כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

דקלון חתן פרס ישראל בזמר העברי

שר החינוך, יואב קיש, מודיע:
חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי הוא מר יוסי לוי (דקלון)

שר החינוך, יואב קיש, הודיע כי מר יוסי הלוי (המכונה "דקלון"), מחלוצי המוסיקה הים תיכונית הישראלית, הוא חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של הגב' מרגלית צנעני ובהשתתפותם של החברים מר אבי אוחיון וד"ר אורי רום.

ועדת הפרס ציינה כי – "בשירתו דקלון העניק נופך ייחודי לזמר העברי ובה משתקפת אישיותו הייחודית: *נעים זמירות ישראל*.

עוד ציינה הועדה בנימוקים לבחירה כי "דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית וכן הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים.

יש לציין כי ועדת הפרס, בראשותה של הגב' מרגלית צנעני, דנה במועמד נוסף בתחום הזמר העברי -הזמר והיוצר שלמה ארצי, שהעפיל לשלב הסופי, אך הוא בחר שלא לקבל את הפרס. הוועדה, כמובן, מכבדת את החלטתו.

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס.


יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא