כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

מועדון שבלול מציג – Big Band Festival #2

אחרי ההצלחה אשתקד פסטיבל ההרכבים הגדולים חוזר בחופשת חג הפסח, כל הפרטים והכרטיסים

מועדון שבלול שמח להציג את פסטיבל הביג בנד השני של ישראל, בעקבות ההצלחה הגדולה שנחל הפסטיבל הראשון בפסח שעבר.

בארבעת הימים שיחלו בחג השני (12.4) ועד המוצ"ש שאחריו (15.4) יעלו על במת שבלול ששה הרכבים גדולים, מהבולטים שפועלים בארץ, המייצגים מגוון סגנונות ודורות, ואת ההמשכיות של הז'אנר, החל ממוזיקה לריקודים בשנות העשרה והעשרים של המאה הקודמת והסווינג של שנות השלושים והארבעים ועד הג'אז המודרני, וגם מוזיקה עממית-אתנית. הרכבים של 8, 12 16 ואפילו 17 נגנים, עם זמרים אורחים מעולים, ובסה"כ – מצעד מרשים של כשמונים (!) מטובי המוזיקאים שמעצמת הג'אז הקטנה שלנו הצמיחה. לחצו כאן לרכישת כרטיסים.

מה בתכנית?

שמיניית רם ארז- Deep Blue Cello
רביעי  12.4 בשעה 14:00 | דלתות, בר ומסעדה יפתחו מהשעה 12:45

לאחר הופעה משובחת בפסטיבל ביג בנד הראשון, אנחנו שמחים לארח את רם והשמיניה גם בשנתו השניה של הפסטיבל. ארז, מוסיקאי פעיל מאוד בסצנה הישראלית שרגיל לשתף פעולה עם מיטב המוסיקאים בארץ, עובר לפרונט ומציג הרכב מרענן של שמינייה עם עיבודים מקוריים פרי עטו שנכתבו במיוחד עבור הרכב זה.

במרכז ההרכב נמצא הצ'לו, כלי יחודי בעולם הג'אז ורם ינגן בו בצורה מיוחדת. חברי ההרכב הם מהמוזיקאים הטובים בארץ והשילוב של רית'ם סקשן, רביעיית נשפנים וצ'לו יוצר סאונד שלא שומעים כל יום.

ההרכב יארח גם את הזמרת הנהדרת Charlotte Storer (קפריסין).

רם ארז – צ'לו ועיבודים, יונתן קוזלובסקי חצוצרה, יואב טריפמן -טרומבון, עופר שפירא – סקסופון אלט, שני סלובס – סקסופון טנור, יונתן ריקליס– פסנתר, ארן הרדי -בס, יונתן רוזן -תופים. זמרת אורחת שרלוט סטורר

 

האורקסטרה
רביעי 12.4 בשעה 20:30 | דלתות, בר ומסעדה יפתחו מהשעה 19:00

האורקסטרה – תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר למעלה מ 19 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצרתית ופוריה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעתיה של האורקסטרה הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים מציגים את יכולותיהם.

לצד יצירתה המקורית יצא שמה כמעבדת יוצאת דופן. בין האומנים ששיתפו פעולה עם התזמורת נמצאים שלומי שבן, שלום חנוך, חוה אלברשטיין, יוני רכטר, שם טוב לוי, הדג נחש, שלמה גרוניך, אסתר רדא ועוד. העיבודים תמיד נכתבים במיוחד ע"י חברי התזמורת.

יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים, ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות, אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט, טל ורון – סקסופון אלט וטנור, דין צור – חליל, קלרינט וסקסופון טנור, יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון, גיא כיירא – גיטרה, איתמר גרוס – קלידים ופסנתר, מיקי ורשאי – בס וקונטרבס, רון אלמוג – תופים.

 

יונתן וולצ'וק ביג בנד • אורח: אלון אולארצ'יק
שני מופעים בערב
חמישי 13.4 בשעה  19:00  + 22:00 | דלתות, בר ומסעדה : שעה לפני תחילת כל הופעה

לאחר שגדשו את שבלול והלהיבו את הקהל בפסטיבל ביג בנד הראשון בו ארחו את אסתר רדא המופלאה, הביג בנד של יונתן וולצ'וק, ההרכב המסעיר שכל העיר מדברת עליו מגיעים להשתתף גם בפסטיבל הביג בנד השני בערב חד פעמי בו יארחו את האחד והיחיד: אלון אולארצ'יק!

ההרכב מגבש מוסיקאים מופלאים ברמה בינלאומית, שינגנו קטעי ג'אז מתקופות שונות לצד קטעים מקוריים של וולצ'וק בעיבודים ורסטיליים שנכתבו במיוחד עבורם. ההופעה של הביג בנד הינה מפגן עוצמתי ומיוחד של וירטואוזיות מתפרצת, שמשאירה את הקהל עם חווויה בלתי נשכחת.

חגי אמיר, יובל דרבקין, יהונתן כהן, איתי רייטן, רז כרמל, דור בוכריס,  ענבר סלומון, איל ישראלי – סקסופונים , ארד ייני, אסא קוק, מעיין שולק,  יונתן טלסין,  קארין אלוני – חצוצרות, יונתן וולצ'וק, יואב טריפמן,  דור אסף,  אורי דגן, יהונתן פלד – טרומבונים , אלונה יורן, רפאל סגל – גיטרה, יונתן ריקליס, אייזיק גרוסמן – פסנתר, ארן הרדי, טל וסרמן – קונטרבס , עופרי נחמיה, יותם סלופובסקי,  אלאמר קדוש – תופים, אורחת: עמליה ינאי – שירה, אורח מיוחד -אלון אולארצ'יק

 

אברהם פלדר ביג בנד • אורח: קובי אושרת
שישי 14.4 בשעה 20:30 | דלתות, בר ומסעדה יפתחו מהשעה 19:00

הביג בנד הותיק והטוב של מאסטרו אברהם פלדר, עם המיטב שבמיטב נגני הג'אז בישראל, שהותיק בנגניו כבר עבר את התשעים, והצעיר שבהם נולד שבעים שנה אחריו, מגיע לפסטיבל ביג בנד השני עם הזמרים המעולים אלה תדמור-ריז׳י  ודני שגיא ועם אורח מיוחד – המלחין קובי אושרת. התזמורת תצדיע לו ותנגן, לצד קלסיקות ניו אורלינס, גם עיבודים מיוחדים לביג בנד לשיריו היפים של אושרת  (כן, גם הללויה).

כמו תמיד הם ימלאו את במת שבלול עד אפס מקום ויסחפו את הקהל עם מוסיקה מהחיים.

מרטון קם – סקסופון, עמיר דוד – תופים, נחום פרפרקוביץ– פסנתר, יוסי רגב – טרומבון, שי בוקסבאום – טובה, איתמר ארגוב– חצוצרה, אודי צ'ונסטקובסקי -חצוצרה, יובל שפירא– חצוצרה, דימה שורין – סקסופון, מוטי זליג – סקסופון בריטון, יובל דגן – סקסופון , מנצח –אברהם פלדר,  שירה: אלה תדמור ודני שגיא, אורח מיוחד: קובי אושרת

 


ביג בנד הרצליה בניצוחו של גורי אגמון
| אורחת: חן לוי
שבת 15.4 בשעה 14:00 | דלתות, בר ומסעדה יפתחו מהשעה 12:45

תזמורת הביג בנד של הרצליה בניצוחו של גורי אגמון (זוכה פרס ראש הממשלה למלחינים בתחום הג'אז) מגיעה לשבלול לראשונה לפסטיבל ביג בנד לקונצרט מיוחד הכולל מוסיקה של דיוק אלינגטון, קאונט בייסי, ת'לוניוס מונק, ת'אד ג'ונס, קול פורטר, גורדון גודווין וגם נורית הירש – כל זאת בעיבודים מקוריים ומרתקים.

בחלקו השני של הקונצרט תארח התזמורת את הזמרת-יוצרת המופלאה חן לוי (שהוציאה לא מכבר את אלבומה המקורי השני), שתעניק למוסיקה את פרשנותה האישית המיוחדת השואבת השראה מעולמות הפופ והמוסיקה האתנית.

סקסופונים: שרון סידי, עילי שחל, יובל דגן, אמיליו נברה, מוטי זליג, חצוצרות: חיים לימן, אייל יששכרוב, מעיין גלדסטון, אביתר וטשסקי, טרומבונים: רענן אלפנט, רפי קראוז, יובל בלטר, אמיתי פלג, גיטרה: מיכאל קליסקי, פסנתר: חן קוגל, בס: שחר ששון, תופים: רון אבידן, זמרת אורחת: חן לוי

 

מארש דונדורמה
שבת 15.4 בשעה 20:30 | דלתות, בר ומסעדה יפתחו מהשעה 19:00

התזמורת הירושלמית הגדולה  בת שישה-עשר נגנים מגיעה לראשונה לשבלול למופע סיום לפסטיבל כדי לחגוג כמו שרק היא יודעת בערב שכולו גרוב וכלי נשיפה הבונה גשר בין הבלקן וניו אורלינס.

התזמורת חוגגת השנה 18 שנות נגינה ויצירה, בהן הספיקה להוציא 7 אלבומים, ספר ילדים, לשתף פעולה עם ברי סחרוף, שלומי שבן ועוד רבים, להופיע ברחבי העולם ולסחוף אחריה קהל רב אל מסיבות בלתי נשכחות על הבמה וברחוב.

הלהקה יצרה לאורך השנים קול משלה, שמערבב בין המסורות השונות שנגניה פוגשים בישראל: מנגינה ים תיכונית עם גרוב ניו אורלינס, מקצב תימני עם ריפים בלקניים, ויללות כליזמר עם פ'אנק מנענע ישבנים.

אלי פרמינגר, עידן רווה, אבירן בן נאים – חצוצרה, עודד מאיר, ירון אוזנה, לואיזה סלומון – טרומבון, יעקב גורנשטיין, אביתר לוי, אילון טושינר, דני ליבוביץ', אלעד גלרט – סקסופונים, דותן יוגב, נעה סגל, עודד אלוני, יובל קאופמן – תופים וכלי הקשה, אודי רז – סוזאפון

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא