כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

נועם בנאי אף פעם לא לבד

מופע השקת האלבום החדש של נועם בנאי "אף פעם לא לבד" בזאפה הרצליה, עם אורחים חשובים מאוד...

ערב חמים בימים שרביים שכאלה, האביב כבר פה וזה זמן מצוין לפרוח עם הבנאי החדש בערב אינטימי וחשוף ומלא רגש.

נועם בנאי. צילום יניב לוי
נועם בנאי. צילום יניב לוי

נועם בנאי (30),זמר, פזמונאי ומלחין. נשוי ליעלי ואבא לדוד.  בנו של הזמר, מאיר בנאי ז"ל. ב2017 נולד אלבום הבכורה "זה יבוא" שכתב במהלך טיול בהודו. זכה להשמעות רבות ברדיו וכלל את הלהיטים "קטנים", "עץ אלון" דרך הופעות בכל הארץ וגם בפסטיבלים גדולים. אלבומו השני שיצא ב2019 וזכה לחיבוק חם מהקהל ולביקורות מפרגנות.

 

ההופעה נפתחת עם "קטנים" מאלבום הביכורים שלו, עליו אמר אביו ז"ל, "זה שיר שאם אני הייתי מוציא אותי בצעירותי, הוא היה יכול בקלות להיות כמו "גשם". "עד שהגעתי אלייך" כעת ובאולם שהתמלא וגדוש במשפחות, צעירים, מבוגרים וגם ילדים, מורגשת אוירה קסומה ונורא מרגשת עם קולו הענוג של נועם שנותן הרגשה עילאית וסופר כשרונית.

 

"רעידת אדמה" מאלבומו השני "להרפות", נתן ביטוי לשיעור ביחסים, מעין שגרה בנאלית והפניית עורף מתשומת הלב ועיסוק של כל צד בענייניו. "כשהכל מתפורר, אני צריך עזרה, רגע יציב, רגע רעידת אדמה".

התכנסו כאן להשקת האלבום השלישי, "אתה אף פעם לא לבד" והסנונית הראשונה מתוכו, מתנגנת עכשיו, "אהבה זה לא מספיק" שאת ההשראה למילים הוא קיבל מסיפור מיוחד על הנחת תפילין ולפי הרב שלו, איתמר אלדר, שגם חיתן אותו, המחויבות בשגרה היא הדבר שמוכיח את האהבה האמיתית שיש לו לה' כי היא הדרך הכי אמיתית שאפשר להביע דרכה אהבה עמוקה.

מתארגנים טיפה והיוצר מזמין לבמה את חברו הירושלמי, המוכשר רצח, הנפלא, עידן עמדי. "אני רוצה" של עידן בפתיחה והמילים מהדהדות בקולותיהם הנדירים של הצמד, " אני רוצה לשיר, לצרוח ברחובות העיר, לכתוב לך שיר אחד שתחשבי שהוא מושלם."

עידן מספר על ההבדל בין בית הכנסת של עמדי לבנאי בירושלים ונועם על החברות האדוקה ביניהם. הביצוע השני של השניים ל"חלק מהזמן", להיטו של עמדי, השריש חיוכים רבים באולם וסאונד מהמם. "לא הכל או כלום" מהנוכחי, מבוצע עם עידן ועליו סיפר בראיון שכתב אותו לעצמו, כי תמיד יש תחושה במוזיקה שרוצים להגיד משפטים מפוצצים כדי למשוך את תשומת הלב, אבל לא הוא ,שלא מאמין שיש רק שחור ולבן, שתמיד יש גם משהו באמצע.

נועם בנאי ויחדם עמדי. צילום יניב לוי
נועם בנאי ויחדם עמדי. צילום יניב לוי
נועם ואביתר בנאי. צילום יניב לוי
נועם ואביתר בנאי. צילום יניב לוי
נועם ואביתר בנאי. צילום יניב לוי
נועם ואביתר בנאי. צילום יניב לוי
נועם וארז לב ארי. צילום יניב לוי
נועם וארז לב ארי. צילום יניב לוי

נועם וההרכב ממשיכים עם "להרפות" ו"אל מסתתר" (במקור מתוך פרויקט צמאה) למילים מתוך הנביא ישעיהו והלחן של חב"ד. שיר נפלא. "עץ אלון", השיר הראשון שאי פעם הוציא, ונשמעו צלילי פופ, אתניים יפים.

שיא הרגש כעת כשעולה להתארח לשלוש שירים, הדוד, הגאון , הכוכב המרגש, אביתר בנאי ו"אבא" פותח את האירוח. פה זלגו לי דמעות והתרגשתי מהביצוע של הבנאים. סופר מיוחד וקסום.

"אביה, שר יפה הבן שלך, אמרו לי מאחורה ", אמר אביתר בהתייחסו לאחיינו שעל הבמה ו"יש לי סיכוי", היצירה המופתית מבוצעת בעיבוד קצבי ויפהפה , ממש שונה מכל הביצועים ששמענו עד כה. נועם סיפר בהקשר לשיר זה : "במסעי בהודו, עשיתי סיבוב הופעות והפוסטרים שנשארו תלויים שם לכמה שנים, סיקרנו מאוד את אניטה, זמרת מדרמסלה, מורה לפיתוח קול שיצרה איתי קשר והפתיעה ושרה בעברית את השיר הזה ולא מזמן שרנו אותו יחד בתקופת הקורונה."

"אף פעם לא לבד" שמוקדש לאביו, מאיר ז"ל (במקור דואט עם אהוד בנאי), סוגר את האירוח עם אביה לביצוע מופתי ומיוחד. השיר נכתב כהתבודדות והרגיש נועם שאבא ז"ל מדבר איתו. ממש רגע אינטימי. נכתב בין דמעה לדמעה, בין דיבור למשפט. בהחלט שיר עוצמתי ויחודי.

הזמר מספר שבשלהי הקורונה, לאלבום צו השעה, ביצע יחד עם לאה שבת את "מה אעשה" של ארז לב ארי שנקרא על ידו מהקהל לבמה לביצוע משותף. הרווחנו אורח קסום נוסף בערב רווי טונות של רגש. כמה אושר. ביצוע מרטיט של השניים.

נועם רומז לנו שמתקרבים לסיום ומי שבא לו להישאר באווירה שמחה , יכול בכיף לצאת אחרי השיר הבא כי לאחריו יגיחו שני שירי סיום עצובים שמאוד קרובים לליבי.

"בסוף זה תמיד שמח" הקפיץ את הנוכחים בטיפה דאנס בין המלנכוליות. שיר שנכתב, כמדומני, ליעלי, אישתו. " תמיד את באה, את המזל שלי. כשזה כואב, את התרופה שלי לנפש."

נועם בנאי והלהקה. צילום יניב לוי
נועם בנאי והלהקה. צילום יניב לוי

הדרן קצר, מתארגנים קלות וזוכרים ואוהבים רבות את מאיר בנאי ז"ל כשנועם מבצע את "אצלך בעולם" הקסום (שמבוצע אצל "היהודים" כמעט בכל הופעה) באלגנטיות שירה כובשת ורגשנית.

הסיום עם "בלילות" מהקיץ האחרון היה יפהפה והנפש מתגעגעת לאהבה ישנה.

גיטרות: מיכאל הרשליקביץ'. קלידים והפקה מוסיקלית:  נעם פוקס.

תופים: עופר לוי

נועם, לראשונה ראיתיך היום בלייב והתרגשתי מאוד. סיפקת מופע שמשופע ברגשות והנפש רקדה במחוזות הלב. נורא הזכרת לי את אביך בקולך הענוג ולעיתים גם את אביתר. טוב, נו, איך אומרים..? הכל נשאר בשבט בנאי.

 

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא