כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 08.08.2023

כמה מהשירים שיצאו בימים אלו, האזנה

נאספו כאן כמה שירים שיצאו בימים האחרונים וכדאי מאוד שתחשפו אליהם, הם טובים, כל אחד בסגנונות ובאמירתו.

 לירון עמרם – דיכאון של קיץ

המוזיקאי והיוצר לירון עמרם, מי שהחל את דרכו בסצנה בטייטל "ההיפסטר התימני" ששילב רוק ואינדי לצד אוריינטל, משיק הבוקר שיר חדש – "דיכאון של קיץ" אותו יצר בעבודה משותפת עם צליל קליפי בהפקה עצמאית. השיר החדש הוא מעין קריאה מתוך הלב לתיקון הנשענת רבות על סגנון המוזיקה אותו יצר לירון במהלך השנים האחרונות ובו השפעות המגיעות הן מהקלאסיקות של הזמר הימתיכוני שצמח בשנות השבעים מחד והן מתזמור ערבי קלאסי שהכרנו עוד מתחילת המאה שעברה, אפשר למצוא בשירו של לירון קצת מזוהר ארגוב וקצת מהכאב של הבלדות הכי כבדות בסוגה הזו. כל אלו חוברים יחדיו עם תזמור מבריק שיצר אייל מזיג לארבעה נגני כלי  מיתר הפורטים את צליליהם בין המילים והמשפטים ומרפרפים את המקצב הרקיד המלווה. השיר הנו צעד נוסף בדרך לאלבום הבא של לירון.

כך לירון על השיר החדש – "אחרי לא מעט זמן, כל כך שמח להציג בפניכם את השיר החדש מהאלבום הבא : ״דיכאון של קיץ״ שם השיר בעצמו כבר חושף את הרגשות הסותרים שהרגשתי באותו הזמן, את המילים והלחן כתבתי יחד עם צליל קליפי המוכשרת בסוף תקופת הקורונה, מתוך ניסיון לתאר איך חלומות נשגבים פוגשים באכזבות מרות, איך בדידות יכולה להשתלט לפעמים על החוויה הקיומית. בעיניי הדיבור על נושאים מורכבים כאלה בכנות והניסיון לעטוף אותם במוזיקה שהיא גם אופטימית ושמחה, יש בכוחם לרפא את האדם. והלוואי שכל מי שמרגיש ככה ימצא ביטוי לתחושותיו במילות השיר ויבין שכל אחד חווה תקופות כאלה בחיים, ושתמיד יש סיבה טובה להמשיך לחלום."

 

מעיין דור – Time Time Time

מעיין דור או בכינוי הבימתי שלה – דורקה, היא זמרת אינדי פופ, יוצרת ומפיקה, העובדת בימים אלו על פרויקט מוזיקלי עם המפיק המוזיקלי מייקל קוברין. השבוע היא משיקה את השיר – Time Time Time שנכתב, הולחן ומבוצע על ידה.

כך מעיין על השיר החדש – "השיר מדבר על הפחד מהזמן ומגיל שעוברים כל כך מהר, על ההסתכלות לאחור על הדברים שהספקנו ושרצינו להספיק, על החלומות שעוד לא הוגשמו, איפה אני היום בחיים מול איפה שהייתי רוצה להיות והמרוץ הזה של החיים וההספק. האם אנחנו שמחים בכלל? לפעמים עם כמה שחשוב להגשים את המטרות שלנו חשוב גם להיות נוכח ברגע ולראות את מה שכן יש." 

 

שגיא ברייטנר ודביר בסינו – השחר

שיתוף פעולה בין שגיא ברייטנר המוכר כ – ״שגיא ביטבוקס״ לדביר בסינו. אשר כתבו, הלחינו ונגנו בהפקתו המוזיקלית של שגיא את השיר "השחר" בו הם מבקשים לגעת בשינויים שנכפים על בני האדם ומאלצים לעבור מסע בין פחד, קבלה והתמסרות. את השיר מלווה ווידאו קליפ אותו יצרו שיר לס ונעה סונסינו.

 

 רוני דלומי – בסוף זה בא

בין מחזה למחזה בתיאטרון הלאומי הבימה ורגע לפני שהיא הופכת לאמא משיקה השחקנית והזמרת היוצרת רוני דלומי את השיר "בסוף זה בא" המהווה את הסנונית הראשונה מתוך אלבום EP שייצא בחודשים הקרובים, השיר הוא פרי שיתוף פעולה עם המוזיקאית מאי ספדיה והתמלילן אביחי ג'רפי, על העיבוד והפקה מוזיקלית אחראית מאי ספדיה.

כך רוני על השיר החדש – "בשנים האחרונות עברתי מסע לא קטן עם עצמי, אפשר לקרוא לזה תהליך התבגרות שכלל כאבי גדילה, היו ימים שהרגשתי במקום כ"כ נמוך וחלש שאפילו עברה בראשי השאלה ״איך אי פעם אני אוכל להיות אמא? ״ אבל אז הגיעו ימים אחרים, ימים של התפתחות, התחזקות וגילוי עצמי,  זה נתן לי מושג חדש על מהי דרך על חשיבות האמונה ועל תקווה שיש להיאחז בה בכל הכוח. החלק השני של הסיפור קרה ממש לפני כמה חודשים חמותי האהובה ,אמא של בעלי, נפטרה ותוך כדי השבעה , בימים הכי כואבים ועצובים גילינו שאני בהריון ושוב פעם כוחה של הדרך, האמונה והתקווה הגיחו כקרן אור הכי בוהקת שיכולנו לדמיין,  המחישו לנו את כוחו של הטבע וגרמו לנו להיאחז הכי חזק שרק אפשר בחיים עצמם. זה שיר על דרך, על תקווה ואמונה שמתוך כל שבר בוקע אור."

את רוני דלומי ניתן יהיה לפגוש מעל בימת מועדון גריי תל אביב בתאריך 24 באוגוסט כשהיא תשוב ותעלה את המופע המוזיקלי שלה עם שלל להיטיה. כרטיסים זמינים כאן.

 

ליאם תורג׳מןלא סוף העולם

ליאם תורג׳מן, יוצר ומפיק מוזיקלי משחרר את השיר "לא סוף העולם" מתוך אלבום הבכורה שלו שייצא בקרוב ויהווה פיוז'ן מוזיקלי של סגנונות – היפ-הופ, RnB, ג׳אז ובלוז. השיר הוא בעצם פרץ של יצירה מתוך כאוס מתחולל אולם הוא מלא בתקווה לטוב יותר. האלבום הוא סוג של תזמורת איש אחד באשר ליאם, בנם של השחקן דן תורג'מן והשחקנית ענת עצמון, הוא אחיו של אלעד תורג'מן והוא כתב, הלחין, הפיק, עיבד, ניגן ושר את כל השירים.

כך ליאם עם יציאת השיר הטרי – "את השיר ׳לא סוף העולם׳ כתבתי בזמן הקורונה. בין מגפות, פצצות אטום ושינויי אקלים, הייתה מין איזו תחושה אפוקליפטית באוויר שהעולם מחזיק בקושי – דווקא בתוך התחושה הזאת מצאתי איזו נחמה, איזה ציווי לחיות את החיים כי פשוט הכל יכול להגמר ברגע. השיר היה מתוכנן לצאת יחד עם שאר האלבום עוד מספר חודשים – אבל על רקע המצב במדינה, כשלא משנה מאיזה צד אתה של המפה, העתיד פה נראה כאוטי ולא ברור, הרגשתי שהשיר רלוונטי מתמיד. יצאתי לאחת ההפגנות חמוש בפלאפון וצילמתי את עצמי בטייק אחד שר את השיר והולך בין המפגינים כשברקע תל אביב בוערת. גם אם סוף העולם בדרך, זה לא סוף העולם…"

מאיה איזקוביץDon't Wanna  

ארבע שנים אחרי אלבומה האחרון משחררת המוזיקאית מאיה איזקוביץ את השיר – Dont Wanna, לקראת אלבום חדש – ׳Raw Reflections׳ שיכלול שישה שירים שנכתבו והלחנו בידי מאיה  בהפקתו המוזיקלית של עמרי אמדו.

כך מאיה על השיר החדש – "את השיר הזה כתבתי בטרלול ה״רגיל״ של החיים, עוד לפני שהגיע הטרלול החדש שאנחנו נמצאים בו. יצאנו אז מהקורונה והעולם חזר לעצמו בכזה בום. בלחץ, במהירות, בחוסר סבלנות, באגרסיביות. הרגשתי כאילו אני צופה מהצד ולא מצליחה למצוא את עצמי בטרפת הזאת. פתאום התחילו להגיע אלי דימויים ויזואליים של דברים פשוטים שהם פשוט ככה. כמו שהם. רציתי להיות הדברים הפשוטים האלה, ולהגיד -לא- למירוץ המוטרף, אני לא רוצה ולא מעוניינת. עוצמת את העיניים ומדמיינת: עולם קסום, כשפוקחת אותן אומרת: אני בוחרת לחיות אחרת"

 

 אדם בן אמיתי – אבא שלך

המוזיקאי, היוצר והגיטריסט אדם בן אמיתי משיק שיר חדש שנכתב, הולחן ומבוצע על ידו – "אבא שלך". שיר שנכתב על הקשר בין אביו מטובי מורי הנגינה בגיטרה אליו, נגן גיטרה מוכשר בעצמו, אולם השיר לא עוסק בגיטרה אלא בתחושות שבין אב לבנו ולהיפך.

כך אדם על השיר החדש – "…יומיים אחרי שהבן שלי נולד ישבתי לידו ואחרי שהדרמה של הלידה נרגעה, זה נחת עלי,  ״אלוהים ישמור, אני זה שאמור לתת לילד הזה עצות לחיים? מה אני יודע?״ רציתי להגיד לו, שאין לי באמת מושג איך לשרוד את החיים האלה בהצלחה, אבל אני אוהב אותו ועד כמה שזה שווה משהו, את זה לפחות, הוא יקבל ממני בלי גבולות. כתבתי את השיר הזה לבן שלי, אחר כך הבנתי שהוא על אבא שלי, אחר כך הבנתי שהוא על עצמי. מקווה שתאהבו אותו. הכוכב מאחורי המצלמה, שסחב ציוד, ביים, תפאורה, עריכה, צבע, וטרמפ זה מאור גרידיש. איש נפלא ומוכשר באופן יוצא דופן. הכוכב מלפני המצלמה זה כמובן אבא שלי, שכל דבר שאני מגלה בעצמי הוא כבר גילה לי מזמן, אני פשוט לא אוהב להקשיב לשטויות שהוא מדבר. יעוץ אומנותי, אב, בן, ואיש שכפי הנראה כן יודע איך לשרוד את החיים האלה בהצלחה – חיים שמש."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא