כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

הולכים על כל הקופה

מסיבת ההיפ הופ והראפ הכי אדירה - "כל הקופה", עם עשרות זמרים וזמרות גב אל גב, היינו שם

אי שם בקיץ 2003 נערך פסטיבל "כל הקופה עשר שנות גרוב" בהאנגר 11 בהשתתפות כוכבי סצנת ההיפ הופ דאז ובין היתר: הדג נחש, שוטי הנבואה, סאבלימינל והצל, מוקי. וגולת הכותרת שב"ק ס' באיחוד חד פעמי. הפיק אמנותית פילוני (דני קרק) שכעת לאחר כמעט שני עשורים מפיק שוב את פסטיבל כל הקופה בהיכל מנורה הענקי ועם כל הכוכבים הלוהטים כאשר התעשייה העכשווית היא עצומה ומשגשגת מיום ליום.

ההיכל נצבע על גוון הפסטיבל ונמכרו חולצות מגניבות ובחלקן שורות מתוך שיריו של רביד פלוטניק ("אל תדליקו אותי", "עכשיו תורי להיות גיבור", "אוי כפרה שלי"),  תקליטים של נוגה ארז ועוד.

בדיוק בתשע בערב מוצאי שבת נפתח הפסטיבל והקהל מתמקם בהדרגתיות.

על במת 360 מרהיבה ביופייה עלו בזה אחרי זה 25 ראפרים שונים בערב עוצמתי שנפרס על פני יותר מארבע שעות ומול קהל אוהב, נאמן ומפרגן ברמות על חלל.

בחלק הראשון שכלל בעיקר שמות חדשים, פורצי דרך, צעירים שנותנים את כל כולם. אולי לא מוכרים אבל מפגיזים נוכחות:  ליעד מאיר, טפאש, עוזאל, הלם תרבות, מבוא הדודאים, אברהם לגסה, אורטגה וסימה נון.

היופי מהפתיחה ועד סיומו של חלק זה, כל כך חזק מול הקהל של משפחת ההיפ הופ שמכיר את כל המילים ונכנס מהר מאוד לווייב הכוללני עם סאונד, באסים וביטים שמעלפים את החושים וגורמים לך לקפוץ מהכסא ולרקוד ללא הפסקה.

בשלב זה ההיכל מפוצץ בכ- 10,000 אנשים נלהבים. רובם צעירים המכורים לתופעה.

המנחה ואחראי על קטעי הקישור, גורי אלפי, הקומיקאי האדיר, שלף פאנצ'ים בצחוק הציני היחודי רק לו: "מסיבת נקניקיות מאחורה" ,"לא ראיתי כל כך הרבה סמים באולם הזה מאז אולסי פרי" ושחסרות נשים במופע .הלהיב והטריף כשעלה עם שני בחורים חסונים ומשוריינים במכונה שיורה חולצות לכל עבר.

אתנחתא לשנייה וקיבלנו מחרוזות משלהבות של שתי חבורות, הלייבל "שיגולה" (די.ג'יי מש, כהן, עדן דרסו ווייבאיש), הופעה מרובעת ובהחלט הפתעה מנצחת. ו"שוחטודה" (די.ג'יי אורי שוחט,לוקץ', סימה, טדי נגוסה, וויבאיש וגם פלד ורביד לשאגותיהם של הקהל).

טדי נגוסה ואברהם לגסה ביצעו יחדיו את "יותר מדי נחמד איתם". הקהל בעננים.

ואז בשימלה לבנה ומכנסיים רחבות וז'קט כשעל במת ה360 מופיע כתר מלך, קבלו את עטר מיינר שהלהיט עם "פרפר", "את" ו"להתעורר" ("רוצה להתעורר בן אדם אחר בעולם אחר..").

עטר הכריז שהיום יצא לאור אלבום חדש שלו.

עם סטייל ונוכחות בימתית כובשת, אקו, הראפרית שבועטת, מוכיחה עד כמה היא נפלאה ויחודית. בין היתר מבצעת את השיר "עיניים אלי" מתוך "המפקדת" של כאן 11.

שקל (אייל דוידי) מרים לקהל עם "רק מרים" ("מאז שאני מכיר אותך אני רק מרים. חפלות מסיבות ג'וינטים צ'יסרים.."). צ'וקוש (עילי רביב) ממשיך את החגיגות שלא נעצרות לרגע.

הפסטיבל שהתחיל חזק, נמשך ומתעצם בהדרגה עד לשיא, הדובדבן שבקצפת. אז נכון, קצת עייפים וכבר אחת עשרה בלילה אבל מרותקים ונפעמים לצלילי ההיפ הופ.

 

כל הקופה כל האמנים

רגע מפתיע היה כשגיטריסט עם מוהיקן ובלי חולצה שכאילו יצא מלהקת פאנק, מופיע עם חבורה שמעוטרת בדגלים שחורים . לא להתבלבל חברים, ועכשיו: פלד, כוכב ההיפ הופ הוותיק עם הראסטות. ביצעו פנומנאלית את "היידה", "מה אני נראה לך", "באסים בבאגז'". וווואווו. להיות נוכח ברגעים אלה עם הקהל האדיר שזועק מילה במילה. פיצוץ אנרגיות. מפגן נצחון אדיר קיבלנו בערב זה לז'אנר שרק משתבח בכל רגע נתון.

נגה ארז, הכוכבת הבינלאומית שלנו, חיית במה ומוכשרת בטירוף, מלווה בלהקתה, ביצעו את הלהיטים , End Of The World, Views והעצימה נשיות מנצחת בגדול יחד עם סימה נון ועדן דרסו עם השיר החדש שלה Nails כשהקהל מריע לה ובפזמון מטריף עם Bump a Bitch בדיוק כפי שנגה תרגלה עימנו טרם הביצוע.

דב פנדה לבן כעת על הבמה, מתפשט ועם ג'ינס וטי שירט לבנה – ג'ימבו ג'יי (עומר הברון) עם להקת ספא הנהדרת העניקו רגעים קסומים והתענגנו עם "סתלבט בקיבוץ" שכובש את תחנות הרדיו, "מאמי אני על זה" (מטורף בפזמון כשהקהל צורח איתם, "יצאתי לצוד את הנאצים"). הלהיט "חתולים" יחד עם סימה נון ("איך לומר לך שאני אוהב אותך..לא מוצא את המילים.."). ג'ימבו עוד יחזור בהמשך.

שני הקינגים של הסצינה. אלו ש10,000 אנשים מצפים לבואם , טונה ורביד פלוטניק. צמרמורות והיכל הכדורסל של יד אליהו מגיע למאני טיים. הכוכבים שמפוצצים אולמות ופארקים ומה לא בסולד אאוט.

טונה (איתי זבולון) עם ניר דנן (הגיטריסט והמפיק המוזיקלי) ושאר חברי הלהקה פתחו עם "רוק 30" וגורי אלפי נתן בית משלו והמתיק את הרגע, "בסיבוב", "סחרחורת" האדיר, "מרפקים", "יא2" וחברו הטוב, רביד התארח ב "עב"מ" בדיוק כמו במקור. "הון, שלטון, עולם תחתון" וההיכל צורח. רגע שלא יישכח.

רביד פלוטניק, מלך הראפ של המזרח התיכון, מופע הסיום הלוהט, בסט מחשמל של להיטים. כולם בלי יוצא מן הכלל, נעמדים ונטרפים יחד איתו. כשהוא מטפס על מערכת התופים, רקד והשתולל עם הבסיסטית וניר דנן, הרעיד את ההיכל עם "בור ועם הארץ", ביקש יפה שלא "נדליק אותו" עם "אל תדליקו אותי", "האזרח הקטן" ששימח יחד עם תמיר בר (שם טוב האבי?) וסיים עם ג'ימבו ג'יי בביצוע ל"סמוראי". בסיום, ללא הגברה, הרגע המצמרר של סיום המופע כאשר שניהם מצדיעים בגאווה לקהל האלפים והשעון מראה קצת אחרי השעה אחת בלילה.

ההיפ הופ הישראלי בנקודת שיא . ההוכחה היא פסטיבל כל הקופה. מופע ניצחון במרתון של עשרות ביצועים ללא הפסקה. קצת יותר מארבע שעות של שכרון חושים. מטורףףף.

כל הקופה, כל הקהל

ולסיום וסיכום – כל הקופה, כל הסטוריז בקליפ אחד

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא