כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי – האלבומים שהאזנו להם

אסופת אקלקטית של ארבעה אלבומים שנתנו להם רגעי האזנה, הצטרפו

מה יותר טוב מאשר לנצל את שעות השבת החורפית להאזנה לכמה אלבומים שאהבנו, הדגש הפעם ניתן יותר לאינסטרומנטליות ופחות ללהיטי רחבות ומצעדי השמעות, הכינו לעצמכם.ן כוס תה מתובלן ועוגיה או תמר לח, יוצאים לדרך בין סגנונות צלילים וחלומות.

ירון גרשובסקי – Transitions

ירון גרשובסקי הוא ללא ספק אחד מבחירי המוסיקאים הישראליים שהצליחו ברמות הגבוהות ביותר בעולם. המוסיקאי המוכשר הזה (שחיבר בין השאר את שיר הנושא של :ניקוי ראש") מכהן מזה שנים ארוכות כמנהל המוסיקלי ונגן הקלידים של להקת העילית "מנהטן טרנספר". לצד פעילות ענפה בתחום ההפקה, כתיבת פסי הקול והופעות עם שלישיית הג'אז שלו. השבוע ראה אור אלבום הסולו החדש שלו Transitions. באלבום זה השלים ירון מעגל כשהצליח לאגד באלבום אחד את מגוון הסגנונות בהם הוא שולט ביד רמה. אילוצי הקורונה והסגרים של הגלים הראשונים הביאו אותו להקליט עם מוסיקאים אחרים מהאולפנים הביתיים שלהם והתוצאה מרהיבה. הוא מלהטט בין קלאסיקות ברזילאיות של ג'ובים ומגיע לשיאים בקלאסיקה של סיימון וגרפונקל Scarborough Fair אותו הוא מטיס ישר לשמיים בביצוע שמציג תפיסה מוסיקלית ייחודית לשיר שבמקור נכתב לגיטרה.

לצידו של ירון המנגן בפסנתר מצויים בוריס קוסלוב, נגן הבאס והווקאליסטית אוברי ג'ונסון.

 

תמר אייזנמן – Rain & Dirt

מדובר באלבום שישי למוזיקאית והיוצרת תמר אייזנמן המתגוררת בניו יורק ומופיעה לסירוגין בישראל ובארה“ב. האלבום החדש נולד תוך כדי מפגש חד פעמי של תמר באולפן בניו יורק עם המתופף רע מוכיח ונגן הבאס יונתן לוי אליהם נוספו בהמשך צליליו של הצ'לניסט יועד ניר. האלבום כולל 11 שירים עליהם אומרת תמר – ”ניסינו לדבר את זה, אבל היה יותר מובן לנגן את זה. קצת משונה לחזור אל אלבום שיושב מוכן שנה וחצי. בגיל של הבת שנולדה לי. החיים זה מה שקורה בזמן שאת עסוקה בלתכנן תכניות, או משהו כזה. תכננתי הכל, אבל אז כידוע הגיעה הקורונה, בחודש תשיעי בדיוק כשהסתיים טור מקסים באיסט קוסט, היה צריך לחשב מסלול מחדש. הכל נעצר אבל אצלנו הכל רק התחיל, תחושה מוזרה של חוסר סנכרון, לא יכולתי לנצל את הקיפאון בחוץ ליצירה בפנים. ניו יורק קפאה ואצלנו היה חם וחי, הכי חי שאפשר לדמיין, ואי אפשר לדמיין את זה.“

 

אליקו "בס" מועלם – Moalem

זהו אלבומו השני של אליקו "בס" מועלם, מוזיקאי ישראלי בן ליוצאי עירק המשלב ביצירותיו השפעות מתוך ניגוגים מסורתיים מבית אבא לצד השפעות שנאספו במהלך טיולים ביבשת אפריקה ובמזרח הרחוק.

מדובר בעשרה קטעים חדשים בשלל סגנונות, ברובם הם אינסטרומנטליים ובחלקם מתווספת שירה. ישנם כאן מסעות הנעים בין ניגוני מקאם לצד מקצב אפריקאי. האזנה לפיוז'ן שאליקו יוצק עם נגניו לתוך הרצועות עשוייה להיות מהפנטת עד כדי ריחוף, היזהרו…

 

צליל דנין – רעבה ועצבנית

צליל דנין, או בטייטל הבימתי שלה – Tzlil, מצוייה בעולם המוזיקה והיצירה שנים רבות, הן כמפיקה ומי שמצוי מאחורי הקלעים והן כיוצרת מבצעת בזכות עצמה, אלבומה החדש "רעבה ועצבנית" כולל עשרה שירים שצליל כתבה, הלחינה ומבצעת בעקבות עבודה משותפת עם מספר מפיקים מהמוכשרים שקיימים כאן, ביניהם מצויים ניר דנן, עידו מימון, עטר מיינר ואריאל טוכמן. צליל לוקחת את המאזינים לסיפוריה האישיים הכוללים בין היתר אהבות נכזבות לצד תקוות וצמיחה אישית מחדש. הסגנון של צליל הוא מאוד אקלקטי באשר הוא נע בין ימתיכוניות קלאסית לשירי פופ קופני ועד היפ הופ עכשווי. באלבום מתארחים גם שני יוצרים – רן דנקר ועטר מיינר – הוכחה ניצחת לאקלקטיות מוזיקלית מדהימה שמשתלבת יחדיו.

צליל תחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 22 לפברואר 2022 (כעת תמירו זאת למספרים בלבד…)

כך צליל רגעים ספורים לאחר הוצאת האלבום לאור – "אני רעבה ועצבנית לא מפחדת להודות שיש לי מצבי רוח, שלפעמים אני בטופ ולפעמים אני חלשה. לפעמים מרגישה מהממת ולפעמים עולה בושה. אלבום חשוף מתקופה חצי מוארת חצי חשוכה. אני רעבה ועצבנית רוצה לכבוש את העולם. האלבום מוכן שנתיים אבל אז הגיעה הפרידה ואז הגיעה הקורונה ועכשיו סוף סוף כל הסיפור מתחבר לאלבום ומופע אחד ומיוחד ואמן שאביא כבר ת'אחד יש תאריך ויש גם אולם – 22.2.22  – בארבי – מופע השקה. הולכת להביא את זה כ"כ טייט תהיו בטוחים  שהולך להיות בבארבי נ י י ס !!!!!!!"

איוונט – https://www.facebook.com/events/301780018551486/

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא