כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 15.07.2023

כמה שירים שתפסו את אוזנינו השבוע, האזנה

אם בשבועות הקודמים עסקנו בהדרה גברים לכאן ונשים לשם הרי הפעם אנחנו עוסקים בשוויון, חצי בחצי, שלוש נשים ושלושה גברים, שישה שירים בסך הכל. יש גם הופעות השקה. אלו הבחירות שלי לסוף השבוע. האזנה נעימה.

עומר מושקוביץ – (לא!) הרס עצמי

כשהיא עושה את דרכה לקראת השקת אלבום שלישי משיקה היוצרת והזמרת עומר מושקוביץ שיר חדש – "(לא!) הרס עצמי" אשר נכתב והולחן על ידה בעיבוד והפקה מוזיקלית של שלי לוי ותמיר גורדין. בשיר החדש מבקשת עומר לגעת בחששות מפני ההצלחה והמחיר שיש לשלם כשמגיעים לשם. האם זה שווה? למרות השאלה הלא פשוטה הזו נעטפות המילים באווירת פופ מתקתקה הדורשת מהמאזין להקשיב קשב הדוק לטקסט המושר.

כך עומר על השיר החדש – "מדברים הרבה על הפחד מכישלון, אבל לא מדברים הרבה על הפחד מהצלחה. להצליח אומר בהכרח להיות באור, להיראות, להיות בפה של אנשים אחרים, להיות חשוף. אני מודה שלא תמיד קל לי עם זה, אבל בסוף אני תמיד בוחרת לגדול ולצאת לאור. השיר ׳׳(לא!) הרס עצמי׳׳ הוא רגע של חושך, אבל עצם זה שאני בוחרת לשתף אותו יחד איתכם – זאת יציאה לאור. ׳׳לא הרס עצמי׳׳ – שמחה שעכשיו הוא גם שלכם."

את עומר תוכלו לראות ולשמוע בהופעה שתתקיים בתאריך 7 באוגוסט במועדון גריי תל אביב, כאן איוונט וכרטיסים.

 

טל טרבלסי – מה אתה לא מבין

הזמרת היוצרת טל טרבלסי עושה את צעדיה בבטחה לקראת השקת אלבום הבכורה המלא שלה ומשיקה מתוכו את השיר – "מה אתה לא מבין" שמילותיו ולחנו נכתבו על ידה בהפקה מוזיקלית משותפת עם יונתן טיברין. השיר אוצר בתוכו את התובנה שלפעמים מקומן של הנשים בעולם לא ממש ברור והן צריכות להדגיש את נוכחותן שלעתים לא ממש נספרת… טלי הייתה בעבר ווקליסטית מלווה לזמרים אחרים ביניהם מוקי, צוקוש ועוד, כעת היא מבקשת להגיע לקדמת הבמה.

כך טל על השיר החדש – "העבודה על השיר הזה הייתה חוויה חדשה בשבילי, בחיים שלי לא כתבתי שיר כל כך מהר. נתתי לעצמי להוציא מעצמי צד שאני לא נוגעת בו בדרך כלל, אפילו מתרחקת ממנו מאוד ולג׳וני ולי היה כל כך ברור לאן הדבר הזה הולך מהרגע הראשון, אני לא חושבת שמשהו היה ברור לי כל כך בחיים כמו זה. תודה לג׳וני טיברין שהוא המפיק והשותף הכי טוב בעולם, ברגעים שאני שוכחת מה אני עושה ולמה הוא מזכיר לי. תודה לג׳ורדן שולץ על מיקס ומאסטר מחרפנים שאני צריכה לצבוט את עצמי כל פעם שאני מאזינה להם. חלומות מתגשמים. תודה לכל הגברים שהביאו אותי לקצה ולרגע האמת של לכתוב את השיר הזה באמת פשוט מתוך זעם טהור :))))"

 

נויה עדר – Moving again

את אלבומה החדש והצפוי לצאת בעוד חודשים מספר החליטה הזמרת והיוצרת נויה עדר ליצור בשפה האנגלית, השבוע היא השיקה את השיר השני מתוכו – " Moving again" אשר נכתב והולחן על ידה בהפקתו המוזיקלית של יוגב "Iogi" גלוסמן. השיר עוסק במשקעים שנטמעו בה מהילדות על תזוזה ומעבר ממקום למקום על חוסר מחויבות למקום אחד ולהרבה חוסר וודאות.

כך נויה על השיר החדש – "במהלך הילדות, זזנו לא מעט. מעבר מקום, בתים ומדינות זה משהו שאני מכירה חזק בגוף. אני זוכרת את ההתרגשות מלהגיע למקום חדש. התחלה חדשה, חוסר הוודאות, חוסר היציבות, האפשרויות האינסופיות… זה לימד אותי להסתגל מהר לאנשים ולמצבים, אבל גם, היה בזה משהו ממכר. זה גרם לי לפקפק ברעיונות כמו מחויבות, יציבות ושייכות. היום אני עדיין אוהבת את התזוזה זאת האמת (במהלך ארבעת השנים האחרונות עברתי חמש ארצות ו10 דירות! כןכן מטורף אני יודעת..)   ועם כל המורכבות שזה גם מביא, באופן מוזר אני עדיין מחפשת את אי היציבות כדי להגיע ליציבות (והפוך) ועדיין אלך על חוסר הודאות והריגוש, מתוך הבנה שהעולם בכל מקרה בתנועה תמידית ואני איתו, רק מבקרת פה לזמן קצר. באהבה גדולה, נויה, מקווה שתאהבו"

 

סגול 59 – ווסט קוסט

סגול 59 או כפי שהוא רשום בתעודת הזהות חן רותם משיק את השיר החדש "ווסט קוסט" (החוף המערבי אלעק..) עם מילים שהוא כתב היושבות על גבי לחן שיצר עבורו אדי סומירן שגם הפיק מוזיקלית. אל סגול 59 מצטרפת בשיר גם הזמרת הווקליסטית הילה זהרור בפזמון החוזר ובכלל. במילות השיר מבקש חן להביא בפני המאזינים פיילה מלאה של דימויים וזיכרונות, המחברים בין הכאן והשם, האם החוף המערבי הוא אכן מחווה לזון ההוא שמעבר לים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות או לוקאלי (מנשיה), האם האסונות המאוזכרים במהלך השיר התרחשו באמת או שהתיישבו יפה על הביט, מכל מקום כשאתה מאזין לסגול 59 אתה יוצא למסע אסוציאטיבי המונח על גבי מצע של ביט נימוח כמו פירה מתובל בריבת בצל והרבה חמאה. השיר מהווה אחד מתוך תריסר שירים שתוכלו למצוא בקרוב באלבומו החדש – "דינוזאור מילניאל" אשר יצא לאור בתאריך 6 באוגוסט וילווה במופע השקה שיתקיים בחנות התקליטים "חולית" (כניסה חופשית) בצהרי שישי בשעה 14:00 בתאריך 11 באוגוסט, יהיה לכם מספיק זמן ללמוד את הטקסטים בינתיים…

כך סגול על השיר החדש – "שיר חדש. הקלטנו אותו כשהיה יותר כיף פה. האלבום מגיע בחודש הבא. תיהנו." אמירה מאוד מצומצמת, לעומת זאת הוא מרחיב את אסופת המילים כשהוא מבקש לדבר עלה אלבום הצפוי – "אחרי עשרים שנה הבנתי, שלהישאר רלוונטי, זה להיות אלגנטי, וגם לא לבוא באנטי, אז גם אם טיפה השמנתי, הביט נשאר פאט, והליריקס? עדיין עמוקות כמו האטלנטי, החתמתי ארבעה דרכונים בארבע שנים, ג'יזס, נכנס לבטן, כמו טורטיה'ס עם תירס, דורות של ילדים גדלו עלי – חני נחמיאס, שיט חם, חמישה דרקונים, דורין אטיאס"

 

 יהל דורון – לרקוד

בשירו החדש מבקש יהל דורון, גם חצי מהצמד גיא ויהל עם שותפו גיא מנטש וגם בן זוגה של הזמרת והיוצרת נעמה גלי להביא לאוזני המאזינים את התחושות והחוויות שנטעו בו כחלק מאהבתו לזוגתו נעמה, הוא שותל במסר האהבה הזה זיכרונות על ימים קשים (זוכרים את ימי הקרנולה..) ואת הנסיעות שהפכו תכופות מהישוב המרוחק אל גוש דן על בסיס קבוע והא מנחם את הקשיים הללו באמירה הפשוטה שהריקוד אליו התמסרה נעמה הוא בעצם הפתרון לכל. את מילות השיר שהוא הלחין כתב יהל יחד עם פטריק סבג וצוק דבוסק בהפקה מוזיקלית משותפת עם פטריק. השיר החדש מהווה חלק מתוך אלבום הסולו "עננים בתוך הבטן" הצפוי לצאת בתאריך 3 באוגוסט וילווה במופע השקה בצהרי שישי תאריך 11 באוגוסט בשעה 13:00 (כדי שתספיקו ללמוד ולשנן את כל המילים…) במועדון האוזן, את המופע תיפתח עטרה אוריה ששברה את הרשת וגם אותנו

כך יהל על השיר החדש – "17 שנים בת"א התקפלו אל תוך משאית. עוזבים את העיר עוסקים לכפר. באותו הזמן ברחבי הארץ הפגנות והתפרעויות, טילים מהצפון והדרום בזמן שאנחנו נוסעים לעבר החלום. בזמן הקורונה חיפשנו מקום ירוק ושקט לברוח אליו. בית קטן עם גינה וחצר שהילד ירוץ יחף. נחתנו בקציר לבית בלי דלת. בהתחלה חשבנו שפיצחנו את המטריקס ולאט לאט הקורונה התפוגגה וקצב החיים המטורף חזר לעצמו. ואנחנו מנסים להחזיק את הנסיעות וההופעות הליליות עם הנסיעות הלא נגמרות לאורכו ורוחבו של כביש 6 שהפך לבית השני שלנו. ככל שעברו הימים המורכבות להחזיק את החיים על הקו הפכה לא פשוטה בכלל. ועברנו משם למושב קרוב לעיר. ובמשך כמה חודשים נעמה יצאה לרקוד, אקסטטיק דאנס, סלסה ועוד… וערב אחד על הספה חשבתי שעשינו את כל הסיבוב הזה ואולי הכל פשוט יותר ואת רק צריכה לרקוד."

 

עמרי קרואני – נשאר מקום

עמרי קרואני הוא זמר יוצר, מפיק מוזיקלי ,כותב ומלחין. לפני שנה השיק את אלבום הבכורה שלו ״ בין האצבעות״ שהושמע בכל תחנות הרדיו בארץ.

 

בעקבות הצלחת אלבום הבכורה הוחתם עמרי על ידי חברת Artlist הבינלאומית כזמר ומפיק מוזיקלי בכדי ליצור מוזיקה לקטלוג העולמי שלהם, שם הוא מופיע תחת השם .K.O והחל את דרכו גם בגזרה הבינלאומית. במרץ 2023 עמרי הוציא את אלבומו השני ״תזכורת חשובה״.

 

כעת עושה עומרי את דרכו לקראת אלבום שלישי והוא משיק את השיר "נשאר במקום" אשר נכתב והולחן על ידו בהפקתו המוזיקלית של כפיר גולדברג. בשיר החדש מנסה עומרי לחשוף את ההתמודדות האישית שלו עם פוסט טראומה מהשירות בהנדסה קרבית. לצד בדידות ושברון לב נוגע עומרי גם באופטימיות ובתקווה להמשיך. לנו זה מפגש ראשון עם היצירה של עומרי.

כך עומרי על השיר החדש – " מאז שאני זוכר את עצמי אני מחפש מקום. עובד בכל עבודה אפשרית,מכיר אנשים חדשים ומתגורר בכל מיני מקומות שונים (ירושלים, הודו, ניו יורק, קליפורניה, רמת הגולן) אבל מהר מאוד מתייאש ומבין שזה לא מקומי ואז עובר הלאה דור ה-Y קלאסי? יש מצב,אבל זאת המציאות בשנים האחרונות התמקמתי, התעייפתי מהחיפוש יותר נעים לי, בזכות המוסיקה שעוטפת את חיי והרבה בזכות המשפחה וחברים שאני מאוד אוהב אבל בפנים הקול הזה עדיין עולה בי האם זה המקום שלי? האם צריך להמשיך לחפש? אני לא יודע , אבל כרגע אני כאן ״נשאר מקום״ מספר את תחושת הבדידות שלמרות שאתה עטוף ואהוב, משהו בך עדיין רחוק, ומשום מה מרגיש לבד מקווה שתאהבו, בקרוב עוד שירים ואז אלבום שלם. עמרי❤️"

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא