כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

רובים ושושנים או Guns N Roses, העיקר רוקנ'רול

להקת Guns N Roses הרימה את פארק הירקון בפעם הרביעית, היינו שם

רובים ושושנים נתנו אמש בפארק הירקון בתל אביב את אחת ההופעות הכי טובות שהייתי בהן אי פעם. לעיני 64 אלף צופים נלהבים וצפופים שקיבלנו מנת רוק בועטת לשלוש שעות סופר מהנות.

חמש וחצי אחה"צ ויחד עם אנשים רבים, גם אני ברכבת תחנת האוניברסיטה שהתקשטה לכבוד המופע בשלטים העוטרים משפטים מלהיטי גאנז'. ריספקט רכבת ישראל שמהירידה בתחנה נתתם הרגשה טובה וחיוכים עוד לפני ההגעה לפארק. בפארק אנוכי מתמקם בגולדן ולא רחוק מהבמה הענקית יחד עם עוד אלפים שכבר התמקמו ומצפים לחימום של איפה הילד כי אם כבר אוירת רוקנ'רול איתם זה הכי בועט וראוי.

גאנס אנד רוזס בפאר הירקון צילום גיא פריבס
גאנס אנד רוזס בפאר הירקון צילום גיא פריבס
גאנז אנד רוזס בפארק ירקון צילום גיא פריכס
גאנז אנד רוזס בפארק ירקון צילום גיא פריכס

חמי רודנר צורח: ערב טוב תל אביב ונדהם לראות מהבמה את הקהל העצום שכבר נוכח, רוקד ומקפץ לצלילי להיטי איפה הילד שנתנו חצי שעה הכי טובה שיכלנו לבקש ואפילו קאבר למונאייג' דיידרים של בואי.

כעת שבע וחצי ועל המסכים מוקרן וידאו קליפ אינטרו מרהיב והלהקה נכנסת לקול צרחות הקהל ופנסי הסלולריים . אישית תחושת התרגשות וצמרמורת כשאקסל רוז, סלאש ודאף כאן בלייב. פיזית על הבמה.

השיר It's So EasyI פותח וזה די מדהים לראות את אקסל רץ מצד אחד של הבמה לצד השני ואת מלך הגיטרות המספר 1 בתחום העולמי בלי שום צל של ספק, סלאש . כשהגיטרות מנסרות את הלילה ואתה נכנסת להופעת רוק עם הלהקה אולי הכי מצליחה אי פעם ואהובה כמובן.

Guns N Roses בפארק. צילום דוד גרנות
Guns N Roses בפארק. צילום דוד גרנות
Guns N Roses בפארק. צילום דוד גרנות
Guns N Roses בפארק. צילום דוד גרנות

אישית, כנער בן 14 נחשפתי לאלבום Use Your Illusion ה1 וה2 . אלבומי מופת שיצאו מתוכם שירים אגדיים שהיוו בסיס לכך שגאנז' כבשה את העולם בסערה. כמובן כמובן הקליפים שנצפו בלופים ב MTV

וההופעה מלפני בול 30 שנה כשהיו כאן בפארק הירקון ודווקא היא היתה פחות מוצלחת. האחרונה מ2017 היתה טובה אבל אתמול היה יערב היסטורי בישראל. קיבלנו את הופעת הפארק הכי טובה שהייתה אי פעם בישראל. אז נכון יש שיגידו כי אקסל רוז בן ה61 כבר לא איכותי בקולו ואפילו מזייף אבל החבורה המיתולוגית שבועטת ומרסקת כאן את הנשמה , שוב יחד ונותנים את כל כולם ומעבר.

הלהיט ה1 כעת ואקסל מזמין אותנו לגונג'ל ואנחנו חייבים למות לטענתו. הוא משתולל וקופץ כמו ילד שמתלהב ואנחנו נסחפים אחריו. שלא נדבר על סלאש כמה הוא עוצמתי בנגינה. מלך הגיטרות.

ערב טוב תל אביב איזרעאל צורח אקסל וכמה מכבד מצידם לחזור הנה ברביעית אם זכרוני לא בוגד בי.

Guns N Roses בפארק. צילום אלון לוין
Guns N Roses בפארק. צילום אלון לוין
Guns N Roses בפארק. צילום אלון לוין
Guns N Roses בפארק. צילום אלון לוין

חזרתי שניה ברשותכם לימי הנעורים ולמועדון זמן אמיתי שהרקיד אותנו בפוגו ולבשנו כמה שיותר שחור. שם נוגנו פרדייז סיטי או נייט טריין ואלו להיטי אצטדיונים מובהקים.

כמובן פוסטרים שלהם היו תלויים על קירות חדרי הקט ואקסל הו אקסל הזכור עם הבנדנה במצח ומכנסי תחתון בשיא הצלחתם.

שיר הנושא מתוך שליחות קטלנית 2 כעת ולי ישר עולות התמונות בראש מהקליפ עם שוורצנגר. Mine Be Could You ואוו פשוט מתרגש ומתענג מכל צליל ומיתר.

בחלקו הראשון של ההופעה, אני מודה שלא הכרתי חלק מהשירים אבל היי אם בסיכומו של מופע מבוצעים 12 רצועות שאתה אוהב ומכיר אז הרווחת.

Guns N Roses בפארק. צילום שלומי פינטו
Guns N Roses בפארק. צילום שלומי פינטו
Guns N Roses בפארק. צילום שלומי פינטו
Guns N Roses בפארק. צילום שלומי פינטו

חייה ותן למות עם הפזמון המרסק ויש מצב שזכינו פה לראותם כי מי יודע אם ישובו שוב.

מלחמת האזרחים נפתחת בשריקה של אקסל למרות חששו שמא לא יצליח לשרוק כמו שצריך והוקדש לאוקראינה . יש לגאנז מעריצים רבים בישראל. חלקם הצטיידו בפלקט לדוגמא: מישהו שכתב בענק גם אני מתופף ואקסל שיתף אותנו בכך.

דאף הבסיסט נותן ביצוע לא רע וחברי הלהקה מטריפים אותנו . רבאק. אגדה בפארק הירקון.

כעת השיר Estranged שמתחיל בקולו המלטף של הסולן ונכנס לנעימת צופים וגיטרות סוחפת שמצמררת את שערות גופך. טירוף שרק להקה אייקונית שכזו יכולה להעניק ויתרה מזו, תכלס זאת המוזיקה הכי אנרגטית וסוחפת, בועטת כמו שצריך. תנו בראש אמר חמי לפני גאנז.

כאשר סלאש נותן את הפתיחה בצורה מדוייקת ל Sweet Child O' mine אני כבר באופורית חושים ואיזה כיף פה להשתחרר מכל הבחינות יחד איתם. תודה גאנז, כשלומדים גיטרה אקוסטית אחד השירים שמלמדים אם לא השיר הוא ללא ספק Patience שגם כאן עבר האקסל שלנו את מבחן השריקות. איזו בלדה נפלאה ז. מהישנים של גאנז.

הקליפ הזכור בראש של גשמי נובמבר שצולם בבית קברות ומראים חתונה שנהרסת עם גשם כבד , עולה לי בבהירות בראש ויחד עם הצילום המוזכר ופסנתר כנף מפלצתי, אקסל שמרקד על הקלידים ומעליו במדרגות שמעל נותנים בראש שאר חברי ההרכב. היה זה לטעמי הביצוע שעשה לי את הערב. ולא אסתיר ממכם את העובדה כי דמעתי בסיומו. כי 30 שנות גאנז כאשר הם יצרו בי פלאשבק לנעורים זה לא דבר שקורה כל יום.

נוקש על דלתי מרום (התרגום של ד. ליטני לשיר הקסום של בוב דילן ) עם הגרסא הכי יפה שהעולם חווה . אלו היו 12 דקות של נקישות גיטרות ותופים לצד שירה שרק אקסל רוז יכול היה לבצע פנומנאלית. תודה.

קח אותי לעיר גן העדן, שם הדשא ירוק והבנות יפות. קח אותי הביתה וזהו הלהיט ההיסטרי שלהם ש נועל שלוש שעות הכי יפות שזכיתי לקבל בעודי חי.

תורים ארוכים ביציאה החוצה מהפארק, כל איש שני נראה לבוש גאנז אנד רוזס וכמה כיף היה פה. רוק בועט לפנים ואגדה שנותנת את כל כולה. הטוב ביותר שלה בישראל לפחות. מכאן הם ממשיכים לרחבי ספרד, אירופה ואיפה לא.

נאחל שימשיכו להיות רלוונטיים מתמיד ואנחנו נתגעגע ונשתוקק להופעה נוספת שלהם. תודה לכל העוסקים בדבר ואל תבכו הלילה כי לא בוצע Don't Cry, גם זה קורה.

כמה רגעים של רוקנ'רול בפארק הירקון

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. "מלך הגיטרות המספר 1 בתחום העולמי בלי שום צל של ספק, סלאש"?
    הכתב נחשף אי פעם לגיטריסטים אחרים מלבד מה שהאכילו אותו ב MTV?
    הפסקתי לקרוא לאחר ההצהרה הזו כי הבנתי שביקורת אמיתית לא תהיה כאן.
    רק בארץ חושבים שהעולם סובב סביב גנז, דילן, פינק פלוייד ורד הוט.
    תפתחו קצת לדברים אחרים חוץ ממה שכל העדר הישראלי שומע ואז תבינו איזו בינוניות הערצתם עד עכשיו.

    1. אוי תנוח. סלאש הוא אייקון. יש גיטריסטים יותר טובים ויותר טכניים.
      אבל הוא לגמרי נמצא בשורה אחת עם דייויד גילמור, ג'ימי פייג', קלפטון ושות'. יש לו סאונד שישר מזהים.
      כשרואים גיבסון לס פול ישר חושבים על סלאש.
      גם אם אתה פוץ מתנשא…

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא