כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

המתופף דובי קיזלשטיין הלך לעולמו

המוזיקאי, המתופף והמעבד המוזיקלי של הלהקות "דודה" ו"גן חיות", דובי קיזלשטיין, הלך לעולמו

דובי קיזלשטיין, מי שהיה האיש מאחורי התופים בלהקת "דודה" בשנות השמונים ובהמשך בלהקת "גן חיות" בשנות התשעים הלך היום לעולמו לאחר מחלה.

כך סיפר על דובי קיזלשטיין המנוח לפני שש שנים כתב המוזיקה ושדרן הרדיו דודי פטימר – "דובי, הנחשב לאחד המתופפים פורצי הדרך בשנות ה-70, החל את דרכו כסקסופוניסט בתזמורת נוער ביהוד. בהמשך עבר לתופים והחל לנגן בלהקות קצב שונות (אחת מהן עם הקלידן חיים חדד ז"ל והזמרת מרגלית צנעני) שהבולטת בהן The Middle East Blues Band (פעלה בין 1969-1970) שחיממה בין השאר את להקת "השניצלים" (של דני סנדרסון).

את שירותו הצבאי עשה דובי בין 1974-1977 בארבע להקות צבאיות שונות: להקת פיקוד צפון, להקת פיקוד דרום, צוות הווי הנדסה קרבית וצוות הווי סיני. עם שחרורו החל לעבוד כמתופף בולט בהפקות נודעות: הוא ניגן בתקליט ובמופע המשותף של יהודית רביץ ויוני רכטר, ניגן במופע המשותף של יהונתן גפן ואסתר שמיר ובשנת 1980 הצטרף ללהקת "דודה" של דני סנדרסון וגידי גוב (וניגן תופים בתקליטה היחידי של הלהקה). בין 1981-1987 ניגן עם דני סנדרסון בתקליטיו "חף מפשע"(1984) ו"חכם על קטנים"(1987) ובמקביל השתתף בלא מעט הקלטות של איתן מסורי, בני אלבז ואינספור זמרים ים תיכוניים שבלטו באותה תקופה.

בסוף שנות ה-80 הפך למנהלה המוסיקלי של תכנית הטלויזיה של גבי גזית – "סופסופ" ובשנת 1992 הצטרף כמתופף ללהקת "גן החיות" והשתתף באלבומה הנודע של הלהקה (ובאיחוד שנערך לפני ארבעה חודשים) הן כמתופף והן כמעבד מוסיקלי.

באמצע שנות ה-90 החליט לפרוש ממוסיקה ופנה לעיסוקים שונים. כיום משמש מנטור ומסייע לטיפוח הקריירה המוסיקלית של בתו המוכשרת – שירה קיזלשטיין.

 

דובי על התופים עם להקת גן חיות

 

דובי על התופים עם עם להקת דודה

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא