כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

א-הא: צפון אמיתי – דוקו בעקבות האלבום החדש

הקרנת בכורה עולמית בתל אביב לסרט "א-הא: צפון אמיתי" העוקב אחרי המסע של חברי ההרכב הנורבגי ליצירת האלבום החדש שיצא בספטמבר כחלק מחייהם בצפון הארקטי.

ההרכב הנורבגי א-הא a-ha משיק סרט דוקומנטרי בשם True North . הסרט אמור ללוות את יציאתו של אלבומם החדש הנושא אותו שם. הסרט יוצא לבתי קולנוע נבחרים ברחבי העולם ביום חמישי ה-15 בספטמבר, עם יציאת האלבום ביום שישי ה-21 באוקטובר. ההקרנה של הסרט בישראל תתקיים לראשונה בתאריך ה- 19 בספטמבר בסינמטק התל אביבי

ללהקה הנורבגית, שהוקמה על ידי מורטן הארקט, פול וואקטאר-סאבוי ומאגן פורוהולמן, היה רעיון להקליט את הסשן הראשון שלהם באולפן הממוקם 90 ק"מ מעל החוג הארקטי ולצלם אותו. לאחר מכן, הפרויקט התרחב להפקה מורחבת, והם הזמינו את התזמורת הפילהרמונית הארקטית להצטרף אליהם.

התוצאה – אלבום וסרט מרהיבים שמפרטים את החזון של הלהקה לגבי חיבור קולקטיבי לסביבה. הסרט עוקב אחר הנרטיב דרך שחקנים המתארים את החיים בצפון תוך תיעוד הלהקה מקליטה את השירים במשך יומיים בבודאו, נורבגיה.

כך מאגן פורוהולמן מהלהקה מסביר – "הצפון האמיתי הוא מכתב מהבית שלנו לעולם. זו היתה סוג של השראה להסתכל על זה כהופעה בתוך סרט שאיכשהו יהיה קשר סיפורי רעויונות שהשירים האלו עוסקים בהם".

הסרט כאמור יוקרן בסינמטק בתל אביב בתאריך 19 בספטמבר בשעה 21:00, כרטיסים זמינים לרכישה כאן

ההרכב הנורווגי הזה שפרץ בשנות השמונים של המאה שעברה במיוחד עם צמד להיטי ענק ש"שברו" את הטלוויזיה וערוץ MTV במיוחד – Take On Me המאוייר ואחיו The Sun Always Shine on Tv, התפרק לחלוטין לפני עשור ושב והתאחד מחדש לפני מספר שנים כשהוא יוצא לסבב הופעות ברחבי העולם בעקבות האלבום האחרון, העשירי במספר שלהם שיצא בשנת 2015 – Cast in Steel, הופיע לראשונה בישראל בקיץ 2018 באמפי פארק ברעננה בפני אלפי מעריצים מאושרים.

הצצה לסרט – טריילר

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא