כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה
כולל וידאו

אבישי כהן מגיע לאופרה

החצוצרן הבינלאומי יקיים מפגש עם שלושה מהרכביו בלווית תזמורת הקאמרטה במשכן האופרה בתל אביב, כל הפרטים

לאחר הצלחתו המופע הראשון של אבישי כהן והתזמורת לפני שנתיים הוא חוזר שוב אל המצשכן לאמנויות הבמה  במסגרת סדרות המוסיקה באופרה הישראלית. מדובר במפגש בין גדול החצוצרנים בישראל ושלושה מההרכבים שלו לבין תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים – הרכב Big Vicious, רביעיית אבישי כהן ודואט מוזיקלי עם יונתן אבישי. המופע יערך בתאריך 8 בדצמבר 2022 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בתל – אביב בניהולם האמנותי של שלומי שבן ואבנר בירון ובניצוחו של מאיר בריסקמן.

כאמור המופע הצפוי יביא בשנית אל במת האופרה שלושה מההרכבים שמוביל אבישי כהן ושורה ארוכה מיצירותיו בעיבודים מיוחדים לתזמורת שנכתבו במיוחד לערב זה על ידי המעבד יבגני לויטס ונבחרו על ידי שלומי שבן ואבישי עצמו. יצירתו המוסיקלית המגוונת של אבישי כהן תקבל פרשנות עוצמתית בליווי תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים ויחד עם ההרכבים של אבישי כהן.

במה מדובר?

הרכב ה- Big Vicious הוא פרויקט שהחל לפני מספר שנים בניו יורק ויצר סאונד מיוחד ואקלקטי – שילוב של רוק&רול, פסיכדליה, גרוב, ג'אז ועוד.  ליצירת פרויקט זה בארץ, אבישי בחר בהרכב לא סטנדרטי של שני מתופפים, שני גיטריסטים והותיר את ההרכב ללא בס, מה שאפשר לנגנים מרחב חדש’ לא אופייני ולהגיע למחוזות חדשים. הפורמט המוסיקלי של המופע מפנה מקום לאינטראקציה עם אורחים מוסיקליים מעולמות שונים ובמופע ישתלב עם תזמורת קאמרית מלאה. חברי ההרכב הם: אבישי כהן – חצוצרה, עוזי פיינרמן – גיטרה  , יונתן אלבלק – גיטרה, אביב כהן – תופים  וזיו רביץ – תופים. הנה הצצה לאחד המופעים שלהם

רביעיית אבישי כהן מורכבת מהפסנתרן הישראלי-צרפתי יונתן אבישי, המתופף הישראלי זיו רביץ החי ופועל על קו ניו יורק-אירופה והבסיסט ברק מורי (מדלן פיירו, קני וושינגטון). ב 2016 יצא האלבום Into The Silence של הרביעייה בלייבל הג׳אז היוקרתי ECM בו אבישי מקליט בשנים האחרונות וזכה לפרסים רבים ביניהם פרס האקדמיה בצרפת ואבישי נבחר לאמן הזר הטוב ביותר של 2016. בשנת 2017 יצא האלבום השני של הרביעייה Cross My Palm With Silver שגרף ביקורות משבחות ולווה בסיבוב הופעות חוצה יבשות שתרם לגיבוש הסאונד הנוכחי של הרביעייה.

דואט עם יונתן אבישי בסוף 2019 יצא האלבום Playing The Room. האלבום חוגג חברות מוסיקלית ארוכת שנים בין אבישי כהן ויונתן אבישי עוד מימיהם כילדים בביה"ס לאמנויות, דרך ההרכב Third World Love  ועד להרכבים המוזיקליים השונים של אבישי. האלבום הוא דואט בין חצוצרה ופסנתר והוא כולל עיבודים מיוחדים להשפעות המוזיקליות המשותפות לשניהם, מ"שיר ערש" של סשה ארגוב, דרך סטיבי וונדר, ג׳ון קולטריין, דיוק אלינגטון ועוד. על אף העובדה שהאלבום יצא בסוף שנת 2019 הוא נכנס לרשימות נבחרי השנה של מבקרי ג׳אז רבים.

 

אבישי מי?

החצוצרן והמלחין  הישראלי הבינלאומי אבישי כהן, מנגן ברחבי העולם כבר מעל 20 שנה. שנים לא מעטות בהן הוא מפיץ את הצליל המיוחד שהחצוצרה שלו מפיקה וכ"כ מזוהה איתו. הקהל בישראל מכיר אותו עוד מימי Third World Love (שהיה מהרכבי הג'אז המצליחים בישראל), מהגיחות שלו להופעות בישראל במהלך השנים, משיתוף הפעולה המוצלח שלו עם קרן-אן ושלומי שבן, מהופעת האורח המפתיעה שלו בהופעה של רד הוט צ'ילי פפרז בישראל, מהפעילות שלו בהרכב המשפחתי 'הכוהנים' (3 Cohens) בו הוא מנגן עם אחיו (יובל כהן) ואחותו (ענת כהן) וכמובן מהעבודה העקבית והבלתי מתפשרת שלו כיוצר ומוסיקאי רב גוני. במקביל לאלבומי הג'אז שלו, הקים כהן הרכב בשם Avishai Cohen &  Big Vicious המשלב רוק'נרול, פסיכדליה, גרוב, ג'אז והכל בסינרגיה יוצאת דופן. בזירה הבינלאומית מעבר לפעילותו כמוביל הרכב הוא מוכר מהרכב הג'אז ,SF Jazz Collective כמי שניגן בסרטו של רידלי סקוט 'אמריקן גנגסטר', כמו כן ניגן עם ליאונל לואקה, מישל נדגאוצ'לו, הסקסופוניסט מארק טרנר, הפרקשניסט זאקיר חוסיין ורבים אחרים. במשך ארבע שנים (ברציפות) כהן הוא בחירת המבקרים של מגזין הג'אז הנחשב DownBeat בתואר "כוכב עולה" בקטגוריית החצוצרנים. לאחרונה נבחר כ"חצוצרן השנה" ע"י שלושה מגזיני מוסיקה חשובים ובשנים האחרונות הוא חתום בלייבל הג'אז היוקרתי ECM תחתיו הוציא חמישה אלבומים עד כה.

הצצה נדירה שתיעדנו את אבישי במועדון האזור עם הטריו Layerz

 

יום חמישי | 8.12.22 | שעה 21:00 |  בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ) | מחירי כרטיסים: 150 – 220 ₪
|כרטיסים בקופת האופרה הישראלית 03-6927777
באתר האופרה הישראלית www.israel-opera.co.il
לינק לרכישה https://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1351&ArticleID=5951

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא