כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

רביב כנר בזאפה אמפי שוני בנימינה – יש בליבי כנר

המופע של רביב כנר בזאפה אמפי שוני, אורחים – אליעד נחום ואבי אבורומי, היינו שם

שנת 2020…זו שנה ששינתה את החיים של כולנו. היינו בסגרים, הייתה אבטלה וכל מה שהכרנו התנפץ לרסיסים אבל לפעמים דווקא החושך יכול להראות את האור כאשר כוכב עולה בשם רביב כנר הפך לקול גדול מאיר הכל.

צבע הקול המיוחד שלו שמגיע עד לשמיים ונוגע ברגש בצורה כ"כ מדוייקת, כבש את ליבה של קרן פלס, כשנפעמה ממנו במהלך ההתמודדות שלו ב"כוכב הבא – אירוויזיון 2019" ואחרי שהודח בחצי הגמר, לקחה אותו תחת חסותה והפכה למנהלת האומנותית שלו.

לא סתם היא הפכה לשופטת הכוכב הבא, כי יש לה את החוש השישי לזהות אומנים עם פוטנציאל רב ולדחוף אותם קדימה, כמו שעשתה עם חברתה הטובה, מירי מסיקה.

אם דיברנו על רסיסים מקודם, אז דווקא הסינגל שיצא בקיץ של אותה שנת 2020, היה לנקודת אור בשנה כ"כ קשה ונגע במדינה שלמה. תוסיפו גם את המגה-להיט "רוצה שלום", בו הביצוע של רביב כנר לקח את השיר עם חתימה פלסית מובהקת לגבהים חדשים, והפך אותו לאחד הזמרים הכי מבוקשים מבין דור האומנים החדשים שצמח בתחילת העשור.

הערב הוא חזר לאמפי שוני בנימינה בפעם הנוספת, כדי לפתוח את הקיץ בתאריך הכי סמלי שיש, ה-1 ביולי, עם מופע מושקע, הפתעות לקהל ואפילו לתת טעימות לקראת האלבום החדש שהוא קרוב לסיום.

התפאורה של הבמה הזכירה לי מה שראיתי בכמה הופעות שהייתי בחו"ל. היו מסגרות LED-ים, שבכל אחת נמצא בתוכה נגן אחד או כמה ואני מתכוון שהלהקה של רביב כנר היא אורקסטרה שלמה כולל כלי נשיפה מלבד השילוש הקדוש של בס-גיטרה-תופים (ולשילוש הקדוש הזה אתם תראו בהמשך עד כמה כנר מחובר לזה מכל הנשמה).

בחלק של "שים פתיח" המסגרות נדלקו אחת אחרי שניה, לפי קצב של תופים ואז שומעים ברקע קטע אלקטרוני של "עושה שלום" ומשם עם הרבה תופים וגיטרות רביב כנר עולה לבמה כמו כוכב רוק ומבצע את "נשלים את הכל" וכבר מהרגע הראשון כובש את אמפי שוני עם צבע הקול הגבוה והעוצמתי שלו.

בדומה למופע של סינרגיה (שסיקרנו כאן), בו הופיע רביב כנר כאורח, הוא לקח את הבלדה המרגשת והפך אותה בעיבוד סוחף ללהיט של רוק אצטדיונים.

רביב כנר ממשיך ברוח הרוקנרול עם עיבוד מפתיע לשיר "מים עמוקים" שמגיע כמו הקודם מאלבום הבכורה הנהדר "רסיסים" ובמילות הפזמון "בן אדם צריך לנשום" ובמיוחד במילה האחרונה, כנר מפעיל מבערים ומרעיד את האמפי עם הקול האדיר שלו.

"ערב טוב אמפי שוני, מה שלומכם?" אמר בהתרגשות ושיתף אותנו בתחושות שלו עד כמה זה מטורף להיות ברגעים הללו על הבמה אחרי הדרך שעשה ושזה תמיד כיף לחזור לאמפי שוני עם סיבוב הופעות חדש לקיץ וזה תמיד מרגש אותו לראות עד כמה הם (הוא והלהקה) מצליחים לגעת בכ"כ הרבה אנשים ולראות את כולם ולמלא את האמפי שוני וזה לא מובן מבחינתו מאליו ומסר את אהבתו הרבה לקהל.

הוא הוסיף שהאלבום החדש בדרך לסיום והשיר הבא הוא מהאלבום הקודם כשהוא מוסיף: "איזה כיף זה להגיד מהאלבום הקודם, כאילו שזה עשרה אלבומים אחורה".

והשיר הבא, גם מתוך "רסיסים" הוא "דומה לך" כשגם העיבוד פה הוא כמו של בלדת רוק לפי הספר ומי שגנב את ההצגה כאן הוא הגיטריסט גל שניידר, שנתן בראש עם סולו גיטרה וירוטואוזי בסגנון אדי ואן היילן ובריאן מיי.

רביב כנר המשיך להפציץ בלהיטים והפעם היה תורו של "צעירים לנצח", כשבמקור הוא שיתף פעולה אצל הצמד "דולי ופן" בדואט עם לירן דנינו. אח"כ הוסיף בכמה מילים"אנחנו נסיים בשיר אחרון ו…סתם! :)" וכמובן שעם מכונת להיטים כמו שיש לכנר, יש עוד מה לראות ובהמשך יש גם הפתעות.

למשל, הסינגל הטרי שיצא בשבוע שעבר "אצלי הכל בסדר", ביקש רביב כנר מהקהל, שיכנסו ליוטיוב ויכתבו בלייב תגובות על השיר עצמו. היה נראה כמה הרגע הזה היה חשוב לו כשאמר שהוא מתרגש, לוקח עוד לגימה ואז אומר בחיוך "אצלי הכל בסדר" (תרתי משמע). השיר החדש נשמע נהדר בלייב ונראה שזה יהיה המגה-להיט הבא שלו שילווה אותו להמשך הקריירה.

עוד הפתעה שהייתה היא ביצוע לשיר שעשה במצעד השנתי בכאן גימל. המגה-להיט, "קרן שמש" של בניה ברבי, רק יצא בקיץ שעבר והפך לאחד הלהיטים האהובים ביותר במוזיקה הישראלית. רביב כנר, שחי את עולם הרוקנרול, לקח את השיר לכיוון של בלדת רוק סוחפת בו הוא מנצל את הקול שלו עד הסוף וגורם למעריצים לקום מהכיסאות, להתקרב לבמה ולגרום להם להשתתף בפזמון כשרגע לפני הוא אומר "עכשיו שוני חזק!".

רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק

תוך כדי הביצוע לשיר "נשרף העולם", רביב כנר מנצל את רגעי התהילה ולוחץ ידיים למעריצים שנמצאים קרוב לבמה ואפילו נותן צ'אנס כשהוא מכוון למעריצה את המיקרופון והיא בקושי יכלה לשיר מילה מרוב התרגשות.

וכמו שאמרנו, יש הפתעות אבל זה יותר חצי הפתעה, כי ידוע שהאורח המיוחד שיעלה לבמה, הוא כוכב המוזיקה הישראלית בעשור האחרון והוא אליעד וכשעלה לבמה, היה נשמע שמדד ההתרגשות היה בשיא אצל המעריצות שהיו באזור הבמה. ביחד הם ביצעו את הלהיט החדש של אליעד, "בין העולמות", שהוא שיר הנושא מתוך האלבום החדש שלו, שיצא ממש לפני חודש וחצי וביחד גרמו לשוני לקום על הרגליים.

רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק

אח"כ ניתן לאליעד להיות סוליקו על הבמה לבצע בעיבוד מקפיץ את המגה-להיט שלו "מסע" ("כשחיפשתי את עצמי מצאתי אותך"), תוך כדי שהוא רוקד על הבמה, מפזר חיוכים ומחלק לחיצות ידיים.

רביב כנר חזר לבמה ואמר לאליעד "אל תלך" ושיתף את כולם על הדרך שנבחרת ישראל הצעירה בכדורגל, עלו לחצי הגמר היורו (הטורניר עד גיל 21) ועם כל ההישגים שיש לנבחרות בכדורגל, תוך כדי הופעות העדכונים הפכו להיות כמו פאנל ספורט. על הדרך סוגר כנר מעגל, כי את שיר "הסיפור הזה" מתוך אלבום הבכורה, "רסיסים", הלחין אליעד למילים של דורון מדלי. חיית רוק כמו רביב כנר, דאג שיהיה פה בהתחלה סולו גיטרה נהדר של אבנר טואג, כשהראשון לא מפסיק לעשות אייר גיטר. באמצע השיר, שניהם נתנו לעצמם לקחת אתנחתא כשישבו ליד התופים והגיטריסטים ונגני כלי הנשיפה המשיכו את הסולו עד שהגיע תורם של כנר ואליעד לסיים את השיר.

רביב כנר מראה עד כמה הוא חיית רוק כאשר הגיטריסט גל שניידר נותן את הסיפתח לשיר "בנקודה שבה נגמר האור" עם מלוא הדיסטורשנים וכשהוא מבצע את הפזמון, עולה עשן כמו בכל מופע רוק שמכבד את עצמו וללא ספק, זה היה אחד העיבודים הכי מטורפים שהיו הערב.

עוד הפתעה נעימה הייתה שהוא ביצע קטע קצר, לשיר "Lift Me Up" (של ריהאנה מהסרט "הפנתר השחור: וואקאנדה לנצח"), בו הוא מראה שהוא יכול לשיר מוזיקת נשמה מכל הלב ושווה לכם לראות את הביצוע שעשה לשיר הזה ביחד עם קהילת העבריים מדימונה במצעד הבינלאומי השנתי של גלגל"צ לשנת 2022.

אמרתי מקודם שרביב כנר הוא חיית רוק? ובכן, הוא הראה עד כמה כבוד יש לו לז'אנר הזה, כשלצלילי הפסנתר של יובל אייזנברג, הוא ביצע את הבתים הראשונים למאסטרפיס "Bohemian Rhapsody" של Queen. מודה שאני בתור רוקיסט היה חסר לי הקטע של הגיטרות, אבל תמיד כיף לראות מישהו שנותן ריספקט את יצירת המופת האגדית הזו.

הבטיחו שיהיו עוד הפתעות נוספות ורביב כנר עמד במילה שלו, והעלה לבמה את הכוכב החדש של המוזיקה הישראלית אבי אבורומי, לבצע שיר חדש אותו כתבו כנר ואבורומי ובביצוע בכורה עולמי כאן בשוני, ואפילו עדיין לא יצא לרשתות הסטרימינג.

רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק

אחרי הפרגונים ההדדיים הם ביצעו את ביחד את מה שיהיה כנראה המגה-להיט הבא שיכבוש את הסטרימינג והשילוב ביניהם גנב פה את ההצגה כשמצד אחד הים-תיכוני של אבורומי הפך לשם דבר, ומצד שני העוצמות של רביב כנר הפכו את השיר החדש לבלדת רוק ים-תיכונית.

אגב, גם אבי אבורומי חולה רוק. כשהם ביצעו את הלהיט של אבורומי "ספרי להם הכל (אל תגידי לי שלא היינו)", זה קיבל עיבוד רוקיסטי ורואים את אבורומי איך הוא נצמד לגיטריסט גל שניידר ומסמן במחוות ריספקט לדיסטורשנים שהוא מאלתר בלייב.

אחרי שהוא הודה באופן אישי לכל אחד מחברי הלהקה, הוא תידלק את הקהל בפזמון של השיר "לחזור" עם "לקחת איתי הכל", נתן לחברים להמשיך לנגן את הפתיח, ונפרד מהם לרגע כדי לרדת אל העם ולעבור בין האנשים בקהל לבצע את בלדת הרוק שכתב והלחין ביחד עם יובל מעיין. בכל פעם שהגיע לפזמון, הוא עצר ונתן הרים את המיקרופון לקהל שיצטרף בקריאות צהלה למילים של הפזמון: "לקחת איתי הכל" ו"ברחתי הכי רחוק".

גם פה, בדומה למה שעשה עם סינרגיה בהאנגר 11, הוא נתן עיבוד רוקיסטי אדיר ללהיט הענק שלו "רוצה שלום", כשהוא פנה לאבנר טואג לקבל עוד קצת דיסטורשנים ואחרי הפזמון השני, מרוב אדרנלין הוא נתן קפיצה עם 2 הרגליים שבסופה נחת על הרצפה (אל תדאגו, אצלו הכל בסדר!) והגיטריסטים אבנר טואג וגל שניידר משלימים בוירטואוזיות את הסולואים אחד של השני ולבסוף, קם כנר לסיים את השיר בעוצמות החייתיות כמו שרק הוא יודע.

רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק

זה נראה סיום אבל יש גם הדרן ופה מגיעה עוד הפתעה. אחרי זמן קצר שהכינו את הסט, רביב כנר חוזר לבמה, יושב על הקלידים, כדי לנגן ולבצע את הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש "כל גיבור נשבר". אחרי כמה דקות שהוא לבד על הפסנתר לבצע את השיר, ממשיך להפגיז עם החברים על הבמה ולבסוף חוזר לקלידים כשרק הוא מנגן ומסיים את מילות הפזמון עם: "מה אתה נזהר? כל גיבור נשבר".

רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק
רביב כנר בזאפה אמפי שוני. צילום אלי ואן רוק

ולסיום, כי אוטוטו מגיע יום ראשון, מגיעים לגרנד פינאלה עם הלהיט ה-מגה ענק בה' הידיעה, לא לפני שהוא מאתר את הבת זוג שלו ומברך אותה על כך שנולד לה אחיין חדש במשפחה. רגע לפני הביצוע הוא גם מודה מקרב לב למעריצים שהגיעו לראות אותו ומבקש מהם בפעם האחרונה להדליק את הפנסים בטלפונים ויצטרפו אליו ל"רסיסים".

תוך זמן קצר, הספיק רביב כנר בקול גדול שמאיר את הכל לכבוש את המצעדים ולהיכנס עם הקול העוצמתי שלו אל לב המיינסטרים הישראלי. הייחוד שלו בלייב זה שבעיבודים לסט-ליסט שלו, הוא מראה עד כמה הוא רוקיסט בדם וחיית במה שבכל שיר הוא לוקח אותו לעוצמה הכי גבוהה שיש, כמו שהוא שר. מכל הערב הזה, נוצרת סקרנות רבה לקראת האלבום החדש שאמור לצאת בקרוב. כשיצאתי מאמפי שוני, הדבר הראשון שהרגשתי זה שיש בליבי כנר.

חברי הלהקה של רביב כנר: אבנר טואג – גיטרה, יובל אייזנברג – קלידים, נדב מלמן- תופים, אורי פלומן – בס, גל שניידר – גיטרה, נתן ממן – טרומבון, אדיר כוכבי – חצוצרה ועיבוד כלי נשיפה

טעימות מהביצועים אמש

 

אלי ואן רוק

אלי ואן רוק, נולד בשנת 1981, בתקופה שבה ז'אנר הרוק הפך להיות כחלק מהמיינסטרים. כפעוט הוא לא היה הולך לישון, אלא אם ההורים היו שמים ברדיו קונצרטים ברקע. בהמשך, נחשף יותר למוזיקה דרך התוכניות של הערוץ הראשון והקליפים המיתולוגיים של פיל קולינס ולהקת יס. ההתגלות לז'אנר הרוק הייתה בגיל 17 ומאז הוא חוקר אומנים ולהקות דרך אלבומים, כתבות, סרטים דוקומנטריים והיה כותב למגירה. באמצע שנות האלפיים נדבק בו חיידק ההופעות החיות, כשהסקורפיונס ופיל קולינס הופיעו לראשונה בישראל ומאז הוא הקפיד להיות נוכח בהופעות רוק של האומנים והלהקות שגדל עליהם, בארץ ובחו"ל ולכתוב על כך. ביום יום הוא הייטקיסט אך משנת 2015 הוא הפך גם לעורך ושדר רדיו. מ-2017 הוא מגיש בתחנת הרדיו "זה רוק" את התוכנית "המופע של ואן רוק", לצד פעילותו ככתב מוזיקה בבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא