כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

עדן בן זקן – כמה שנים

הזמרת עדן בן זקן משיקה הבוקר שיר חדש - "כמה שנים", האזינו

האמת, מה שתפס אותי באופן מיידי במהלך האזנה לשיר החדש של עדן בן זקן – "כמה שנים" אשר נכתב בידי צליל קליפי שגם הלחינה עם ליאור אברמוב בהפקתו של יעקב למאי, הייתה התזמורת, חשתי כי אני טס מאה שנה לאחור בזמן לאולם אלהמברה בשדרות ירושלים ביפו שנקראו באותה עת בשם – "שדרות המלך ג'ורג" על שם המלך הבריטי שחייליו זה מכבר כבשו את חבל הארץ הזה. ועל מה אני מדבר בכלל? – אום כולת'ום נתנה הופעה חד פעמית באולם המיתולוגי הזה עם תזמורת לפי כל הכללים של התזמור הערבי הקלאסי, עשרות נגני כינור וחלילים.

פתיחה מרשימה לשיר מוביל למקצב רקיד בסגנון דבקה ים תיכונית גלילית של המאה העשרים ואחת, כל אלו מהווים מצע רך ונגיש לטקסט המורכב בלשון עממית לאהבה, אהוב, שהלך עם אחרת, הנוסחה המוכרת והידועה לרומנטיקה מתבכיינת על אהבה שנפצעה ולב שנשרף.

האמת? עם כל המלודיה והעושר הניגוני, אולי היה עדיף שעדן תשיר את המילים בערבית ואפילו תצרף אליה לדואט את אחת הכוכבות המרשימות מהסצנה הישראלית ערבית, אבל זו דעתי. בסופו של דבר מדובר בשיר נשמה המזכיר לעדן את השירים שעליהם גדלה ומהם שאבה את השראתה המוזיקלית.

כך עדן הבוקר עם יציאת השיר החדש – "בוקר עם טעם של פעם. המון זמן אני חושבת איך להביא שיר שיחזיר אותי למקורות, לימים שהייתי ילדה והייתי שומעת רק שירים כאלה. אז ישבתי עם צליל וכתבנו את זה ביחד בהשראת התקופה שבה היינו ילדים שמתאהבים ומתאכזבים בו זמנית ואני בטוחה שהמון אנשים יכולים להזדהות עם השיר הזה"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא