. צילום יובל אראל
אביהו מדינה ושימי תבורי. צילום יובל אראל
אביהו מדינה ושימי תבורי. צילום יובל אראל
בר צברי ונופר סלמאן. צילום יובל אראל
בר צברי ונופר סלמאן. צילום יובל אראל

שירת הנשים

המופע ממשיך ונוחת בפרק המוקדש לזכרה של אהובה עוזרי, לצד קטעי וידאו נדירים עולה לבמה השחקנית והזמרת נופר סאלמן כדי להגיש לקהל הצופים את הביצוע שלה לשיר "צלצולי פעמונים" ולאחריו מצטרפת אליה אסתר רדא בדואט לשיר "נערי שובה אלי" כקריצה למרגלית "מרגול" צנעני. זה היה הפרק שהוקדש בעצם לנשים בזמר הימתיכוני, או יותר מדויק לאחיותי בנות תימן במופע שנרקם סביב חלקם של בני עדת התימנים בסצנה שהחלה לצמוח אז מהשכונות בתל אביב.

חתן הפרס

השעון מתקדם ואנחנו כבר בפרק המוקדש לחתן פרס ישראל הלא הוא אביהו מדינה שלכבודו כל הקהל קם על רגליו ומחא כפיים מושכות, אכן כבוד ליוצר ולמי שנלחם בזמנו את מלחמתה של המוזיקה הימתיכונית על מקום של הכרה וכבוד. עם השירים "לבד יושבת", "רעיה" הקלאסי והרומנטי והשיר שכתב לזוהר ארגוב "כבר עברו השנים" אנחנו מגיעים כבר לישורת האחרונה במופע כאשר שימי תבורי חוזר לבמה ומבצע דואט יחד עם אביהו לשיר שלהם – "אל תשליכני" שמילותיו לקוחות מספר תהלים, אכן ביצוע מזוקק ונדיר באיכותו, מי שלא נכח, הפסיד…

ואז מגיע ההדרן המושלם עם הדור הצעיר כאשר נופר סלמאן ובר צברי מבצעים דואט לשיר נושא המופע "הפרח בגני".

תשמעו, היה פאן במקסימום, אחד אפס להיכל התרבות עם מופע המחווה לזמר הימתיכוני, הייתי בכמה שכאלו והפעם זה היה בכמה רמות מעל ללא היסוס. תודה על החוויה.
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

כמה רגעים עם הדואטים במהלך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

  1. היי יובל
    אשמח לדעת אפ בהופעה של הפילהרמונית בפרל בגני צלמת את נופר סלמן מבצעת את צלצולי פעמונים
    תודה לך

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא