כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה

משנים את כללי המשחק באירוויזיון

על פי הכרזת איגוד השידור האירופאי מהיום עולה כי הצופים ברחבי העולם הם שיקבעו מי יעלה לשלב הגמר ללא התערבות של השופטים הרשמיים, להן יינתן המנדט אך ורק בשלב הגמר. מה הם השינויים? כח לציבור, השופטים יצטרפו בגמר, זכותה צבעה לכל תושב על כדור הארץ.כל הפרטים.

האם משנים את כללי המשחק בתחרות האירוויזיון? האם הכח עובר לציבור ברחבי העולם?? כן, אין ספק בכך.

מהודעה שיצאה היום מטעם איגוד השידור האירופאי עולה כי צופים ברחבי העולם במהלך שלבי התחרות המוקדמים – שני חצאי הגמר, הם אלו שיכריעו בהצבעתם מי המבצעים שיעלו לשלב הגמר. צוותי השופטים הרשמיים של כל מדינה יכנסו לפעולה אך ורק בשלב הגמר.

כך הודיע הבוקר מרטין אוסטרדהל, המפקח הבכיר של תחרות האירוויזיון – "לאורך 67 שנות ההיסטוריה שלה, תחרות האירוויזיון התפתחה כל הזמן כדי להישאר רלוונטית ומרגשת. שינויים אלה מכירים בפופולריות העצומה של המופע על ידי מתן כוח רב יותר לקהל אירוע המוזיקה החיה הגדול בעולם.

בשנת 2023 רק צופי תחרות האירוויזיון יחליטו אילו מדינות יגיעו לגמר הגדול, אקט שישקף את ההשפעה הגלובלית של האירוע, כל מי שצופה בתוכנית, בכל מקום שהוא חי בעולם, יכול להצביע על השירים האהובים עליו.

על ידי שיתוף גם חבר מושבעים של אנשי מקצוע בתחום המוזיקה בהחלטת התוצאה הסופית, ניתן להעריך את כל השירים בגמר הגדול על פי הקריטריונים הרחבים ביותר האפשריים. אנחנו יכולים גם לשמור על המסורת של טיול ברחבי אירופה ואוסטרליה כדי לאסוף נקודות ולהבטיח רצף הצבעות מותח כשהזוכה נחשף רק בסוף ההופעה.'

מי שצופה בשאר העולם יוכל להצביע באמצעות פלטפורמה מקוונת מאובטחת באמצעות כרטיס אשראי ממדינתם, והקולות שלהם, לאחר שיצטרפו יחדיו, יומרו לנקודות בעלות משקל זהה למדינה אחת המשתתפת ב גם בחצי הגמר וגם בגמר הגדול.

קהלים בכל המדינות המשתתפות עדיין יוכלו להצביע באמצעות SMS, טלפון או באמצעות אפליקציית האירוויזיון.

אז צפו להפתעות, או שלא…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא