כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסךסיקור הופעות
כולל וידאו

חלום הירח של דיויד בואי – הסרט הדוקומנטרי

מפגש חווייתי בל יתואר עם האמן והיוצר הכי ייחודי שחי כאן עד לפני שנים ספורות – דיויד בואי, סרט הדוקו הכי גדול ומעמיק, כמעט

אמש נכחתי בהקרנת טרום הבכורה של סרטו הדוקומנטרי של הבמאי ברט מורגן – Moonage Daydream אודות דמותו של הזמר והיוצר המנוח דיויד בואי. סרט אשר הופק במשותף בידי החברות BMG, Live Nation Productions ו- Public Road Productions. נמשך לאורך שעתיים ורבע ומציג באמצעות קטעי וידאו נדירים הלקוחים מתוך הופעות, ראיונות, וידאו קליפים ועיבודי מחשב הצצה נדירה אל תוך חייו של דייוויד רוברט ג'ונס המוכר לכל העולם בטייטל הבימתי דיוויד בואי – David Bowie, אשר הלך לעולמו בינואר 2016 והיה זמר, יוצר, שחקן, מפיק מוזיקלי ופרפורמר יוצא דופן בגאונותו.

מדובר במסע אל תוך חייו של בואי הניתן לתאר כמעין אודיסאה קולנועית אותה מלווה קולו של בואי כקריין מנחה בהקלטות שבוצעו עוד בחייו ואושרו על ידו ללוות את הסרט.

הסרט הוקרן לראשונה במהלך פסטיבל קאן האחרון וזכה לתשבוחות רבות, לסטנדינג אוביישן ממושך בסיומה של ההקרנה ואף הוכתר כמרענן הרשמי של האירוע המעונב.

אני עדיין אחוז באותה התרגשות שחשתי אמש במהלך הצפייה בסרט הארוך מאוד, לעתים הקשה לצפייה, המלא בהתרגשות. אומר רק זאת – בין אם אתם.ן נמנים.ות על קהל מעריציו של דיויד בואי ובין אם מבחינתכם הוא מוזיקאי שחי כאן בעבר, אולם אתם מהזן שמוקיר ומכבד יצירות מוזיקליות וגאונות בתחום – חובה עליכם למצוא את הזמן וללכת ולצפות בסרט שהקרנתו הרשמית תחל בישראל בתאריך 15 בספטמבר. מי שאחראי על הבאת הסרט לישראל והפצתו הן טוליפ אינטרטיינמנט – Tulip Entertainment Israel וענקית המוזיקה העולמית וורנר מיוזיק גרופ ( WMG ) באמצעות השלוחה הישראלית.

באופן אישי זכיתי לראות את דיויד בואי, שעל שיריו ואלבומיו גדלתי בזמן אמיתי, בשר ודם כאן בתל אביב כאשר האמרגן שוקי וויס הפיק את הופעתו היחידה של דיוויד בואי בישראל שהתקיימה בתאריך 3 ביולי 1996, פארק הירקון, תל אביב. כן, הייתי שם.

יום למחרת תחילת ההקרנות בארץ יצא לאור באופן רשמי אלבום חדש הנושא את שמו – Moonage Daydream על שם השיר המפורסם מתוך האלבום המופתי – The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars אשר יצא לאור בשנת 1972 (לפני 50 שנה!) והיווה את אחת מיצירות המופת האולטימטיביות של בואי כיוצר הטווה עולמות וחלומות לצד סגנון מוזיקלי חדש שהקדים את זמנו (כמו כל אלבומיו ויצירותיו של בואי שהקדימו את זמנם והטוו מסלול מוזיקלי חדש ליוצרים שביקשו קו מנחה).

בינתיים הוכן עבורכם.ן פלייליסט חצי רשמי בספוטיפיי

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא