כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

סווינג – מחזה מוזיקלי חדש יוצא לדרך

עשייה היא התרופה, בתיאטרון חיפה עובדים בימים אלו על מחזה מוזיקלי חדש המציב את הנשים בקדמת הבמה והסיפור - "סווינג" כל הפרטים

בתיאטרון חיפה ממשיכים בתנופת העשייה עם שלל הפקות מקור חדשות. בתאריך 15 בפברואר יעלה בתיאטרון מחזה מוזיקלי מ העוסק בתקופה סוערת בתל אביב בימי המנדט הבריטי. את המחזה כתבה צביה הוברמן שגם מביימת אותו, ועל הניהול המוזיקלי הופקד אמיר לקנר.

ובמה מדובר?

סווינג הוא מחזה מוסיקלי שעלילתו מתרחשת במועדון ה"ריץ" בתל אביב בתקופת המנדט, השנה היא 1942. העולם בוער ובתל אביב עשרות מקומות בילוי תוססים וסוערים. (מזכיר לכם.ן משהו?…). קפה "ריץ" נחשב לאחד ממקומות הבילוי המצליחים אליו מגיע קהל מגוון של קצינים בריטים, ערבים עשירים ויהודים שנמלטו מאירופה. מופעי הבידור ב"ריץ" לקוחים היישר מסרטי הקולנוע של התקופה ומספקים רגעים של שפיות ותקווה. על רקע זה נרקמת עלילה רבת תהפוכות שיש בה יצרים, בגידות, שקרים וסיפור אהבה גדול מהחיים. סיפורה של תקופה סוערת ומרתקת ושל נשים המנסות להתפרנס מבידור כשהעולם סביבן בוער. את עלילת המחזה המוזיקלי מלווים ביצועים חיים לכמה מהלהיטים הגדולים מתוך סרטי הקולנוע המצליחים של אותה תקופה.

על הבמה תפגשו את צוות השחקניות והשחקנים שכולל את מיי פיינגולד, דניאל סטיופין, דנה מיינרט, תום גרציאני, אלה רוזנצוויג, גבריאל דמידוב, שמעון חאבא, עופרי סלומון, אלונה טננבאום, אבישי מרידור, עמית קפון.

וכמובן שהמחזה המוזיקלי ירוץ בליווי הנגנים –  פסנתר וניצוח: נדב רובינשטיין/אורי ויינשטוק. קונטרבס: דניאל ספיר/אלון עזיזי. תופים: טל רונן. סקסופון וקלרינט: עופר שפירא. חצוצרה: ארז הדר.

כך צביה הוברמן כותבת ובמאית המחזה – "אני אוהבת לגלות את הסיפורים הקטנים והמפתיעים שמרכיבים את הסיפור הגדול של ההיסטוריה הישראלית. ב"סווינג" רציתי להביא את השנים של טרום הקמת המדינה לא רק כתקופה של מאבק בבריטים, פלמ"ח ומחתרות , אלא כשנים בהן פרחה תרבות עירונית -בורגנית עם מקומות בילוי תוססים שבהם מגישים מלצרים לבושים בפראק ופפיון, ותזמורת מנגנת את מיטב הלהיטים מסרטי הקולנוע האמריקאיים. המחזה מציג את התקופה הזאת מזווית מפתיעה של נשים המופיעות ערב ערב  בפני חיילים זרים שמציפים את הארץ, ומתעקשות להמשיך להופיע, לנהל חיים נורמליים, לשמור על הפרנסה ואף להתאהב, גם כשמתחילות להגיע ידיעות נוראות על מה שמתרחש באירופה וגם כשבארץ אירוע רודף אירוע. מבחינה זו, המחזה שהתחלתי לעבוד עליו מזמן, הפך להיות מאד אקטואלי אחרי אירועי השביעי באוקטובר."

וכמה מילים מפי אמיר לקנר, המנהל המוזיקלי –  "ב"סווינג" צללתי לעולם מוזיקלי שהוא הבסיס של כל המוזיקה הפופולרית. השירים של התקופה של גרשווין, ארווין ברלין, הם נקודת המוצא לכל שירי המיוזקל שנכתבו אחרי. בחרנו ללהק תזמורת אותנטית על הבמה, ללא מחשב והקלטות, שינגנו בסגנון וברוח התקופה את מקצבי הסווינג והג'אז. האתגר היה לשלב את השירים בתוך המחזה, למצוא את הדרך לשלב את הקלאסיקות האלה בסיפור ולהעצים אותו דרכן. כל שיר נבחר בקפידה, כמו נובע מהעלילה."

הצגת הבכורה תתקיים בתיאטרון חיפה בתאריך 15 בפברואר. כרטיסים זמינים כאן.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא