כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

פסטיבל ירושלים בבריכה של הסולטן

פסטיבל ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של מאסטרו תום כהן ושלל כוכבות מהים התיכון, היינו, חגגנו.

אמש נפתח פסטיבל ירושלים מזרח ומערב בבריכת הסולטן כאשר תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של מאסטרו תום כהן אירחה על הבמה במופע חד פעמי חמש זמרות המייצגות פנים וגוונים שונים סובב הים התיכון – אלני ויטאלי, ואלרי חמאתי, אסתר רדא, אישתר ולינט אשר הגישו מופע עם מיטב להיטיהן בעיבוד מיוחד של תום כהן והתזמורת והרימו את הקהל על הרגליים בשירה מחיאות כפיים ומחולות. לפני עליית האורחות לבמה פתח נגן הבגלמה איציק ריקן את המופע בביצוע לנעימה Kumslad Dans שנכתבה בידי סנדור גוזלל וכבר הפכה לאבן דרך בביצוע התזמורת הירושלמית.

אורחות חשובות מאוד

האורחת הראשונה והחשובה מאוד שהגיעה היישר מאיי יוון הייתה הזמרת אלני ויטלי שסחפה את הקהל הרב בביצוען של מספר נעימות ושירים מארצה. בהמשך עלו הזמרות "שלנו" שכל אחת מהן מייצגת "חוף" אחר באגן הים התיכון.

אלני ויטאלי בבריכתה סולטן. צילום יובל אראל
אלני ויטאלי בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
ואלרי חמאתי בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
ואלרי חמאתי בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
אסתר רדא בבריכתה סולטן. צילום יובל אראל
אסתר רדא בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
אישתר בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
אישתר בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
לינט בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל
לינט בבריכת הסולטן. צילום יובל אראל

שירים ודואטים

כאמור ערבו הראשון של הפסטיבל הוקדש לצלילים ומנגינות סובב אגן הים התיכון. שפע של צלילים שצמחו ונולדו בתווך של חצי האי הטורקי, יוון והעולם הערבי הסובב כאשר שתי נקודות שיא נרשמו במהלך הערב בדמות דואטים של הדיוות בדיוק בתפרים בין אורחת אחת לשנייה, הדואט הראשון של ואלרי חמאתי עם אסתר רדא בשיר של לאונרד כהן שכבר הפך לסמלה המסחרי של ואלרי –"Hallelujah"והדואט השני של אישתר אשר עלתה לבמה כשהיא מלווה בצמד נגני הגיטרה הקלאסית מההרכב הצועני Los ninos de sara המלווה אותה כשלקראת סוף הפרק שלה במופע הזמינה את הזמרת לינט המייצגת עבורינו את האימפריה הטורקית במוזיקה לשיר הטורקי המוכר כל כך שאף זכה לגרסה בעברית – "Mavi Mavi" (מאמי מאמי) כשהן שרות בטורקית ובצרפתית. אין דברים כאלה ואי אפשר לתאר אלא להניח כאן את המראות והקולות לטעימה עבור הקוראים והקוראות שלא זכו להיות שם אמש..

קטעי וידאו מהמופע צולמו על ידי אליצור ראובני

גם הערב יהיה חם בירושלים

ובהערת אגב, הערב יתקיים חלקו השני של הפסטיבל, הפעם בצד המערבי של המנגינות עם אותה התזמורת הנפלאה שתארח את אסף אבידן, תומר גרינברג ונגה ארז. נסו להניח יד על כרטיסים.
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

קטעי וידאו מהמופע צולמו על ידי אליצור ראובני

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא