כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותחדשות רוק
כולל וידאו

למיה יש תערוכה

כנסיית השכל חוגגת 30 שנות פעילות בתערוכת צילומים ואירועים נוספים

לכבוד 30 שנה להקמת להקת כנסיית השכל, אחת הלהקות האהובות עלינו כאן בבלוג, תתקיים בין התאריכים 26 במרץ- 30 באפריל, הבית הסקוטי, יפו תערוכה בניהולה האמנותי של האוצרת קרן בר-גיל. במסגרתה יוצגו כרזות, חולצות, כתבות מהעיתונות, כרטיסים להופעות משנות ה 90, צילומים של חברי הלהקה לאורך השנים, והדיסקוגרפיה של הלהקה – כל האלבומים והסינגלים, כולל עטיפות והצגה גראפית של מילות השירים.

התערוכה תסקור את ההיסטוריה של הלהקה, מתחילת הדרך במתנ"ס בשדרות, הקומונה באלנבי, דרך הפריצה הגדולה, ההופעות ההמוניות, לרבות שיתופי הפעולה עם אמנים מובילים כמו אהוד בנאי, ריטה, ואיפה הילד.

חלק נוסף בתערוכה, 'אמנים מגיבים לכנסיית השכל', בו יציגו כ- 20  אמנים מהשורה הראשונה יצירות המתכתבות עם שירי הלהקה: בועז אהרונוביץ יציג צילום המתייחס לשיר 'עושים אהבה', שגית נמיר תציג שולחן אוכל בתגובה ל'שיר מהגן', איתמר שימשוני יציג עבודה בתגובה ל'מיה יש אקדח' ואלון קדם יציג ציור בתגובה לשיר 'איך זה מרגיש'.

התערוכה היא יריית הפתיחה לשנת ה 30, ואחריה מתוכננת סדרת מופעים מיוחדים ברחבי הארץ.

על הכנסייה

להקת כנסיית השכל נוסדה בתחילת הניינטיז בשדרות. למרות שהרכבה המקורי מעת הקמתה השתנה, כנסיית השכל מעולם לא התפרקה, והיא למעשה הלהקה היחידה בארץ שהוקמה באותה התקופה ועדיין פועלת ברציפות, מופיעה ומקליטה חומרים חדשים. מאז 2007 חברים בלהקה: יורם חזן (שירה, גיטרה, סקסופון), רן אלמליח (כותב, מלחין, גיטרה בס, שירה), דויד רז (חשמלית), עמי רייס (קלידים, אקודריון) דניאל זייבלט (תופים).

על האוצרת

אוצרת התערוכה קרן בר-גיל אוצרת אוספים מובילים בישראל, ועובדת עם אמנים ואספנים בארץ ובעולם. בר-גיל אצרה תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות. היא מייצגת בישראל את האמן האמריקאי ספנסר טוניק, שמצלם עירום המוני ברחבי העולם והייתה ממפיקי הצילום בים המלח ב 2011 וב 2021.

בר-גיל גם עוסקת בחיבורים בין אמנות ואוכל והוציאה את הספר "מדיה מעורבת", המציג 50 שפים ואמנים מהשורה הראשונה. היא הקימה את פרס קשת, בשיתוף מוזיאון הרצליה, פרס המעניק לאמן/ית מבטיח/ה תערוכת יחיד במוזיאון הרצליה באוצרות של אוצר/ת משמעותי מחו"ל.

כך קרן על התערוכה – "אני מעריצה את הלהקה מאז שחזרתי מלונדון, ובתקופת הקורונה הזמנתי אותם להופיע אצלי בחצר. התיידדנו, הם נכנסו לי ללב עם האותנטיות שלהם והצניעות, ובעקבות שיחות איתם עלה הרעיון לאצור תערוכה לרגל 30 שנה להקמתה. כשגרתי בלונדון, ביקרתי בכמה וכמה תערוכות כאלה שעסקו ברוק ורציתי לאצור פרויקט שלא נעשה לפני כן בארץ".

התערוכה מתאפשרת בין היתר לחסות של חברת AppsFlyer חברה שמפתחת טכנולוגיות לייעול פעילות שיווקית, שבעקבות המשבר של עולם התרבות בתקופה הקורונה, התגייסה לתמוך בתרבות מקומית, ובאמני הבמה בפרט, ושמחה לעזור ללהקה ישראלית להציג פירות של 30 שנות יצירה.

 

"למיה יש תערוכה", אוצרת קרן בר גיל,  26 במרץ- 30 באפריל, הבית הסקוטי, יפו. הכניסה חופשית. להופעות הקרובות של הלהקה ורכישת כרטיסים לחצו כאן.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא