כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות

פסטיבל החורף #4 בהיכל התרבות יוצא לדרך

גם השנה תצויין עונת החורף בהיכל התרבות בפסטיבל עם שלל מופעים, 4 ימים, 3 אולמות ועשרות אמנים ישראליים מובילים, כל הפרטים

זו השנה הרביעית בה מתקיים פסטיבל החורף בהיכל התרבות, אירוע שהפך לאחד מסממני התרבות החשובים. הפסטיבל שימשך החל מתאריך 26 בינואר ויחתם במוצאי שבת 29 בחודש יארח שלל מופעים באולמות השונים בהיכל התרבות בתל אביב.

באולם לואי

מופע הפתיחה – "כמו עץ השדה" לכבוד יצירתו של המשורר נתן זך יכלול את המוזיקאים הבאים – בהשתתפות (לפי הא"ב): אסף אמדורסקי, יוני רכטר, כנסיית השכל, נורית גלרון, קרולינה, רונה קינן, ריקי גל, שלומי שבן, שלום חנוך.

אחינועם ניני בהופעה חגיגית המציינת 30 שנה לצאת האלבום "רחל ולאה" ו- 10 שנים לצאת האלבום "ארץ שיר". "רחל ולאה" האלבום הנמכר והמצליח ביותר של אחינועם וגיל דור הכולל שירים שהפכו לקלאסיקות כמו: "בואי כלה" ," קרן אור" ,"אורי", "מריונטות "אילנות", "מבט עיניך" ועוד. האלבום יבוצע לראשונה במלואו לאחר יותר מ – 25 שנים! בשתי הופעות אלה, תבצע אחינועם גם קלאסיקה ישראלית מתוך האלבום " ארץ שיר","וביניהם", "היו לילות", "בראשית", "שיר משמר" ועוד.
על הבמה עם אחינועם הרכב נגנים גדול ובראשם שותפה ליצירה לאורך השנים – גיל דור – גיטרות, ניהול והפקה מוסיקלית, רוסלן סירוטה – פסנתר וקלידים, גדי סרי – תופים וכלי הקשה, אור לוביאניקר – בס. רביעיית מיתרים – ניצן קנטי, גילי ריבקין, גילי רדיין שדה , גל ניסקה.

החברים של נטאשה יארחו את שלומי שבת במופע מופע מיוחד לפסטיבל. המופע יעלה בהפקה מקורית ומרהיבה עם כל הלהיטים שכבר מזמן הפכו לקול של דור שלום: "עוד נגיעה", "נאמר כבר הכל, מלנכולי, פרדי על הבוקר, שיר אחר, על קו הזינוק, אני לא רוקד כשעצוב, קוק בצהריים, מיליוני אנשים לבד, שני סיפורי אהבה, יש זמן ועוד..

תיסלם תחגוג 40 שנה לאלבום המיתולוגי "רדיו חזק" ותארח את מאור כהן ופיטר רוט במופע מיוחד לפסטיבל. ב- 16 בינואר 1981 , יצא בחברת התקליטים CBS אלבום הבכורה של תיסלם, "רדיו חזק" שהימם את תעשיית המוזיקה של ישראל דאז .האלבום שהופק ע״י חברי הלהקה שהיו אז רק בני 22, פרץ גבולות ויצר סטנדרטים חדש ברוק הישראלי. זה היה אלבום רענן בכתיבה, באנרגיה, בהפקה המוזיקלית ובוויזואליות החצופה שלו ונמכר במספר שיא של מעל שישים אלף עותקים. שנת 1981 היית ה ללא ספק השנה של תיסלם שזכתה בתואר להקת השנה והשירים ״לראות אותה היום״ ו ״רדיו חזק״ הובילו את המצעד השנתי במקום הראשון והשני.

אבישי כהן והתזמורת הפילהרמונית הישראלית בהופעה חד פעמית מיוחדת לפסטיבל. ב מהלך שני העשורים האחרונים, הבסיסט, זמר והמלחין, הג׳אזיסט בעל החזון והחדשנות אבישי כהן, רכש מעמד של אחד מגדולי נגני הבס בדורו. לצד התזמורת יופיעו – אבישי כהן – בס ושירה, אליכין שירינוב – פסנתר, רוני כספי – תופים.

באולם צוקר

אלון עדר ולהקה במופע מיוחד לפסטיבל. אחרי הפריצה הגדולה עם "קצת אהבה לא תזיק", "שיר לאמא" ו"אישה שלי" שהפכו את אלון עדר לאחד היוצרים הבולטים במוזיקה הישראלית, שיתופי פעולה רבים ומגוונים והאלבום "משתלבים בנוף" שזכה בפרס אקו"ם אותו כתבו והלחינו אלון וכל חברי הלהקה, ממשיכה החבורה המוכשרת והייחודית הזו לחרוש את הארץ בהופעות ולפזר אבקת קסמים של מוזיקה משובחת. בניצוחו של עדר, הלהקה הכוללת אף כלי מיתר ונשיפה, מביאה איתה רגישות אינסופית וניסיון מוזיקלי עשיר, מציגים רוקנרול קלאסי מושפע מהרוק המתקדם של שנות השבעים בישראל בשילוב מוזיקה אלקטרונית ושחורה, לצד שירי משוררים מלאים בהומור. הכישרון מתפרץ בחן ואמת שיוצאים בכל פעם, והופכים כל הופעה לשיכרון חושים של אהבת מוזיקה, רגש ומקצב מסחרר ועשיר.

עקיבא במופע מיוחד לפסטיבל. אחרי שסחף את המדינה עם להיטי הענק "אל תעזבי ידיים", "פשוטים", "אתה הולך איתי" ו"שלום בבית" עקיבא מציג מופע חדש לרגל יציאת אלבומו החדש "אל תעזבי ידיים" שיצא לקראת חגי תשרי. מופע שהוא מסע מוזיקלי נוגע ללב ומלא ברגש שלא ישאיר אתכם אדישים. ההופעה של עקיבא היא חוויה מרגשת בזכות השילוב בין הטקסטים הרגישים והפשוטים, הקול הנדיר שלו בעל המנעד הרחב והמוזיקליות שלו ושל הלהקה שאיתו.

סינגולדה וחברים – מופע לגרי אקשטיין ומיוחד לפסטיבל. לפני יותר מעשור סינגולדה, הגיטריסט הוירטואוז שליווה ומלווה את גדולי אמני ישראל, החליט להביא לקדמת הבמה את יכולותיו, סיפורו האישי ואת השירים הכי גדולים בעולם שמבוססים על גיטרות במופע סוחף, מרגש ומהנה לקהל מגוון שכמותו כמעט ולא רואים בנוף שלנו. במופע המצליח שכבש כל במה ואמפי תיאטרון בלי הרבה רעש ומהומה, סינגולדה מנגן עם חברים וזמרים מוכשרים שלימים פרצו גם הם ועברו לקדמת הבמה, את המוזיקה שממנה צמח כמו שירים של דיפ פרפל, ביטלס, לד זפלין, אריק קלפטון, כוורת ועוד.

חמי רודנר וערן וייץ מארחים את דני רובס במופע מיוחד לפסטיבל. בתקופת ההתכנסות שנכפתה על כולנו בימי הקורונה, אמנים רבים יצרו צורה חדשה של תקשורת אינטימית עם הקהל. בהשראת התקופה הזו, היוצר חמי רודנר והמוזיקאי ערן וייץ הקליטו יחד אלבום אקוסטי של שירים ישראלים אהובים באנתולוגיה אישית מרגשת – "אף פעם לא תדעי" של שלמה ארצי, "עיניים זרות" של רונה קינן, "מביאה הכל" של שלום חנוך ועוד רבים ואהובים. 18 השירים, בסך הכל, היוו השראה לשם הפרויקט – חי שירים. בין שירי האלבום גם "פנים ושמות" של דני רובס, שיתארח בעצמו בהופעה החגיגית למפגש ובו ביצועים אינטימיים משותפים לשני היוצרים.

טריפולי – ערן צור • שלומי ברכה • דני מקוב במופע מיוחד לפסטיבל. צור, ברכה ומקוב, הם מהמוזיקאים הוותיקים והפעילים במוזיקה המקומית וחברים טובים שכמובן חלקו במות רבות לאורך השנים. עם הגעת הקורונה והקיפאון בזמן יחד עם עצירת ההופעות, נפגשו השלושה במקום המפלט היחיד הידוע להם – האולפן. שם את השקט שבחוץ החליפו מגברים בפול ווליום, מצילות ובס. על הבמה טריפולי הופכת למפלצת בעלת שלושה ראשים והשירים החדשים מתרגמים להופעה אנרגטית, סוחפת ומהודקת, בה לצד השירים החדשים ינוגנו גרסאות טריו לכמה מהלהיטים הבולטים מהרפרטואר של חברי ההרכב.

במועדון סלע

קטיה טובול מספרת על Ahmad's blues. האלבום Ahmad's blues הוקלט בשנת 1958 בהופעה חיה במועדון spotlight . הסגנון המיוחד של Ahmad Jamal מאוד בולט באלבום זה בעיבודים יפהפיים לסטנדרטים ידועים עם מגוון גדול של טקסטורות ו"הפתעות". הגישה הייחודית של ahmad שנשמעת ממש כמו משחק נותנת מקום של כבוד להרכב ומגדירה מחדש את המושג של נגינה בטריו . קטיה טובול – פסנתר, יונתן לוי – בס, עופרי נחמיה – תופים

ניצן בר, גרגורי ריבקין, עילי קדוש בביצועי הקטעים מתוך אלבומו של הרבי הנקוק – Fingerprint.

ז'וקה פרפיניאן ואסף יוריה בביצועים מתוך Getz/Gilberto – אחד מאלבומי הג׳אז הנמכרים בכל הזמנים, אלבום שהפך את הבוסה נובה לסגנון פופולרי בכל העולם. השילוב בין ההרמוניה המתוחכמת, הקצב הסוחף והמינימליזם בביצועים של גטס וז׳ילברטו, אשר הביאו רוח חדשה לסצנה המוזיקלית של התקופה ושבו את העולם בקסמם. אסף יוריה – סקסופון, ז'וקה פרפיניאן – כלי הקשה ושירה, מרסלו נמי – גיטרה, רועי בן סירה – פסנתר, גיא לוי- בס

עמית פרידמן עם האלבום Blue Train, הסווינג הכבד, עיבודי ההארד בופ לשלושה כלי נשיפה, הבלוז ועד לקולטריין שמנגן את הסטנדרט I’m old fashioned כמו שרק הוא יודע, ממיס את הלב.אלבום אחד שהוא עולם ומלואו. עמית פרידמן – סקסופון, הלל סאלם – חצוצרה, יונתן וולצ'וק – טרומבון, פסנתר – קטיה טובול, גלעד אברו- בס.

יונתן ריקליס עם האלבום האייקוני והמופתי של בילי הולידיי ׳Lady Sings The Blues׳ , אשר הוקלט מספר שנים לפני מותה של אגדת הג'אז ויצא יחד עם ספר אוטוביוגרפי שלה. האלבום מכיל בתוכו קלאסיקות על-זמניות כמו: God Bless The Child, Strange Fruit, Some Other Spring וכמובן Lady Sings The Blues. כל מילה מיותרת. יונתן ריקליס – פסנתר וניהול מוסיקלי, דבורה דרעי – שירה, שרי זק-לוי – שירה, יונתן קוזלובסקי – חצוצרה, רון מגריל – גיטרה, ארן הארדי – קונטרבס, יונתן רוזן – תופים
לפרטים נוספים וכרטיסים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא